2910
Sök

Ordentligt oljespill i motorn på volvo 850, hur ska jag få bort det ?

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#1
tjena!

igår så kände jag mig verkligen som kungen alltså...hade fyllt på lite olja i motorn, då jag såg att det var lite dåligt med det...åker hem, och märker att det luktar bränt utav bara fan! öppnar upp huven, och upptäcker att jag , som har gått fordon 3 år har glömt att sätta på locket smile fick bort den mesta oljan med lite papper, men det luktar fortf. bränd olja. är det bara avfetta och spola av skiten eller kommer den sitta kvar?


mvh andreas

1 024 Inlägg
5 september 2009
#2
skruva ner det mesta å tvätta rent det, sen gör en riktigt noga motortvätt!


Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#3
åh, suck..det låter lite små jobbigt tongue var just ute och kollade ´på skadan i dagsljus, såg inte så farligt ut...blir nog bara en lättare motortvätt faktiskt.

214 Inlägg
5 september 2009
#4
Täck för tänddelar på bilen.. Samt lmm..  sen massa avfettning och mosa på med högtryck big_smile Se till att motorn inte är varm bara..

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#5
det är det som är problemet, kan aldrig få den sval tongue måste åka minst 2 mil för närmaste högtryck, har ingen själv nämligen tongue kan ju iof sig vänta, men att få den helt sval tar ju en stund.

214 Inlägg
5 september 2009
#6
Den som väntar på nått gott... wink

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...

593 Inlägg
5 september 2009
#7
mitt tips är att motortvätta med bräkleen(bromsrengöring alltså) bara att spruta på och låta det rinna av/torka bort det sista.. Det funkade för mig iaf..

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#8
haha, precis! jaja, så länge inte motorn tog nån skada av det så är jag glad, men har inte hört nåt missljud än såtongue fick fylla på 2.5 liter olja smile det tråkiga vara att jag bara en vecka innan hade putsat upp toppen med autosol, och lagt på vinyl på alla plastdetaljer och hade gjort den riktigt jävla fin tongue

214 Inlägg
5 september 2009
#9
sånt händer smile bilar är ju bilar tongue bara börja putsa igen big_smile

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#10
precis, bara bita i det sura äpplet tongue ska nog gå på med polermaskin på toppen den här gången dock big_smile

VVS-MONTÖR
20 Inlägg
21 september 2009
#11
hks__ skrev:
tjena!

igår så kände jag mig verkligen som kungen alltså...hade fyllt på lite olja i motorn, då jag såg att det var lite dåligt med det...åker hem, och märker att det luktar bränt utav bara fan! öppnar upp huven, och upptäcker att jag , som har gått fordon 3 år har glömt att sätta på locket smile fick bort den mesta oljan med lite papper, men det luktar fortf. bränd olja. är det bara avfetta och spola av skiten eller kommer den sitta kvar?


mvh andreas
avfetta å gnugga lite sen spola med vatten så e de klart:)

Hemma Bra Men I Garaget Bäst!:d


Sök