Ställa in färddator Saab 9-3

Hayah Barnaltsweden.se
6 september 2009 · 12 Inlägg

Jag har just köpt en Saab 9-3 -03 (uttagen oktober -02).
Jag undrar hur man ställer in datum på den.
När jag läser i instruktionsboken så stämmer den inte, jag har inte rätt knappar, bland annat har en den med knappen "set" i boken men jag har den i bilen. Har försökt få in med hjälp av instruktionsboken men lyckas inte alls med det.

Nån som kan ge mig en guide hur jag ställer in detta?

Garfield
6 september 2009 · 1 019 Inlägg

Har du en og9-3 eller en 9-3ss? Jag gissar på att du har instruktionsbok för og9-3 men har en 9-3ss? Här har du isåfall en instruktionsbok till en 9-3ss: http://gmprotectionplanwarranty.com/own … b-9-3M.pdf
Kolla sidan 66.

Hayah Barnaltsweden.se
7 september 2009 · 12 Inlägg

Vad är det för skillnad på og9-3 och 9-3ss?

Är ny på Saab, men lär mig gärna nya kunskaper! smile

Trekmeister
7 september 2009 · 272 Inlägg

Av bilden att döma har du en og9-3, den gamla modellen av 9-3:an som tillverkades till och med -03. Nya 9-3, ng9-3 eller 9-3ss är den nya som kom -03. Jag trodde de enda og9-3 som tillverkades -03 var cabbar men så var kanske inte fallet.

Bästa sättet att ställa klockan är att ratta in en station på radion som sänder RDS-data, P3 är ett säkert val. Se till att RDS lyser i SID:en (översta displayen precis under bältesvarningslampan). Håll sen in de två små knapparna längst till vänster på SID:en tills den piper eller det står RDS re-time eller nått sånt i displayen. Efter en till två minuter skall klocka och datum ha ställt in sig! Har hänt att jag behövt göra det två gånger för att det ska fungera. Lycka till!

Hayah Barnaltsweden.se
8 september 2009 · 12 Inlägg

Tack för svar!
Ska genast ut och kolla det, är lite lagom irriterande att det står att vi är mitt i januari just nu! :p

Och nu kommer jag förstå vad man menar med og9-3 och 9-3ss, man ska lära sig minst en ny sak varje dag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang