Smitningsolycka!

qtek BMW 318i
1 november 2009 · 10 Inlägg

Har han till och med regnumret men inte letat rätt å bilen är det klart som fan man blir irriterad på han.

Vart på körd av en motor cykel för några år sen som krossade ena backljuset, han stack Jag tog reda på vem det var, jag fick nya lycktor av han. Och det var knappast en stor kille på 200kg.
Han hade inge körkort el försäkring. Så det var bara att betala...

Rquired Allmänt envis
2 november 2009 · 12 512 Inlägg

Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Det verkar som om många här på Garaget saknar självbevarelsedrift, i alla fall när de sitter bakom tangentbordet. Och för att slippa kommentarer som "höhö jo visst, SOM att du inte blir arg om någon skulle skada din bil" så ska jag berätta att jag blir arg som ett bi bara om någon slår upp dörren i sidan på min bil, men för en normal människa med normal självbevarelsedrift är det långt från "arg som ett bi" till "köra ikapp, rycka ut föraren och slå in tandraden med ett hårt rör"

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
PeppeVectra Peppe Vectra
2 november 2009 · 1 076 Inlägg

Rquired skrev:
Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Det verkar som om många här på Garaget saknar självbevarelsedrift, i alla fall när de sitter bakom tangentbordet. Och för att slippa kommentarer som "höhö jo visst, SOM att du inte blir arg om någon skulle skada din bil" så ska jag berätta att jag blir arg som ett bi bara om någon slår upp dörren i sidan på min bil, men för en normal människa med normal självbevarelsedrift är det långt från "arg som ett bi" till "köra ikapp, rycka ut föraren och slå in tandraden med ett hårt rör"

mycke bra här!

Någon normal människa.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Faniskogen Skogsfan
2 november 2009 · 649 Inlägg

PeppeVectra skrev:

Rquired skrev:
Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Det verkar som om många här på Garaget saknar självbevarelsedrift, i alla fall när de sitter bakom tangentbordet. Och för att slippa kommentarer som "höhö jo visst, SOM att du inte blir arg om någon skulle skada din bil" så ska jag berätta att jag blir arg som ett bi bara om någon slår upp dörren i sidan på min bil, men för en normal människa med normal självbevarelsedrift är det långt från "arg som ett bi" till "köra ikapp, rycka ut föraren och slå in tandraden med ett hårt rör"

mycke bra här!

Någon normal människa.

ja jag kan ju bara hålla med. Man får ju tänka till lite ibland också även om det kan verkar främmande och konstigt..

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
Ekis!
2 november 2009 · 1 210 Inlägg

qtek skrev:

Ekis! skrev:
Ojoj vad hårda killar de finns bakom tangent bordet.. haha  ord som slå in tandraden, krossa han bla bla osv..
Skulle se minerna på dom "hårda" grabbarna här när han sliter upp bildörren och ut trippar de en 200 kg "värsting" som drar fram puffran påtänd som ett hus,.. och börjar viffta... hahaha

Är ni lika coola då??  ja visst förbannad kan man bli även jag hade blivit de.. men vad vet ni vad de är för snubbe som körde den andra bilen?

Han kanske äter Gorg,are till frukost tongue

hehe

Hur ska vi veta att du inte bara är kaxig där framför skärmen!? För du kan lika gärna vara en stor mes, el?
Snälla rätt mig om jag har fel?

Men vetligen har jag varken sagt att jag är jätte cool och farlig lr att jag är en stor mes... tongue

hahaha jag brukar göra rätt för mig när de behövs. men i detta fall så tycker jag de är sandlåde nivå på ditt inlägg wink big_smile
Och om du vill diskutera de vidare så... ordet är fritt wink

Ekis!
2 november 2009 · 1 210 Inlägg

qtek skrev:
Har han till och med regnumret men inte letat rätt å bilen är det klart som fan man blir irriterad på han.

Vart på körd av en motor cykel för några år sen som krossade ena backljuset, han stack Jag tog reda på vem det var, jag fick nya lycktor av han. Och det var knappast en stor kille på 200kg.
Han hade inge körkort el försäkring. Så det var bara att betala...

Ööö varför blir du förbannad på TS??? lol
Blir din dag sämre av att han fegar ur lite?  haha vilken hjälte du är grabben roll

Ekis!
2 november 2009 · 1 210 Inlägg

Rquired skrev:
Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Det verkar som om många här på Garaget saknar självbevarelsedrift, i alla fall när de sitter bakom tangentbordet. Och för att slippa kommentarer som "höhö jo visst, SOM att du inte blir arg om någon skulle skada din bil" så ska jag berätta att jag blir arg som ett bi bara om någon slår upp dörren i sidan på min bil, men för en normal människa med normal självbevarelsedrift är det långt från "arg som ett bi" till "köra ikapp, rycka ut föraren och slå in tandraden med ett hårt rör"

+1  cool

danne1988
2 november 2009 · 121 Inlägg

hahahaha, men satan! hahah lika bra att låsa denna tråden tycker ja tongue

haha han får ju ingen hjälp iaf ^^

Torbo
2 november 2009 · 64 Inlägg

Detta är bättre än CSI. Har du fått tag i personen som körde in i dig?
Du kan ju göra en "stakeout" med munkar och kaffe utanför hans hus, i väntan på att se bilen. smile

Krist
3 november 2009 · 716 Inlägg

Rquired skrev:
Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Hum, vilka x-antal böter pratar du om? Vilken anmälan om olaga hot och misshandel? Böter tror jag knappast på, finns inga poliser när man behöver dom, när man väl behöver dom äter dessa donuts på statoil. Anmälan? För vad? För att du öppnar dörren och FRÅGAR vad han håller på med? Följer efter honom tills han stannar och går hem så du vet var han parkerar, bor och sedan göra en anmälan? Slå in tänder å dyligt tror jag ingen hade gjort, men förbannad hade man varit så blodet kokar...

Detta är ingen halvtaskig volvo som har blivit smälld, de e en bil värd mer än 10st 240'n sammanlagt. För er som skriver 200kg, puffra osv. Glöm det, hade han vägt 200kg hade han behövt bränna 15weed för att bli hög :p (haha) så nee, alla har sitt eget system, vill han spela csi så får han väl göra det. Mår han bra av att inte göra något så fine. an har ju fått betala 2tusen något för att få bilen fixad. Klart. jeez

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
andreas_gbg_
3 november 2009 · 1 634 Inlägg

Ekis! skrev:
Ojoj vad hårda killar de finns bakom tangent bordet.. haha  ord som slå in tandraden, krossa han bla bla osv..
Skulle se minerna på dom "hårda" grabbarna här när han sliter upp bildörren och ut trippar de en 200 kg "värsting" som drar fram puffran påtänd som ett hus,.. och börjar viffta... hahaha

Är ni lika coola då??  ja visst förbannad kan man bli även jag hade blivit de.. men vad vet ni vad de är för snubbe som körde den andra bilen?

Han kanske äter Gorg,are till frukost tongue

hehe

Hade en kollega som råkade ut för en mindre olycka en gång. Ut rusar killen i den andra bilen och börjar skrika redan innan han hunnit fram till bilen. Då öppnade sig alla fyra dörrar på kollegans bil och ut kliver 4st 140kg´s killar... Dom han inte säga något innan killen rusade tillbaka till sin bil och körde där ifrån big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Ekis!
3 november 2009 · 1 210 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

Ekis! skrev:
Ojoj vad hårda killar de finns bakom tangent bordet.. haha  ord som slå in tandraden, krossa han bla bla osv..
Skulle se minerna på dom "hårda" grabbarna här när han sliter upp bildörren och ut trippar de en 200 kg "värsting" som drar fram puffran påtänd som ett hus,.. och börjar viffta... hahaha

Är ni lika coola då??  ja visst förbannad kan man bli även jag hade blivit de.. men vad vet ni vad de är för snubbe som körde den andra bilen?

Han kanske äter Gorg,are till frukost tongue

hehe

Hade en kollega som råkade ut för en mindre olycka en gång. Ut rusar killen i den andra bilen och börjar skrika redan innan han hunnit fram till bilen. Då öppnade sig alla fyra dörrar på kollegans bil och ut kliver 4st 140kg´s killar... Dom han inte säga något innan killen rusade tillbaka till sin bil och körde där ifrån big_smile

Haha ja du ser tongue men

Men dessa COOLA killar som hela tiden säger åt TS att han är en mes osv, dom hade slitit av restesterna av sitt kjolpaket och dängt upp dom alla hahaha big_smile

som en kille sa förut tangetbords riddare roll

Rquired Allmänt envis
5 november 2009 · 12 512 Inlägg

Krille_A4 skrev:

Rquired skrev:
Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Hum, vilka x-antal böter pratar du om? Vilken anmälan om olaga hot och misshandel? Böter tror jag knappast på, finns inga poliser när man behöver dom, när man väl behöver dom äter dessa donuts på statoil. Anmälan? För vad? För att du öppnar dörren och FRÅGAR vad han håller på med? Följer efter honom tills han stannar och går hem så du vet var han parkerar, bor och sedan göra en anmälan? Slå in tänder å dyligt tror jag ingen hade gjort, men förbannad hade man varit så blodet kokar...

Detta är ingen halvtaskig volvo som har blivit smälld, de e en bil värd mer än 10st 240'n sammanlagt. För er som skriver 200kg, puffra osv. Glöm det, hade han vägt 200kg hade han behövt bränna 15weed för att bli hög :p (haha) så nee, alla har sitt eget system, vill han spela csi så får han väl göra det. Mår han bra av att inte göra något så fine. an har ju fått betala 2tusen något för att få bilen fixad. Klart. jeez

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6067230.ab

Klart man riskerar både anmälan och böter, visst du kanske egentligen inte gör något olagligt men hur tror du den andre förarens historia till polisen kommer lyda? "Jag körde in i han och då körde han ikapp mig och och öppnade dörrn och skällde ut mig"? Väldigt naivt i så fall...

Nej, snarare något i stil med "han körde in i mig, sedan blockerade han min bil, öppnade dörren och slet ut mig och misshandlade mig, jag har jätteont i nacken och bröstet numera"

Alltså ord mot ord, och inte ett piss kommer ske. Du kommer stå där med en bil att betala och en anmälan om misshandel att oroa dig över, och eftersom du själv är en så otroligt ärlig person så har du inte ens tänkt tanken att ljuga ihop något för att matcha killens historia.

Eller så är det helt enkelt någon påtänd eller allmänt instabil jävel som möter dig när du öppnar dörren och på ett eller annat sätt får dig att ångra det.

Naturligtvis är det inget måste att nått av detta skall ske, men varför chansa? Då tycker i alla fall jag att det är bättre att leka CSI och i slutändan hoppas på att systemet fungerar...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Ekis!
8 november 2009 · 1 210 Inlägg

Rquired skrev:

Krille_A4 skrev:

Rquired skrev:
Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Hum, vilka x-antal böter pratar du om? Vilken anmälan om olaga hot och misshandel? Böter tror jag knappast på, finns inga poliser när man behöver dom, när man väl behöver dom äter dessa donuts på statoil. Anmälan? För vad? För att du öppnar dörren och FRÅGAR vad han håller på med? Följer efter honom tills han stannar och går hem så du vet var han parkerar, bor och sedan göra en anmälan? Slå in tänder å dyligt tror jag ingen hade gjort, men förbannad hade man varit så blodet kokar...

Detta är ingen halvtaskig volvo som har blivit smälld, de e en bil värd mer än 10st 240'n sammanlagt. För er som skriver 200kg, puffra osv. Glöm det, hade han vägt 200kg hade han behövt bränna 15weed för att bli hög :p (haha) så nee, alla har sitt eget system, vill han spela csi så får han väl göra det. Mår han bra av att inte göra något så fine. an har ju fått betala 2tusen något för att få bilen fixad. Klart. jeez

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6067230.ab

Klart man riskerar både anmälan och böter, visst du kanske egentligen inte gör något olagligt men hur tror du den andre förarens historia till polisen kommer lyda? "Jag körde in i han och då körde han ikapp mig och och öppnade dörrn och skällde ut mig"? Väldigt naivt i så fall...

Nej, snarare något i stil med "han körde in i mig, sedan blockerade han min bil, öppnade dörren och slet ut mig och misshandlade mig, jag har jätteont i nacken och bröstet numera"

Alltså ord mot ord, och inte ett piss kommer ske. Du kommer stå där med en bil att betala och en anmälan om misshandel att oroa dig över, och eftersom du själv är en så otroligt ärlig person så har du inte ens tänkt tanken att ljuga ihop något för att matcha killens historia.

Eller så är det helt enkelt någon påtänd eller allmänt instabil jävel som möter dig när du öppnar dörren och på ett eller annat sätt får dig att ångra det.

Naturligtvis är det inget måste att nått av detta skall ske, men varför chansa? Då tycker i alla fall jag att det är bättre att leka CSI och i slutändan hoppas på att systemet fungerar...

Satan du får 2+ för detta... helt klart vettigt.. smile

Ekis!
8 november 2009 · 1 210 Inlägg

Sen en lite snabb notis då wink vart tog alla coola killar som förespråkade "biljakt" vägen tongue haha

trollis
8 november 2009 ·

Ekis! skrev:
Sen en lite snabb notis då wink vart tog alla coola killar som förespråkade "biljakt" vägen tongue haha

tror dom försvann i samband med eran chatt ni har haft i 2 sidor nu.. p.m i stället för att förstöra tråden!




hoppas det löser sig för dig att du hittar killen iaf

Ekis!
8 november 2009 · 1 210 Inlägg

trollis skrev:

Ekis! skrev:
Sen en lite snabb notis då wink vart tog alla coola killar som förespråkade "biljakt" vägen tongue haha

tror dom försvann i samband med eran chatt ni har haft i 2 sidor nu.. p.m i stället för att förstöra tråden!




hoppas det löser sig för dig att du hittar killen iaf

sorry Gorg polisen big_smile

Svedan CSR
8 november 2009 · 167 Inlägg

Rquired skrev:
Jag är precis lika tuff på Garaget som i verkligheten, vilket innebär att jag inte hade lekt gangster och startat en biljakt vilken slutat i att min smitningsanmälan på honom vägts upp av x antal trafikböter och en anmälan om olaga hot och misshandel (vilket det kan bli bara av att man "rycker ut honom ur bilen"). Så agerar bara idioter...

Det verkar som om många här på Garaget saknar självbevarelsedrift, i alla fall när de sitter bakom tangentbordet. Och för att slippa kommentarer som "höhö jo visst, SOM att du inte blir arg om någon skulle skada din bil" så ska jag berätta att jag blir arg som ett bi bara om någon slår upp dörren i sidan på min bil, men för en normal människa med normal självbevarelsedrift är det långt från "arg som ett bi" till "köra ikapp, rycka ut föraren och slå in tandraden med ett hårt rör"

+ 1 wink

Iaf, hur går det?? Vill gärna veta hur det gått med Subarun tongue
Hoppas det löser sig och den skyldige får stå till svars!

~ Kör hårt, men lugnt! ~
Volvo V70 T5 "Vintersaga" (2004)
JOCKE_ST
10 november 2009 · 212 Inlägg

Ekis! skrev:
Sen en lite snabb notis då wink vart tog alla coola killar som förespråkade "biljakt" vägen tongue haha

jag kan nog helt ärligt säga att jag hade kört efter sålänge jag ansett att det inte varit någon livsfara för mig, honom eller andra! sen hade jag kanske inte slitit upp dörren på honom men jag skulle nog sett till så att han fått försöka förklara sitt handlande! tuffing? nä, men tror på att om man kan lösa en sak själv på 1 timme som polisen mest troligt inte hade hunnit lösa på 100 år så löser jag det själv! mest troligt hade ett litet påpekande om ett samtal till polisen fått honom till att inse att det nog är bättre att betala självrisken bara... sen kan ju såklart allt ändras beroende på hur motreaktionerna blir men personligen hade jag nog inte varit räddare/kaxigare beroende på hurvida personen väger 50 eller 200kg!

mycket vikt/muskler behöver inte göra honom farligare...

givetvis förstår jag dem som hellre väntar och hoppas på att saker löser sig men tyvärr tror jag stenhårt på att om man vill ha något gjort så är det alltid bäst att försöka lösa det själv! om man inte har tid och ork att vänta då vill säga...

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
reiersen19
16 november 2009 · 12 Inlägg

Står en skrapad celika i ett garage i backa under kapell  kommer ej ihåg om de vart tribal på den men dem e ju lätt å skrapa bort ändå. grindarna till garagen där e så förstörda från inbrott så bara o gå in o kolla garage när du har tid..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang