Färg till avgasrör/motorn?

Slash Saabifierad
8 september 2009 · 2 026 Inlägg

Hej.
Håller på att pyssla med min bil och sett att avgasröret under bilen är helt rostbrun så jag undrar om det finns någon färg man kan spruta på som klarar värmen? tänkte också att det ger ett extra skydd förhoppningsvis.

Sedan har jag sett att motorns oljetråg (under bilen) börjat tappa färg och fått lite ytrost, så jag undrar om det finns någon färg som tål värmen ifrån motorn? kanske samma som till avgasröret?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Omega2008
8 september 2009 · 60 Inlägg

Finns värmetålig färg överallt tex biltema, men ingen ide att måla på rost.

Slash Saabifierad
8 september 2009 · 2 026 Inlägg

Omega2008 skrev:
Finns värmetålig färg överallt tex biltema, men ingen ide att måla på rost.

Aha, om jag då slipar bort rosten, då borde det väl vara någon idé att spraya dom?
Samma färg bör väl fungera till motorn också?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
8 september 2009 · 6 474 Inlägg

Denna färg tycker jag funkar bra på avgasrör (tänker själv använda den på mitt till PVn) , den ska egentligen hettas upp för full hållfasthet men det är väl bara ut& hårdköra bilen på torra vägar när du målat wink https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/759364_zfkrj1.jpg

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Remiss
8 september 2009 · 1 339 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Denna färg tycker jag funkar bra på avgasrör (tänker själv använda den på mitt till PVn) , den ska egentligen hettas upp för full hållfasthet men det är väl bara ut& hårdköra bilen på torra vägar när du målat wink http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/759364_zfkrj1.jpg

Kan man måla den på rost?

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
8 september 2009 · 6 474 Inlägg

Volvo740an skrev:

farbrorbozze skrev:
Denna färg tycker jag funkar bra på avgasrör (tänker själv använda den på mitt till PVn) , den ska egentligen hettas upp för full hållfasthet men det är väl bara ut& hårdköra bilen på torra vägar när du målat wink http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/759364_zfkrj1.jpg

Kan man måla den på rost?

klart man kan men jag tror inte den håller så länge då wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang