NEJ till Xenon konvertering!

Marcusen
9 september 2009 · 76 Inlägg

ATT det skall vara såå svårt att förstå....... man FÅR  inte Xenon konvertera  HALVljusen eftersom  De  inte finns nivåpinnar!   Möter en 740  varje morgon och lika bländad   blir man:O
Skall du  Xenon konvertera  så  Gör det riktigt med   Nivåjustering  Automatisk då  och  regg  på bilen!

OCh till er som kör med  det........  Är det så  kul att störa andra  och bryta   mot lagen?!
Att nån stör  sej på  dej som e snyggt och lagligt  är en sak.... men  HUR tänker DU människa som sätter dit dina starka  ljus  och skiter fullständigt i om det bländar  och är  olagligt?! mad

Nock om detta! 
/
besiktningsmannen

Life is like a turbo
fredriq Olika
9 september 2009 · 907 Inlägg

Marcusen skrev:
ATT det skall vara såå svårt att förstå....... man FÅR  inte Xenon konvertera  HALVljusen eftersom  De  inte finns nivåpinnar!   Möter en 740  varje morgon och lika bländad   blir man:O
Skall du  Xenon konvertera  så  Gör det riktigt med   Nivåjustering  Automatisk då  och  regg  på bilen!

OCh till er som kör med  det........  Är det så  kul att störa andra  och bryta   mot lagen?!
Att nån stör  sej på  dej som e snyggt och lagligt  är en sak.... men  HUR tänker DU människa som sätter dit dina starka  ljus  och skiter fullständigt i om det bländar  och är  olagligt?! mad

Nock om detta! 
/
besiktningsmannen

Arbetar du som besiktningsman ?
Kan du isåf tala om hur det fungerar med reg-bes och xenon, måste detta göras?
Står det inskrivet på varje bil om den har xenon eller ej?

Mvh
Fredrik
Marcusen
9 september 2009 · 76 Inlägg

Jaaa  det   måset göras!   Nej  det står  inte men vi  har den kunskapen så  vi ser vilka  tecken vi skall leta efter om det är konverterad i efterhand eller  inte=)!
Lycka till!

Life is like a turbo
alex_side Neerd
9 september 2009 · 1 596 Inlägg

detta är nästan samma sak om fildelning.. GÅR INTE att stoppa..  folk kommer alltid konvertera till xenon för de tycker det är snyggare mm.. bara att bita ihop och tänka poisitivt.. de jävlarna syns iaf wink

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
FLindgren
9 september 2009 · 5 089 Inlägg

Du har trimmat din bil marcusen.. För det första är det olagligt och rent av livsfarligt när du är ute och kör för din bil är inte byggd för att klara den ökade effekten. Och speciellt när du inte enns har uppgraderat bromsarna. tänk om ett litet barn kommer ut när du har gasat. hade bilen vart orginal så hade bilen inte gått lika fort. men nu går den fort å du har inet enns uppgraderat bromsarna.. då kör du på dethära stackars barnet.

och hur får DU som själv är besiktningsman igenom din egna bil som är trimmad??  Det betyder att du ALDRIG skulle kunna underkänna en trimmad bil för du är ju knappast bättre själv..




Moralkäringar.....

Senast redigerat av FLindgren (9 september 2009)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
fredriq Olika
9 september 2009 · 907 Inlägg

Marcusen skrev:
Jaaa  det   måset göras!   Nej  det står  inte men vi  har den kunskapen så  vi ser vilka  tecken vi skall leta efter om det är konverterad i efterhand eller  inte=)!
Lycka till!

Så om jag konverterar min bil med originalprylar, både när det gäller lamporna, högtrycksspolningen och den automatiska höjdregleringen kommer den gå igenom?

Eftersom det inte finns något inskrivet i systemet att bilen har xenon eller ej från fabrik kan den ju omöjligt heller behöva registreringsbesiktigas eftersom ingen data i registret ska ändras?

Räta gärna ut frågetecknen!

Mvh
Fredrik
FreddeK
9 september 2009 ·

FLindgren skrev:
Du har trimmat din bil marcusen.. För det första är det olagligt och rent av livsfarligt när du är ute och kör för din bil är inte byggd för att klara den ökade effekten. Och speciellt när du inte enns har uppgraderat bromsarna. tänk om ett litet barn kommer ut när du har gasat. hade bilen vart orginal så hade bilen inte gått lika fort. men nu går den fort å du har inet enns uppgraderat bromsarna.. då kör du på dethära stackars barnet.

och hur får DU som själv är besiktningsman igenom din egna bil som är trimmad??  Det betyder att du ALDRIG skulle kunna underkänna en trimmad bil för du är ju knappast bättre själv..




Moralkäringar.....

haha där satt den om man säger så!

alex_side Neerd
9 september 2009 · 1 596 Inlägg

FreddeK skrev:

FLindgren skrev:
Du har trimmat din bil marcusen.. För det första är det olagligt och rent av livsfarligt när du är ute och kör för din bil är inte byggd för att klara den ökade effekten. Och speciellt när du inte enns har uppgraderat bromsarna. tänk om ett litet barn kommer ut när du har gasat. hade bilen vart orginal så hade bilen inte gått lika fort. men nu går den fort å du har inet enns uppgraderat bromsarna.. då kör du på dethära stackars barnet.

och hur får DU som själv är besiktningsman igenom din egna bil som är trimmad??  Det betyder att du ALDRIG skulle kunna underkänna en trimmad bil för du är ju knappast bättre själv..




Moralkäringar.....

haha där satt den om man säger så!

http://img188.imageshack.us/img188/1410/bustedq.jpg

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Stefan Varberg Supraman
9 september 2009 · 2 300 Inlägg

FLindgren skrev:
Du har trimmat din bil marcusen.. För det första är det olagligt och rent av livsfarligt när du är ute och kör för din bil är inte byggd för att klara den ökade effekten. Och speciellt när du inte ens har uppgraderat bromsarna. tänk om ett litet barn kommer ut när du har gasat. hade bilen vart original så hade bilen inte gått lika fort. men nu går den fort å du har inte ens uppgraderat bromsarna.. då kör du på det här stackars barnet.

och hur får DU som själv är besiktningsman igenom din egna bil som är trimmad??  Det betyder att du ALDRIG skulle kunna underkänna en trimmad bil för du är ju knappast bättre själv..




Moralkäringar.....

Word! Dubbelmoralkärringar skulle jag säga smile

Man ska ha rent i sitt egna hus innan man klagar på andras wink

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
liquisole
9 september 2009 · 1 237 Inlägg

JA till xenonkonvertering, varje mynt har två sidor. Man kan även tänka så att jag räddar liv med mitt xenon då jag inte kör på de barn jag annors inte skulle se med halogen när de kommer framhoppande på gatan efter sin boll.

fredriq Olika
9 september 2009 · 907 Inlägg

Moderator: Kan ni inte städa den här tråden så den handlar om xenonkonverteringar ist för moralspekulationer?

Mvh
Fredrik
vw___tompa Avstängd
9 september 2009 · 386 Inlägg

FLindgren skrev:
Du har trimmat din bil marcusen.. För det första är det olagligt och rent av livsfarligt när du är ute och kör för din bil är inte byggd för att klara den ökade effekten. Och speciellt när du inte enns har uppgraderat bromsarna. tänk om ett litet barn kommer ut när du har gasat. hade bilen vart orginal så hade bilen inte gått lika fort. men nu går den fort å du har inet enns uppgraderat bromsarna.. då kör du på dethära stackars barnet.

och hur får DU som själv är besiktningsman igenom din egna bil som är trimmad??  Det betyder att du ALDRIG skulle kunna underkänna en trimmad bil för du är ju knappast bättre själv..




Moralkäringar.....

Mycket bra skrivet! Tycker det e många här som gnäller på saker och ting men dom är inte bättre själva!

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
9 september 2009 · 5 042 Inlägg

nej till xenon säger mannen som själv kör trimmat   roll

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (9 september 2009)

C H E V R O L E T <3
Delta_Rebel
9 september 2009 ·

FLindgren skrev:
Du har trimmat din bil marcusen.. För det första är det olagligt och rent av livsfarligt när du är ute och kör för din bil är inte byggd för att klara den ökade effekten. Och speciellt när du inte enns har uppgraderat bromsarna. tänk om ett litet barn kommer ut när du har gasat. hade bilen vart orginal så hade bilen inte gått lika fort. men nu går den fort å du har inet enns uppgraderat bromsarna.. då kör du på dethära stackars barnet.

och hur får DU som själv är besiktningsman igenom din egna bil som är trimmad??  Det betyder att du ALDRIG skulle kunna underkänna en trimmad bil för du är ju knappast bättre själv..




Moralkäringar.....

+1

karlitoo
9 september 2009 · 263 Inlägg

Haha ser att besiktings mannen inte skrivit i tråden nå mer ???

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
csfoto_se Rälspilot
9 september 2009 · 391 Inlägg

Marcusen skrev:
ATT det skall vara såå svårt att förstå....... man FÅR  inte Xenon konvertera  HALVljusen eftersom  De  inte finns nivåpinnar!   Möter en 740  varje morgon och lika bländad   blir man:O
Skall du  Xenon konvertera  så  Gör det riktigt med   Nivåjustering  Automatisk då  och  regg  på bilen!

OCh till er som kör med  det........  Är det så  kul att störa andra  och bryta   mot lagen?!
Att nån stör  sej på  dej som e snyggt och lagligt  är en sak.... men  HUR tänker DU människa som sätter dit dina starka  ljus  och skiter fullständigt i om det bländar  och är  olagligt?! mad

Nock om detta! 
/
besiktningsmannen

Det var värst vad du var upprörd. Jag blir hellre lite bländad än möter bilar utan belysning över huvud taget.

Offtopic: Jag kan inte rå för det men du irriterar mig verkligen, på ett obeskrivligt vis. Kanske är det den hopplösa meningsuppbyggnadsförmågan, kanske är det något annat... Jag tycker iallafall att stavfel och gemener blandat sporadiskt med versaler ser illa och outbildat ut. I mina ögon kan du framlägga vilken åsikt du vill, så länge du skriver på sättet du gör kommer jag alltid hysa skepsis mot dig.

Senast redigerat av Madland (9 september 2009)

Volvo S60 "Polestar" (2015)
Cambrant
9 september 2009 ·

alex_side skrev:
detta är nästan samma sak om fildelning.. GÅR INTE att stoppa..  folk kommer alltid konvertera till xenon för de tycker det är snyggare mm.. bara att bita ihop och tänka poisitivt.. de jävlarna syns iaf wink

Jo men fildelning skapar ingen risk för krasher i trafiken med död som utväg. Jag står på båda sidor dock. Vissa dårar som eftermonterar utan nivåreglering lyser rakt upp i nyllet och inte på vägen. Vissa använder sig också av den fruktansvärt jobbiga 8000k lampan som är den mest bländande för mina ögon. Sen finns det ju bilar som knappt syns pga av sletet jävla halogenljus. Då kan man ju nästan tycka det är bättre med eftermonterade xenonljus som lyser upp varenda skorsten jämte vägen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta men det får väl bli nåt i den här stilen: Spendera 3000 på nivåreglering istället för en löjlig vinge i första hand eller använd 4300k eller 6000k. Sistnämnda och uppåt är inte lagligt men bättre än 8000k för att inte blända mina ögon smile

hedley Saaboholic
9 september 2009 · 3 129 Inlägg

Lindrens uttalande säger nog allt som behöver sägas härcool

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
WoozyDozz
9 september 2009 · 918 Inlägg

Marcusen skrev:
ATT det skall vara såå svårt att förstå....... man FÅR  inte Xenon konvertera  HALVljusen eftersom  De  inte finns nivåpinnar!   Möter en 740  varje morgon och lika bländad   blir man:O
Skall du  Xenon konvertera  så  Gör det riktigt med   Nivåjustering  Automatisk då  och  regg  på bilen!

OCh till er som kör med  det........  Är det så  kul att störa andra  och bryta   mot lagen?!
Att nån stör  sej på  dej som e snyggt och lagligt  är en sak.... men  HUR tänker DU människa som sätter dit dina starka  ljus  och skiter fullständigt i om det bländar  och är  olagligt?! mad

Nock om detta! 
/
besiktningsmannen

Då kanske du borde ta bort toningen från din 745 där framme?smile

Spelis
9 september 2009 · 1 926 Inlägg

Marcusen; Man får inte tona framrutorna heller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang