18 års bil?

Rquired Allmänt envis
15 september 2009 · 12 512 Inlägg

Sperix skrev:
Primera GT är ju faktiskt rätt grym och framförallt billig tongue vart hittar man tuning och styling till en sådan?

Nej, låt bli den där bilen. Det är ingen dålig bil men det finns en enorm lista med bilar som är så mycket bättre. Bullrig, plastig, enormt osmidig (framför allt vändradien), tråkig motor och drivlina...

Den enda fördelen är att den håller bra. Men håll kvar på Volvon istället för att köpa en sådan...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sperix
16 september 2009 · 21 Inlägg

Jaså? klurigt det här tongue

Är ju fortfarande sugen på golf 3 dom är ju väldigt sköna men sitter även och kollar s40 nu ganska fin bil juh smile

Zajpner Fritidsforskare
16 september 2009 · 344 Inlägg

Jag tycker Mercedes har fina bilar, du får så mycket mer bil om du köper en mercedes.
Förslag på Bil är en 300e kaross W124, rak 6a. Behövs bara ett par fina fälgar så är du hemma sen.

//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
NJ_
16 september 2009 · 2 118 Inlägg

turboforssen skrev:

Elda skrev:

Pierre-na skrev:

Men tänk på att en nybliven körkortsägare har oftast inte samma körvana på vintern och om han kör en 740 så skulle det ju inte göra så mycket om han drar ett dike.

jag har aldrig förstått varför en odiffad bil är bättre om man ör ovan? en diffad bil ger dig mer kontroll medans en odiffad bara glider som den vill + att det är bra mycket lättare o köra fast.

en omega 3000 som inte är i super skick får du för 15-20 papp och personligen så tkr jag inte det gör nått om man åker i diket med en gammal sleten opel eller en gammal sleten volvo.

jag kommer införskaffa en 3000 nästa vinter som vinterkjälke (saaben är för fin för att brukas på vintern) och jag prioriterar lite mer fart samt kontroll över att åka runt i en bil som är så ful att jag egentligen VILL åka i diket bara för att förstöra skiten, eller menar du att 740 är fina? varför skulle man då villja förstöra dom? roll

att köra diffat kräver ju lite erfarenhet av att ratta en bil.
en som precis tagit körkort har inte den vanan om den inte har sladdat mycket på åkrar eller ute iskogarna
annars så håller jag med dig att det är fan bättre kontroll med en diffat är odiffat

nja, min 740 hängde ut mer i kurvorna (vintertid) än vad min bmw gör.. och bmw'n har lamelldiff..

D.i.l.l.i.g.a.f
NJ_
16 september 2009 · 2 118 Inlägg

jag skulle satsat på en
bmw e30 eller e34
audi coupe

om du nu måste byta bort din 740, annars är det ju en bra bil att lära sig få lite körvana med smile

D.i.l.l.i.g.a.f
Mofftre
19 september 2009 · 36 Inlägg

Ska köpa bil efter vintern nån gång. Förstabil dvs.
Har funderat på dessa:
Golf 3
Volvo 850/S40
Audi a3

Vilken tycker ni att jag ska satsa på?

Kan lägga 25 tusen, kanske lite över men inte mycket mer...

Rquired Allmänt envis
19 september 2009 · 12 512 Inlägg

Mofftre skrev:
Ska köpa bil efter vintern nån gång. Förstabil dvs.
Har funderat på dessa:
Golf 3
Volvo 850/S40
Audi a3

Vilken tycker ni att jag ska satsa på?

Kan lägga 25 tusen, kanske lite över men inte mycket mer...

Audi A3 utan tvivel, bättre kvalitet och nyare än Golf. Roligare och snålare än Volvo...

Senast redigerat av Rquired (19 september 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
LeafBox Lat Perfektionist
19 september 2009 · 6 359 Inlägg

Rquired skrev:

Mofftre skrev:
Ska köpa bil efter vintern nån gång. Förstabil dvs.
Har funderat på dessa:
Golf 3
Volvo 850/S40
Audi a3

Vilken tycker ni att jag ska satsa på?

Kan lägga 25 tusen, kanske lite över men inte mycket mer...

Audi A3 utan tvivel, bättre kvalitet och nyare än Golf. Roligare och snålare än Volvo...

Håller ABSOLUT med!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
lodiseN
19 september 2009 · 806 Inlägg

Mofftre skrev:
Ska köpa bil efter vintern nån gång. Förstabil dvs.
Har funderat på dessa:
Golf 3
Volvo 850/S40
Audi a3

Vilken tycker ni att jag ska satsa på?

Kan lägga 25 tusen, kanske lite över men inte mycket mer...

Kör på en 850 turbo och chip, roligare och bättre än audin och golfen;) och är ganska så snål när du vill vara snäll på gasen:)

Senast redigerat av lodiseN (19 september 2009)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
RobinMoberg
19 september 2009 ·

mercedes 124

David_Sodermanland
3 oktober 2010 · 116 Inlägg

Timmyboy skrev:
Mjo, 740 är ju inte direkt kända för att vara snabba och roliga direkt. Men vad för typ bil vill du ha? sportig eller mer familjebil?smile

Skojjar du? 740 är väl dom roligaste lek bilarna som finns big_smile

Spelis
3 oktober 2010 · 1 926 Inlägg
Madhouse
3 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

Jag skulle kört 740n under vintern och sparat allt som blir över till en roligare sommarbil, åka lik på vintern och finare på sommaren är mitt tips.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
S40_POWER
3 oktober 2010 · 52 Inlägg

Mofftre skrev:
Ska köpa bil efter vintern nån gång. Förstabil dvs.
Har funderat på dessa:
Golf 3
Volvo 850/S40
Audi a3

Vilken tycker ni att jag ska satsa på?

Kan lägga 25 tusen, kanske lite över men inte mycket mer...

Golf 3 är en rolig bil tycker jag. Billig i drift oxå. Tycker dom e snygga me

Volvo 850 tycker jag personligen ser lite gammalt ut. Hade nog satsat på s70 istället. Men smaken e ju delad

Volvo s40 har haft 3st och jag e lika nöjd med alla. Bromsarna och väghållningen kunde varit bättre. Dom e krock säkra oxå. Tycker dom ser snygga ut men har bara haft t4:an och dom e dyra i försäkring om man inte har några föräldrar att ställa den på.

Audi a3 har jag inga erfarenheter av så där kan jag inte säga något men dom ser bra ut

Rquired Allmänt envis
3 oktober 2010 · 12 512 Inlägg

Jag tror inte TS bryr sig efter över ett år men det är aldrig någon som undersöker ursprunget utan de bara svarar på tråd efter tråd... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Janken Driver
3 oktober 2010 · 2 111 Inlägg

Rquired skrev:

Sperix skrev:
Primera GT är ju faktiskt rätt grym och framförallt billig tongue vart hittar man tuning och styling till en sådan?

Nej, låt bli den där bilen. Det är ingen dålig bil men det finns en enorm lista med bilar som är så mycket bättre. Bullrig, plastig, enormt osmidig (framför allt vändradien), tråkig motor och drivlina...

Den enda fördelen är att den håller bra. Men håll kvar på Volvon istället för att köpa en sådan...

Duger gött som förstabil dock!.

Klumpig, nja de vettefan. Självklart finns det bättre bilar men skulle inte tro att man behöver lägga så mycket mynt för en gt idag?. Nu hade jag den klenare varianten men inte något problem med motor, drivlina på 7k + mil.

Roligare bil än en 740 iallafall, på sommaren. På vintern är ju rövhänget o noll väghållning lite spännande i 740'n wink.

PÖSS!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Rquired Allmänt envis
3 oktober 2010 · 12 512 Inlägg

Janken skrev:

Rquired skrev:

Sperix skrev:
Primera GT är ju faktiskt rätt grym och framförallt billig tongue vart hittar man tuning och styling till en sådan?

Nej, låt bli den där bilen. Det är ingen dålig bil men det finns en enorm lista med bilar som är så mycket bättre. Bullrig, plastig, enormt osmidig (framför allt vändradien), tråkig motor och drivlina...

Den enda fördelen är att den håller bra. Men håll kvar på Volvon istället för att köpa en sådan...

Duger gött som förstabil dock!.

Klumpig, nja de vettefan. Självklart finns det bättre bilar men skulle inte tro att man behöver lägga så mycket mynt för en gt idag?. Nu hade jag den klenare varianten men inte något problem med motor, drivlina på 7k + mil.

Roligare bil än en 740 iallafall, på sommaren. På vintern är ju rövhänget o noll väghållning lite spännande i 740'n wink.

PÖSS!

Visst det är en bra bil, men jag brukar haka upp mig på uttrycket "duger som förstabil". Varför nöja sig med "duger" om man kan få bättre bara för att det är en förstabil? Första bilköpet är väl inte mindre vettigt eller mindre viktigt bara för att det är just först?

Med klumpig menar jag dels storleken, stor för sin klass även om det inte är en stor bil i sig. Men framför allt vändradien som verkligen är värdelös, man brukar prata om att vissa bilar behöver en gårdsplan för att vända runt i ett svep men i så fall skulle Primera behöva stanna och backa även här.

Sedan har den visserligen riktigt god väghållning och är ingen tråkig bil att köra, det är en bil det går att ha kul med i kurvorna men motorn är trist och växellåda och styrning inget som lever upp till chassit.

Däremot är det en riktigt pålitlig vagn, det skrev jag med. Så inget ont om Primera, men det finns bättre val. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jocke_gronberg
6 oktober 2010 · 4 586 Inlägg

Audi Quattro Coupe kanske vore något ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang