Eftersnack: Katrineholms-träffen 19/9

Mysteriousone
20 september 2009 · 7 Inlägg

Tackar alla för en lyckad träff!
Bilder kommer upp imorrn efter skolan hoppas jag..
Nu ska jag sova, godnatt cool

gonzo74
20 september 2009 · 5 Inlägg

TACK Hasse. Att det äntligen blev en träff i våran lilla by!! Inte stor eller särskilt bra, men ganska mysig på något vis. (Byn alltså) Hoppas o längtar till nästa år!!big_smilecool

Senast redigerat av gonzo74 (20 september 2009)

Zekee
20 september 2009 · 27 Inlägg

Kanonväder och jävulskt massa fina bilar! Arrangemanget var gräddan på denna säsong,hoppas på att det blir samma nästa år! Synd att man skrota en fälg innan man åkte ner så jag inte fick ställa ut min bil, men sambons buliga skyline är inte fy skam den med... smile

Nu till det tråkiga: Domarna,vilka pajsare! Vi fann hela bedömningen komisk, herrejösses! Öööh allvarligt, ser man inte skillnad på en Corvette z06 och en japansk bil av valfritt märke ska man verkligen sitta i den positionen att man ska bedömma bilar? En del verkade frånvarande och ointresserade... Att klassen USAbil endast innehöll 8 tävlande finner jag väääldigt suspekt, men kanske för att just att en del amerikaner klassas som japanska? Corvetten vart då tydligen inte bedömd av just den anledningen att domarna trodde det var en jappsbil fick vi som förklaring... Hade jag betalat 80spänn för att parkera en dag på gräsplätten och att man har putsat och laggt ner tid på att just få komma dit och visa upp bilen, hade jag blivit lite irriterad på att man inte ens fick sin bil klassad i sin kategori. Men däremot var det ju jäkla kul att se hur mkt effekt den hade svart på vitt! big_smile

En liten anmärkan till bara: Hade kunnat stått liten förklaran till vad som bedömdes under kategorin till varje alternativ på anmälningslistan.

Hade varit skoj att få ställa ut sin egen bil, men den kanske hade bedömts som europeisk supra?! wink

Väntar spännt på nästa års upplaga! big_smile

Volkswagen Golf Gl "GolFettan" (1983)
Dodge Challenger "Åskmurvan" (1971)
SweHedis
20 september 2009 · 238 Inlägg

någon som har bilder från träffen?

JP Samlare
NKM-Rani Fotograf
20 september 2009 · 1 000 Inlägg

SweHedis skrev:
någon som har bilder från träffen?

mina bilder: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151344
sen har du flera fotografer på foto&film forum

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
joacim77
20 september 2009 · 204 Inlägg

DLS skrev:
Tack för en riktigt bra träff smile

Tyckte dock det gick lite segt med bänkningarna + att man fick inte veta någe info om vad dom bromsa, tror det kom upp 2 papper på tavlan bara?

Laserblue skrev:
.

Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

MVH Hasse

Angående det så fatta jag som när jag kom att det bara var utställare som betala som fick åka in så jag parkera utanför hmm
men men får hoppas på att man får en ny chans nästa år  smile

Jag blev oxå visad till den yttre parkeringsplatsen så det var bara att vända innanför rondellen. Kan dock hålla med om att min bil inte riktigt är någon utställningsbil....mera en busbil... tongue Kanske skulle ha rullat upp och bromsat bilen istället....så man vet hur mycket mera man har till nästa år... big_smile

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"
Rafjo
20 september 2009 · 118 Inlägg

Riktigt lyckad dag med mycket fina bilar och mycket folk hoppas på en träff nästa år också.Tack Hasse

Sr Bilservice
www.Ranisfoto.se
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
20 september 2009 · 311 Inlägg

Laserblue skrev:
Tack för allt beröm och fina kommentarer.

Kul att så många trodde på mig när det var den första Katrineholmsträffen.

Fredrik Nilsson från Katrineholm har hjälpt mig under resans gång, alla funktionärer på plats i lördags vill jag säga stort Tack till som slet hårt från kl 06.00 lördag morgon och även under fredagen.

Jag vill inte kalla domarna på Katrineholmsträffen för Street Cars Fest. Det var totalt 10 domare och av dom har 2 st dömt på SCF. Det var jag ensam som gjorde alla domarprotokollen och satte sen in dem i en pärm för varje klass. Totalt 13 st + Peoples Choice. Jag gav också alla domare tydliga direktiv. Blev någon missnöjd är jag den som är ansvarig för Allt på Katrineholmsträffen. Det optimala vore att skicka ut 10 datorer som var förprogramerade på uppgiften.

LADY klassen är nog ganska enkel att förstå eftersom det tydligt står i inbjudan till Katrineholmsträffen.
Vill man inte vara med i den klassen så kryssar man själv inte i på den raden och man kastar lappen med LADY om man nu råkat få en sådan vid insläppet! Enkelt som fan.
Meningen är som alla förstår att det är en kvinna som ska äga bilen i LADY klassen men jag kommer aldrig att kolla upp detta moraliska problem för den enskilde!
Det är väldigt många bilanvändare som inte äger sina bilar, av flera olika orsaker, oavsett kön.

Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

Fina bilder här; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151344

Läs också Katrineholms Kuriren imorgon

MVH Hasse

Men vanliga bilar blev ju bortdirigerade vid avspärrningen.
När man kom fram till "tullen" så blev man frågad om man skulle ställa ut eller inte.

Policyn må vara hur som helst, men folk uppfattade det som att det kostar 80:- att få åka in.
Väl inne på området så fanns det inga speciella utställningszoner för betalande eller icke betalande.

Själv pröjsade jag pengarna bara för att få parkera min bil "där inne", jag hade inga andra val.
Andra ställde sig vid macken mm.

Jag har skrivit en blogg om detta oxå, har hört från många håll att "så här var det".

Men annars var träffen helt suverän (bilarna, folket, vädret, käket mm) !

Roos
20 september 2009 ·

Laserblue skrev:
Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

MVH Hasse

Först var det ett jävla tjatande om att jag inte fick släppa in annat än bilarna som skulle ställas ut, nu säger du tvärtemot dig själv?

FreddeK
21 september 2009 ·

rooos skrev:

Laserblue skrev:
Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

MVH Hasse

Först var det ett jävla tjatande om att jag inte fick släppa in annat än bilarna som skulle ställas ut, nu säger du tvärtemot dig själv?

hej Rooos japp du släppte inte in mig heller. Vi skulle till träffen men fick parkera utanför avspärrningen och så fint promenera in. Inte ditt fel, du fäljde bara anvisningarna.

Sen Alpenretter: du hade aldrig behövt betala 80kr om du bara skulle ställa ut. 80kr var ju om man skulle få den bedömd av juryn. många som blev lurade där.

Sen en sak till: min vän som är tjej jag var med vart totalt nonchalerad av en tjej med laserbluetröja som dela ut program och rabattkuponger. Öhh det blev väldigt pinsamt då hon dela ut till mig och en annan men där stod hon precis brevid och fick inte ett program ....väldigt märkligt!

Michkijn Tangentbordsriddare
21 september 2009 · 1 825 Inlägg

Tack för en mycket lyckat träff! Blev mer sugen på att fixa färdigt bilen nu tills nästa år.

hur många var det som fick "parkeringsnummret" som de skulle dra vinnare för sen?


Tog några bilder iaf. dock inga volvo bilder.

Senast redigerat av Michkijn (21 september 2009)

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
TigerLily
21 september 2009 · 6 Inlägg

Tackar för en trevlig träff med många fina bilar! Nästa år man kanske vågar ställa ut bilen när den är mer färdig..smile

Evo VIII -04
Det ska va fyrkrafs...
taway
21 september 2009 · 296 Inlägg

Jag fick också höra att jag var tvungen att betala 80kr eller ställa mig någon annanstans trots att jag inte ansåg mig ha någon chans till priser och därför inte brukar "ställa ut" min bil. Har för mycket skador på den för att den brukas smile Däremot vill man ju gärna vara med "där det händer" så jag fick därför krångla mig in till centrum för att leta reda på en bankomat och ta ut pengar och sen åka tillbaka. Lite bristande info på den punkten alltså.

FreddeK
21 september 2009 ·

taway skrev:
Jag fick också höra att jag var tvungen att betala 80kr eller ställa mig någon annanstans trots att jag inte ansåg mig ha någon chans till priser och därför inte brukar "ställa ut" min bil. Har för mycket skador på den för att den brukas smile Däremot vill man ju gärna vara med "där det händer" så jag fick därför krångla mig in till centrum för att leta reda på en bankomat och ta ut pengar och sen åka tillbaka. Lite bristande info på den punkten alltså.

Du skulle aldrig betalat, du fick ju ställa ut gratis men 80kr var ju om du ville att en jury skulle bedömma bilen. Så du hade aldrig behövt åka och hämta pengar.

Så ni som betalade 80kr och inte fick eran bil bedömd kan säkert få tillbaka era pengar, ingen stor summa att tjafsa om men det är ju principen. Träffen var gratis och alla var välkomna, 4 tjugor kostade det om du skulle ha bilen bedömd av en jury.

Senast redigerat av FreddeK (21 september 2009)

Tokken Team dBakuten
21 september 2009 · 3 453 Inlägg

FreddeK skrev:

taway skrev:
Jag fick också höra att jag var tvungen att betala 80kr eller ställa mig någon annanstans trots att jag inte ansåg mig ha någon chans till priser och därför inte brukar "ställa ut" min bil. Har för mycket skador på den för att den brukas smile Däremot vill man ju gärna vara med "där det händer" så jag fick därför krångla mig in till centrum för att leta reda på en bankomat och ta ut pengar och sen åka tillbaka. Lite bristande info på den punkten alltså.

Du skulle aldrig betalat, du fick ju ställa ut gratis men 80kr var ju om du ville att en jury skulle bedömma bilen. Så du hade aldrig behövt åka och hämta pengar.

Så ni som betalade 80kr och inte fick eran bil bedömd kan säkert få tillbaka era pengar, ingen stor summa att tjafsa om men det är ju principen. Träffen var gratis och alla var välkomna, 4 tjugor kostade det om du skulle ha bilen bedömd av en jury.

Håller med till 100%.. så var det faktiskt sagt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
TLO
21 september 2009 · 1 062 Inlägg

evilaudio skrev:

x40 skrev:

Quartermile-man skrev:
All cred till Hasse 100% + stjärna i kanten för arrangemanget! MEEEEEN! Återigen (förvånad att ingen skrivit om det tidigare) bedömningen av bilarna á la streetcarsfest,samma,samma,samma,kan tycka att ett visst kamraderi ses mellan domare och pristagare.Jag förväntar mig absolut inga priser för min originalbil,men ser dom som bränt x antal timmar på sitt bygge som är minst lika bra som många av pristagarnas och dom blir inte ens omnämda bland de 10 första! Nä,okonsekvent bedömmning,kan göra att vissa event tar död på sig självt...Bryr mig inte om jag får skit för det här,vet att många med mig tycker likadant men inte vill/vågar lägga fram det!!!

Ligger mycket i vad du skriver,
Härligt att du står upp för dina åsikter
/Peter

kan säga att de e just därför ja knappt åker på "bedömmningsevent" längre..

Instämmer helt!  O detta med "tjejklasser" orkar jag inte ens kommentera.......

"You Go, we go!"
Tokken Team dBakuten
21 september 2009 · 3 453 Inlägg

TLO skrev:

evilaudio skrev:

x40 skrev:

Ligger mycket i vad du skriver,
Härligt att du står upp för dina åsikter
/Peter

kan säga att de e just därför ja knappt åker på "bedömmningsevent" längre..

Instämmer helt!  O detta med "tjejklasser" orkar jag inte ens kommentera.......

Se det som en kul grej och ta det inte så förbannat allvarligt.

Bedömningarna är ju inte skrivet i sten liksom, jag vet att klarby inte ens kom med i topp 10 i inredningsklassen, och inte gråter han för det.

Jag ser utställningarna som en möjlighet att få umgås med andra bilägare och framför allt att
få visa upp bilen, pris eller ej.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
exiZ
21 september 2009 · 533 Inlägg

Hej allesammans!

Först och främst, ett stort tack till alla utställare, besökare och funktionärer som gjorde Katrineholmsträffen och den 19 september till en dag, som iallafall jag kommer minnas länge! Kul att se en sådan stor variation med bilar, samt att nya utställare vågade visa upp sina pärlor!

Angående resultatlistorna som efterfrågats då dom tyvärr inte ännu kommit upp så kan jag meddela att vi haft fullt upp med allt efterarbete som hört träffen till, men att jag sent igårkväll då jag kommit tillbaka till Stockholm satte mig ner och påbörjade skrivarbetet smile

Så någon gång ikväll ska SAMTLIGA resultatlistor förhoppningsvis ligga upplagda för beskådning.

Med vänlig hälsning

Anna

Senast redigerat av exiZ (21 september 2009)

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Laserblue
21 september 2009 · 239 Inlägg

rooos skrev:

Laserblue skrev:
Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

MVH Hasse

Först var det ett jävla tjatande om att jag inte fick släppa in annat än bilarna som skulle ställas ut, nu säger du tvärtemot dig själv?

Ingen behöver säga emot sig själv!
Läs inbjudan en gång till; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=147184

Roos om du läste på vägverket skylt så står det att läsa; Förbjuden genomfart. Vilket betyder att folk som jobbar i området eller ska köpa en bil eller andra ärenden får åka dit de ska.

Men viktigast av allt så borde du självklart ha släppt in Alla som var på väg till Katrineholmsträffen. Bilträffen var helt GRATIS för Alla oavsett skick på bilen!!

Alla som kom till träffen med en bil fick en lottsedel med stor chans till fina vinster!

En liten förklaring till bristerna hos funktionärerna är att vi fick ett stort antal avhopp i sista stund. Vi fick då hjälp av snälla och förstående bilträffmänniskor som snabbt hoppade in istället för de ordinarie.
Återigen jag är ansvarig för allt på träffen och ber alla självklart om ursäkt för detta!

MVH Hasse

Senast redigerat av Laserblue (21 september 2009)

Geiros Low is a lifestyle
21 september 2009 · 956 Inlägg

TLO skrev:

evilaudio skrev:

x40 skrev:

Ligger mycket i vad du skriver,
Härligt att du står upp för dina åsikter
/Peter

kan säga att de e just därför ja knappt åker på "bedömmningsevent" längre..

Instämmer helt!  O detta med "tjejklasser" orkar jag inte ens kommentera.......

Just detta som gjorde att jag inte åkte.. Rövslickeri? wink
Åker bara för att träffa personer med samma intresse. För dom hemma tröttnar ju på ordet bilar i varje mening. Men denna gången va de lite förlångt att åka..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang