Bil som tål för trimmning

perpelle
28 juli 2006 ·

360_sleeper skrev:

Chill skrev:
Allt utom volvo sa ja ju ;P. enda ja skulle kunna tänka mig som var en volvo är T5 eller R modellerna, men det är ju dyrt dyrt!

Smakar det så kostar det.. hehe

Det smakar tyvärr inte

precision
28 juli 2006 · 2 652 Inlägg

dG skrev:

Static skrev:
audi S2 håller för mycke mos! kolvar o stakar håller för 500+.. sen e dom riktigt fina me smile

öhhh nu trodde du dig själv nästan va? big_smile

gå in på nordicaudi en kille som bänka sin s2 på 514hk . rototest

precision

med orginal kolvar \stakar de enda som stoppa för mer effekt var insuget

precision

dG skrev:

Static skrev:
audi S2 håller för mycke mos! kolvar o stakar håller för 500+.. sen e dom riktigt fina me smile

öhhh nu trodde du dig själv nästan va? big_smile

upp till bevis här finns några killar som byggt en s2 aby på orginal bottendel . en bit över 500hk och 600nm . kolla runt på sidan så hittar man fakta om motorn också

precision
Sharky
28 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Ja ja ja...

Farbror Thore Lindgren (byggde rallycross Volvo 360 med B23 16V motorer på 80-talet) bromsade fyrsiffrigt med orginal Volvo B23 bottendel redan på 80-talet.

(det höll så pass länge att dom hann läsa av..........lol....)

/Göran

bmw_z skrev:
upp till bevis här finns några killar som byggt en s2 aby på orginal bottendel . en bit över 500hk och 600nm . kolla runt på sidan så hittar man fakta om motorn också

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
precision

har du länk ? vad e gjort på motorn ?

precision

här finns de fler som byggde på 1980talet en bmw som var kapabel att ligga på 1400hk

In 1980, BMW announced their development of a turbocharged motor for the Brabham F1 team. The engine first raced in the 1982 season. The M12/13 engine was a success, taking its first win at the Canadian Grand Prix in its first season at the hands of Nelson Piquet, with Riccardo Patrese being the team's other driver. The following season, BMW supplied engines to the ATS team, but the factory-backed Brabham took 4 victories on its way to Nelson Piquet winning the driver's championship. 2 more victories came in 1984, and BMW also added Arrows to their list of teams who received their engines. 1985 saw a single win for Piquet's Brabham, who was now teamed with Marc Surer.

1986 saw BMW start to supply engines for the new Benetton team, who earned the only win for a BMW engine at the hands of Gerhard Berger. However the factory backed effort at Brabham met with little success from the returning Riccardo Patrese and David Warwick. At the end of the 1986 season, BMW announced it would drop out of Formula 1 at the end of the 1987 season.

BMW's M12/13 engine however did not end there, as Megatron bought the rights to the engines for the Arrows team to continue using. The Ligier team was also supplied with the engine for the 1987 season. Following the 1988 season, turbocharged motors were banned and Arrows ended its use of the former BMW engine.

The BMW M12/13 Turbocharged I4 engine was famous during its life for being the first Formula 1 engine capable of 1000hp in racing trim, although it was capable of nearly 1400hp for qualifying with modification of its boost.

precision

:d

precision

han som la in tråden har en hel del bilar \märken att välja bland smile

TCB
28 juli 2006 · 129 Inlägg

Jadu jag skulle nog allt lägga dom pengarna på en 70-80 tals firebird/camaro faktist...tror de går å ha veteranförsäkring till dom också

Sharky
28 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Jodå, men då pratar vi riktiga räjsmotorer. Porsche åkte CanAm med 1500Hkr i qualifying redan 1973.....brum, brum...

http://www.conceptcarz.com/vehicle/z9984/default.aspx

Både Porsche och dom turboladdade F1-bilarna led av samma problem. Kanonkula rakt fram, totalt livsfarliga. Sedan sakta och försiktigt svänga - nästa raka - sikta och tryck av.....

P.S Vi bromsade i garaget en 2L Honda förra veckan med 680Hkr på hjulen, redan det är tokextremt.

/Göran

bmw_z skrev:
här finns de fler som byggde på 1980talet en bmw som var kapabel att ligga på 1400hk

In 1980, BMW announced their development of a turbocharged motor for the Brabham F1 team. The engine first raced in the 1982 season. The M12/13 engine was a success, taking its first win at the Canadian Grand Prix in its first season at the hands of Nelson Piquet, with Riccardo Patrese being the team's other driver. The following season, BMW supplied engines to the ATS team, but the factory-backed Brabham took 4 victories on its way to Nelson Piquet winning the driver's championship. 2 more victories came in 1984, and BMW also added Arrows to their list of teams who received their engines. 1985 saw a single win for Piquet's Brabham, who was now teamed with Marc Surer.

1986 saw BMW start to supply engines for the new Benetton team, who earned the only win for a BMW engine at the hands of Gerhard Berger. However the factory backed effort at Brabham met with little success from the returning Riccardo Patrese and David Warwick. At the end of the 1986 season, BMW announced it would drop out of Formula 1 at the end of the 1987 season.

BMW's M12/13 engine however did not end there, as Megatron bought the rights to the engines for the Arrows team to continue using. The Ligier team was also supplied with the engine for the 1987 season. Following the 1988 season, turbocharged motors were banned and Arrows ended its use of the former BMW engine.

The BMW M12/13 Turbocharged I4 engine was famous during its life for being the first Formula 1 engine capable of 1000hp in racing trim, although it was capable of nearly 1400hp for qualifying with modification of its boost.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
vaughn
28 juli 2006 · 674 Inlägg

audi s4

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
vaughn
28 juli 2006 · 674 Inlägg

den s2:an ni bablar om lär inte hålla länge...
stakarna håller bara för 380hk, så de lär ju ska paja

annars tål ju botten för 550 hk!

mycket fin bil! som byggd för strippen ju!

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Phaetoon
28 juli 2006 · 8 156 Inlägg

vaughn skrev:
den s2:an ni bablar om lär inte hålla länge...
stakarna håller bara för 380hk, så de lär ju ska paja

annars tål ju botten för 550 hk!

mycket fin bil! som byggd för strippen ju!

Du har ju en själv, så du borde ju veta. wink

| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Modopopcorn
29 juli 2006 · 163 Inlägg

Finns det någon bil som passar bättre än audi s4 av äldre årsmodell?
med rätt kontakter är inte det där bygget omöjligt att komma under 50 000

precision
29 juli 2006 · 2 652 Inlägg

om du menar någon annan audi så finns ur quattro som tillverkades på 80 talet

Kirre
29 juli 2006 · 2 122 Inlägg

MeloveGolf skrev:
bil som tål trim? finns bara en motor som pallar: v8
Styling blir dock jobbigt att hitta.

inga problem släng ner en v8 i bilen du vill ha den i

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Heffaklumpen
3 september 2006 · 23 Inlägg

Ford Sierra Cosworth !

Stefan Varberg Supraman
4 september 2006 · 2 300 Inlägg

Toyota Supra MK3.

En rolig bil med bra knuff även som original.
Går att få upp bra med effekt i.
Ska man ha en bil som man kan busa ordentligt i så är det bakhjulsdrift som gäller.

Även Nissan sx200 fungerar bra.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang