Har ni skickat Sms till 118100?

S_Henjer
23 september 2009 · 1 150 Inlägg

Som topic lyder. Jag har en gång skickat ett sms till nya tjänsten 118100. Tänkte om det fanns någon mer som kanske vill dela med sig om sina frågar samt svaren ni fått.

Frågan jag ställde var Vem är Simon Henjer? (Jag)
Svaret jag fick blev i stil med följande:
Simon Emanuel Henjer är en ung man, som är född den 20e Augusti 1991. Simons mamma heter Helena. Simon har en flickvän som heter Josefin som står honom nära hjärtat. Även att meka tycker Simon om.

Tycker detta var lite chockerande faktiskt.. Imponerande..

Så, har ni några liknande erfarenheter?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
joakim89
23 september 2009 · 1 265 Inlägg

brukar titta via den + fax om de är skulder på bilar

har jämfört runt 10gånger varje gång är de rätt.



du har möjligtvis inte skrivit de nånstans? annars är de ju konstigt att dom vet att du har en flickvän

MilleN
23 september 2009 · 9 108 Inlägg

Sjukt, blev lite sugen på att fråga vad dom vet om mig nu wink
Har skickat två gånger som jag kommer ihåg, säkert någon gång på fyllan men detta är dom jag kommer ihåg, har bytt telefon så dom finns inte kvar..

Jag frågade om Jerry Springer är fake.
Svaret var något i stil med:
Tro det eller ej men det är faktiskt inga skådespelare utan det är vanliga människor som är med i programmet, skillnaden mot andra tv-shower är att dom ofta eggas upp bakom scenen innan dom skickas upp för att det ska bli lite extra intriger

Frågade även hur man skalar färdigskalade räkor:
Svaret ungefär:
Dom skalas oftast med hjälp av maskin men i vissa låginkomststäder i t.ex. Kina kan det hända att dom skalas för hand.

Sedan var det något om en röd strumpa en kompis fick tips om och skickade, tydligen hade det något att göra med att ändtarmen vändes "ut och in" så den stack ut ett gäng cm men det går jag inte in på här wink

S_Henjer
23 september 2009 · 1 150 Inlägg

joakim89 skrev:
brukar titta via den + fax om de är skulder på bilar

har jämfört runt 10gånger varje gång är de rätt.



du har möjligtvis inte skrivit de nånstans? annars är de ju konstigt att dom vet att du har en flickvän

Asså nog har man nämnt det, men inte på det viset typ ren fakta, utan mer bara skrivit hennes namn under nån bild eller nåt..  Hellurigt..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
S_Henjer
23 september 2009 · 1 150 Inlägg

MilleN skrev:
Sjukt, blev lite sugen på att fråga vad dom vet om mig nu wink
Har skickat två gånger som jag kommer ihåg, säkert någon gång på fyllan men detta är dom jag kommer ihåg, har bytt telefon så dom finns inte kvar..

Jag frågade om Jerry Springer är fake.
Svaret var något i stil med:
Tro det eller ej men det är faktiskt inga skådespelare utan det är vanliga människor som är med i programmet, skillnaden mot andra tv-shower är att dom ofta eggas upp bakom scenen innan dom skickas upp för att det ska bli lite extra intriger

Frågade även hur man skalar färdigskalade räkor:
Svaret ungefär:
Dom skalas oftast med hjälp av maskin men i vissa låginkomststäder i t.ex. Kina skalas dom för hand.

Sedan var det något om en röd strumpa en kompis fick tips om och skickade, tydligen hade det något att göra med att ändtarmen vändes "ut och in" så den stack ut ett gäng cm men det går jag inte in på här wink

HAHAHAHHA! Säger då det..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
mulleina
23 september 2009 · 715 Inlägg

jag har bara frågat om röd strumpa för ett tag sen

Janneutanb
23 september 2009 · 7 272 Inlägg

S_Henjer skrev:
Som topic lyder. Jag har en gång skickat ett sms till nya tjänsten 118100. Tänkte om det fanns någon mer som kanske vill dela med sig om sina frågar samt svaren ni fått.

Frågan jag ställde var Vem är Simon Henjer? (Jag)
Svaret jag fick blev i stil med följande:
Simon Emanuel Henjer är en ung man, som är född den 20e Augusti 1991. Simons mamma heter Helena. Simon har en flickvän som heter Josefin som står honom nära hjärtat. Även att meka tycker Simon om.

Tycker detta var lite chockerande faktiskt.. Imponerande..

Så, har ni några liknande erfarenheter?

Har du facebook, lunar eller något i den stilen? wink
Prova googla era namn, det går att hitta mycket kul!

LeafBox Lat Perfektionist
23 september 2009 · 6 359 Inlägg

Jag frågade en gång hur bästa sättet att göra sej av med ett lik på var. Dom svarade aldrig, det var taskigt tkr jag.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
VolvoHanna
23 september 2009 · 373 Inlägg

Har testat och söka på mig sj, hittade inget som stämde på mitt riktiga namn, men däremot mitt ga nick som hängt med sedan 14is tiden Angel_Extreme, är en glad och trevlig tjej från göteborg som heter Hanna A****** Hon gillar att tänja hastighetsbegränsningar och ha roligt tillsammans med sina vänner.. det tog en stund innan svaret kom men jäklar vad det var spot on lol

volvoentusiasten
23 september 2009 · 4 005 Inlägg

Sålänge man vet hur man använder de offentliga statliga systemen samt google så behöver man inte betala för att skicka ett sms såvida man inte vill ha ngn sammanfattning då smile

olander_91
23 september 2009 · 174 Inlägg

Röd strumpa? Det heter ROSA SOCKA
Jag frågade det. Svar: Stadium har rosa sockor i dom flesta  storlekar och innehåller 9*%bomull
Vi tänkt inte på samma rosa socka.....!

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
MilleN
23 september 2009 · 9 108 Inlägg

olander_91 skrev:
Röd strumpa? Det heter ROSA SOCKA
Jag frågade det. Svar: Stadium har rosa sockor i dom flesta  storlekar och innehåller 9*%bomull
Vi tänkt inte på samma rosa socka.....!

haha just det så var det, ja dom ändrade nog sin policy angående rosa sockor efter xxxx antal frågor om samma sak på helgerna wink

ZonaX Svetsare
23 september 2009 · 3 150 Inlägg

Blev imponerad i skolan för nåt år sen då jag o nåra klasspolare diskuterade olika kändisar.  Jag tänkte säga en kändis men kom inte ihåg namnet och de kände inte igen honom på min beskrivning.  Skicka då frågan till 118100 va skådespelaren hette, gav dom 2 exempel på filmer han spelat huvudrollen i, dom skickade tillbaka namnet + info honom (rätt såklart)    tongue


Har skickat många fler men kommer inte ihåg alla  tongue      Vi tänkte skicka typ "när börjar nästa lektion?" och "va blir det för skollunch idag?" men det hände aldrig   smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
LeafBox Lat Perfektionist
23 september 2009 · 6 359 Inlägg

Frågade en gång vem som satt brevid mej just nu. Dom gissade att han hette Felix och att han gillade mej. Det var fel tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
xXchamXx94 Studerande
23 september 2009 · 727 Inlägg

Har en fråga, har lust att skicka ett sms också, men vad kostar det? Jag har Comviq kompis.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
LeafBox Lat Perfektionist
23 september 2009 · 6 359 Inlägg

10:- + kostnaden för ett vanligt sms

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Soderqvist
23 september 2009 · 660 Inlägg

jag provade det där RAKEL som dom gör reklam om, totalt värdelöst!

Frågan: Dagmaskars anatomi

Svar: Charles Darwin

Helt värdelöst!

EDIT: I reklamen står det längst ner att dom tar sin info från Wikipedia tongue

//Soderqvist

Senast redigerat av Soderqvist (23 september 2009)

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Majoren442
24 september 2009 · 213 Inlägg

haha testa den en gång när polarn reta mig lite på skoj påväg hem från ett race frågan jag ställde var.
* Varför mobbar kri mig?
Svaret= Det är inte snällt att mobbas sluta med det.

Ungefär var ett tag sen men i slutändan så blev svaret samma förutom att dem formulerar det annorlunda

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
Patarei
24 september 2009 · 129 Inlägg

Har testat två gånger. Den ena gången frågade jag hur många gula 245:or av årsmodell 1977 som fanns kvar. Fick svaret drygt 100, varav ca 27 i bruk.

Andra gången frågade jag vem som var Norrköpings första Ford-ägare.
Det kunde dom ej svara på.

sterge
26 september 2009 · 484 Inlägg

Jag brukar alltid fråga Google om jag undrar nåt. Google vet allt smile

Föddes till att älska Volvo.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang