S40 Projekt "why not" Bilder på omvandlingen....

kolvringen_
30 september 2009 · 93 Inlägg

mr_Hasse skrev:
hahahaha... så mycket snack om speedparts dekal!!!! det e ju hanses bil och om han vi ha dekal så får han ha d...

En som jag håller med! Spela roll om dom säljer Saab prylar tycker det såg fett ut!
Kul att någon sticker ut iaf! Lycka till med bygget!
//

DjMes
30 september 2009 · 622 Inlägg

Tack alla som stödjer mig i kampen om SPEEDPARTS dekalen haha...

HÄr kommer en bild på hur bilen ser ut i dagsläget, utan lister och med dekalerna....




https://www1.garaget.org/gallery/archive/19799/774555_3pyzz7.jpg
Bara lackering av handtag och dem sista listerna...sen e den klar inför vintervilan....

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Munkis
30 september 2009 · 1 637 Inlägg

Jag hade speedparts på min 940 big_smile . Köpte delar därifrån till den å fick med en dekal , givetvis så måste man ju klistra dit den så folk har något att reta sig på wink .

Blev kanonbra med dekalerna på din bil! smile

Shady_killen S40 T4
1 oktober 2009 · 584 Inlägg

blev snyggt lycka till med bygget big_smile

Renault 5 "GTS" (1991)
DjMes
1 oktober 2009 · 622 Inlägg

Shady_killen skrev:
blev snyggt lycka till med bygget big_smile

Tack så mycket big_smile

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Hornet85
1 oktober 2009 ·

Tycker det är snyggt, men själv är jag en sådan som endast tycker man ska ha dekaler från tillverkare man faktiskt har delar från på bilen.
Själv har jag övervägt att få dekaler på bilen men käns surt att behöva betala 200kr stycket för dekaler när man redan köpt deras delar för 1000tals kronor XD men ja

Bra jobbat i övrigt smile

DjMes
3 december 2009 · 622 Inlägg

Såå då var man i farten igen, kom precis hem...med våtslipp papper 400 och 800 Plastprimer,Silvermetaliclack och klarlack.....Måste åka till jobbet...men är ledig imorgon...så det blir i garaget hela natten för min del hehe....För att nu ska sidokjolarna och frontläppen lackas i silver färg.... big_smile big_smile   Kommer upp med bilder på jobbet så fort jag börjat big_smile

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
DjMes
27 december 2009 · 622 Inlägg

Så nu närmar sig 2010...och det blir att plocka ner motorn och trimma den.... big_smile

Saker som kommer att hända,

Färdigt till Juli 2010.
- Chipp steg 3
- Jt Tuning Helsats 3"
- Racekammar
- Intercooler kit
- NGK Iridium Stift
- Mappning

Längtar så jag kan sätta igång big_smile

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Lugge Rekondare
27 december 2009 · 218 Inlägg

Ska du köra på E85 med eller??? Annars så funkar Bosch Platina F5DP0R tändstift bra till att köra med bensin... NGK Iridium Stift använder bara de flesta som kör på E85... men men lycka till iaf

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge
Volvo S40 T4 SPORT "Special Sport Edition" (2001)
DjMes
27 december 2009 · 622 Inlägg

Lugge skrev:
Ska du köra på E85 med eller??? Annars så funkar Bosch Platina F5DP0R tändstift bra till att köra med bensin... NGK Iridium Stift använder bara de flesta som kör på E85... men men lycka till iaf

Nej bilen ska inte etanol konverteras, inte än iaf, kanske i slutet på 2010, har hört mycket dåligt om etanol.

Det var en kompis till mig som tipsade om dem tändstiften, han sa att det var som anabola för bilen big_smile

Sen kostar fyra såna stift på Ebay ca 50 dollar......

Mvh

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Torlejf Bilvårdstönt.
27 december 2009 · 1 109 Inlägg

DjMes skrev:

Lugge skrev:
Ska du köra på E85 med eller??? Annars så funkar Bosch Platina F5DP0R tändstift bra till att köra med bensin... NGK Iridium Stift använder bara de flesta som kör på E85... men men lycka till iaf

Nej bilen ska inte etanol konverteras, inte än iaf, kanske i slutet på 2010, har hört mycket dåligt om etanol.

Det var en kompis till mig som tipsade om dem tändstiften, han sa att det var som anabola för bilen big_smile

Sen kostar fyra såna stift på Ebay ca 50 dollar......

Mvh

Vad är dåligt med etanol?
Ska du först chippa den och efter det mappa. Dubbelt jobb?

Mvh. David.

EDIT: Ändrade lite saker.

Senast redigerat av Torlejf (27 december 2009)

Bygger rolig bil. :)
Krist
27 december 2009 · 716 Inlägg

Kan han få göra som han vill? Bjud på bilen, köp den och sen gör annorlunda. Herre gud, om de e hans planer låt han för guds skull göra dom ifred!

Tummen upp för dig! Snygg bil fortsätt så!

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
DjMes
27 december 2009 · 622 Inlägg

Torlejf skrev:

DjMes skrev:

Lugge skrev:
Ska du köra på E85 med eller??? Annars så funkar Bosch Platina F5DP0R tändstift bra till att köra med bensin... NGK Iridium Stift använder bara de flesta som kör på E85... men men lycka till iaf

Nej bilen ska inte etanol konverteras, inte än iaf, kanske i slutet på 2010, har hört mycket dåligt om etanol.

Det var en kompis till mig som tipsade om dem tändstiften, han sa att det var som anabola för bilen big_smile

Sen kostar fyra såna stift på Ebay ca 50 dollar......

Mvh

Vad är dåligt med etanol?
Samt att köpa dessa stift för sakens skull behöver ju inte betyda att bilen kommer gå bra. Köp stift som funkar till din bil istället.

Sen, varför ska du ha racekammar?
Sen en rolig sak till, först ska du chippa den och efter det mappa. Dubbelt jobb?

Mvh. David.

Läste på forumet, Skrivet av torpis han hade fått problem med etanol, samt så var det flera som hade kommenterat att där va fler nackdelar än fördelar... Hittar inte tråden just nu, men ska undersöka det senare...

Varför racekammar? för att kunna varva bilen mer, enligt han som skall montera dem så påstår han att bilen kommer att varva till 8200varv.

Som det ser ut just nu så kommer den att chippas bara, jag hittade stift NGK för 189:- på mekonomen, blir nog sådana, då dem är till min bil. Sen e där en på blocket som har Gröna bosh 968:orspridare  oanvända för 600:- st, får nog ringa till honom....

big_smile

Senast redigerat av DjMes (27 december 2009)

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
DjMes
27 december 2009 · 622 Inlägg

Krille_A4 skrev:
Kan han få göra som han vill? Bjud på bilen, köp den och sen gör annorlunda. Herre gud, om de e hans planer låt han för guds skull göra dom ifred!

Tummen upp för dig! Snygg bil fortsätt så!

Tack mannen big_smile

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
rb
27 december 2009 · 153 Inlägg

jag tror de kommer bli en raggarbil när den e klar tongue

Saab 90 "Gubb bilen" (1986)
Saab 900 2.0t "6 växlad" (1996)
Fiat Uno Turbo i.e "Fullblodet" (1987)
Lugge Rekondare
27 december 2009 · 218 Inlägg

Ända nackdelen med Etanol som jag vet är att dom blir svårstartade när det är kallt ute MEN detta justerar man in vid Mappning av bilen t.ex. Och att etanol har kletat sig fast i toppen för några S40 killar men det kan man lösa genom att tanka bensin någon gång o köra om man vill....

Jag ska själv mappa min bil på E85 till våren hos Autotech cool

Senast redigerat av Lugge (27 december 2009)

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge
Volvo S40 T4 SPORT "Special Sport Edition" (2001)
DjMes
23 januari 2010 · 622 Inlägg

Så där...då har man köpt hem en Kicker Comp 12"a får hem det på måndag.. Längtar!

Samtidigt som man gjorde 2 superdeals, Fick tag på en 12" Newsound baselement med låda för 99:- HELT NYTT Japp, öppnings erbjudande på blekinge bilradio tror jag nog det hette, sen så köpte jag ett Crunch 4 kanaligt slutsteg på 320Wrms för 200:- av en polare haha....Så ut me Newsound skitet och montera kikerbasen i lådan smile

Har Bokat plats på Vallåkra åt våran bilklubb, så bygget på S40 har satt igång på allvar...
Fortv kallt och blåsigt samt snöigt så inget kjolpaket än, men har redan bestämt mig för vilket det blir hehe... Ska köpas hem i Mars Givetvis blir det bilder på det....

Det jag ska sätta igång nu är att bygga Angel eyes till S40,n har skrivit på forumet och hoppas på att någon kan hjälpa mig....

Peace

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang