4 hjuling

porki
7 maj 2006 · 8 Inlägg

tänkte byta ut bilen mot en fyrhjuling, så jag tänkte höra efter tips och den ska inte vara så fasligt dyr!

SWK Lord
7 maj 2006 · 125 Inlägg

En erfarenhet jag har ifrån fyrhjulingar är att man inte ska vara snål! Min familj köpte en lifan 150cc och den har bara gått sönder hela tiden! Så köp en ordentlig maskin som tål lite stryk!

Good Luck!

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Holme
7 maj 2006 · 1 417 Inlägg

Har inget tips om billiga modeller eller så, men dom är roliga som fan smile
Vet inte vad du har för möjligheter och natur runtomkring dig, men tänk på att du kan använda dom till mycket om du tar en arbetsmaskin. Finns gräsklippare och snöplogar att hänga på, samt drag och winsch osv.
Eller är det bara en leksak du ska ha? smile

callook_skane Avstängd
7 maj 2006 · 257 Inlägg

Vad du än gör så köp inte de möget som trendimport säljer......

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
VW_Jens
7 maj 2006 · 608 Inlägg

skaff en honda eller suzuki över 300cc så kan du ha roligt med den och så e dom bra till arbete t.ex ploga och köra ved och vad man kan hitta på att göra med den.

Senast redigerat av jens volvo in sports (7 maj 2006)

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
porki
23 maj 2006 · 8 Inlägg

Tänkte annvända den som leksak/transportmedel tongue men den bör inte vara alltför dyr. Bor i lägenhet så jag tänkte inte röja snö eller dylikt med den!

vikingpower King Of The Road
23 maj 2006 · 154 Inlägg

tjena jag har en 06:as suzuki ltz 400...
innan hade jag en smc cbw 250 -05. både är trevliga maskiner.
vilken prisklass hade du tänkt dig? ny eller begagnad?
sattsa på en riktig maskin är mitt råd till dig(inget kinaskräp)...i det här fallet får man faktist vad man betalar för.
men tänk på de att köpa en vägreggad för om du köper en oreggad så går dom inte att regga.
om du undrar så ligger försäkringen på min suzuki på 3270 helår helförsökring på mig 20 år gammal....skatten kan jag inte i huvet men typ 200 spänn så dom är billiga att äga å dom drar även väldigt lite soppa. perfekt att pendla med.

angående kina puffar så kan jag säga såhär jag hade ju en smc 250 köpte den ny våren -05
den gick som en klocka hela tiden jag hade den (ca 150 mil),den startade hur lätt som hällst när de va -15 ute. MEN! jag har hört en massa folk som inte haft samma tur med maskiner i samma prisklass dom har rostat å bromsok har lossnat i farten å ja allt förbannat så om du vill kunna lite fullt ut på din maskin köp en maskin av ett kännt märke. tex yamaha ,suzuki, kawasaki,polaris,gasgas,honda.

men då är grejjen med dom kändare märkena att dom har inga vägreggade det finns bara grå import av dom förutom yamaha raptor 350.

hoppas jag har hjälpt dig lite iaf  . ställ gärna fler frågor om de ä nått du undrar över.

Mvh /Henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Henko Rallytok
23 maj 2006 · 165 Inlägg

Tjenare..

Har en Linhai Allroad som är 2 hjuldriven. Denna kan du hitta här www.scandimoto.se
Otroligt hållbar maskin som jag kör ut ved ifrån skogen med. Gå in på www.atvcenter.se och läs lite.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93
Martin 9-3 Fisketokig
23 maj 2006 · 2 997 Inlägg

Kan verkligen rekomendera Hondas 4x4.

har en som är 16år nu och jag har kört med den de senaste 12 åren och det är verkligen att satsa allt när man kör. ett motorhaveri för 10 år sedan hade vart troligt men den bara går och går.

Hoppar och flyger med den. voltat och kört fast och krock. bara böja tillbaka fronten och åka vidare.

Har tankat och bytt olja i den bara och idag är den i nyskick i motorn. hastighetsmätaren gav upp när man varva och crossväxla upp den på bakhjulen så Honda är det som gäller.

Det är en 300TRX sen har vi en polaris 500cc men de är inte så roliga och redan krånglat endel.

runt 70-80.000:- på en honda och du ångrar dig inte.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
audi_coupé
23 maj 2006 · 104 Inlägg

har en yamaha bigbear 350 den har tålt stryck den med, sån kan du kanske hitta beg för 35

Volvo_Elin Lastbilschaufför
23 maj 2006 · 186 Inlägg

Hej!

Jag har en SMC stinger till salu nu.den är prisvärd och går otroligt bra!
är en 250 cc honda cb motor,4 taktare,5 växlad låda.
Har kört 300 mil snart och köpte den för ett år sen.
Ska sälja pga. att jag ska köpa en dieselbil.
Är såklart vägreggad dvs. du får köra den på väg med ett A eller B körkort smile!
Billig i skatt och försäkring,drar runt 0,4 liter milen.
Är du intresserad så hör av dig smile!

MVH/Elin

Ride Hard-Die Free!
Stadia
23 maj 2006 · 284 Inlägg

Jag har 2 st, en polaris typ 15 år gammal och en Bombardier typ 1 år gammal. Båda går sanslöst bra men om man ska ha den som en pure leksak så skulle jag nog välja en äldre eftersom de nya har typ stabiliseringssystem å sånt känns de som, den greppar hur jävla bra som helst så därför är det roligare att göra med den gamla, å den går som fan den me wink

Polaris = 350cc ---> Leksak
Bombardier = 400cc ---> Arbetsmaskin

You don't need a reason to help people.
vikingpower King Of The Road
23 maj 2006 · 154 Inlägg

vill inte va otrevlig men tyvärr så tror jag inte "porki" ä intresserad av en gammal 4x4 fyrhjuling.jag tror han ä mer ute efter en gatquad. rätta mig om jag ha fel

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Bonden
23 maj 2006 · 27 Inlägg

om man ska ha billig gatreggad så e det vell dilli 450 eller vad dom heter  kostar ca 50-60.. . annars om jag hade köpt så hade det nog blivit smc 250.. dom verkar fina...

fort ska det gå.
Stadia
23 maj 2006 · 284 Inlägg

men det finns ju ett annat alternativ till 4-hjuling, Crosscart smile såna är såååå jävla roliga att köra:D det är ju en ren lekmaskin eller transportfordon om man så vill...och den drar nog ännu mindre soppa än vad 4-hjulingen gör, iaf de jämförelsena jag gjort hemma! Så ta du och kolla in en crosscart också! coola som fan e de! kostar runt 30-40000 sprillans ny om jag inte minns fel...

You don't need a reason to help people.
Volvo_Elin Lastbilschaufför
23 maj 2006 · 186 Inlägg

Bonden skrev:
om man ska ha billig gatreggad så e det vell dilli 450 eller vad dom heter  kostar ca 50-60.. . annars om jag hade köpt så hade det nog blivit smc 250.. dom verkar fina...

Jag som har lite erfarenhet om just SMC kan säga att jag trodde inte kvalitèn var så hög på den när jag köpte den.Men det ÄR den,verkligen! Enda jag bytt är en glödlampa! på 300 mil! Och jag tycker den går bättre och bättre varje gång,går inte att förklara smile! Och dessutom är den kul för en vettig peng. Och den heter Dinli 450 om jag får rätta smile...

Senast redigerat av Volvo_Elin (23 maj 2006)

Ride Hard-Die Free!
Bonden
23 maj 2006 · 27 Inlägg

Volvo_Elin skrev:

Bonden skrev:
om man ska ha billig gatreggad så e det vell dilli 450 eller vad dom heter  kostar ca 50-60.. . annars om jag hade köpt så hade det nog blivit smc 250.. dom verkar fina...

Jag som har lite erfarenhet om just SMC kan säga att jag trodde inte kvalitèn var så hög på den när jag köpte den.Men det ÄR den,verkligen! Enda jag bytt är en glödlampa! på 300 mil! Och jag tycker den går bättre och bättre varje gång,går inte att förklara smile! Och dessutom är den kul för en vettig peng. Och den heter Dinli 450 om jag får rätta smile...

oj förlåt Volvo_elin ;-)

fort ska det gå.
Volvo_Elin Lastbilschaufför
23 maj 2006 · 186 Inlägg

Det är lugnt,inte lätt att veta allt smile!

Ride Hard-Die Free!
Carlsson
23 maj 2006 · 68 Inlägg

4-hjulingar är bland de roligastejag har kört. och då körde jag en honda 650cc tror jag att de var om jag inte minns helt fel!

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!
BMW 328 cab (1995)
BMW 330 (2003)
Bonden
24 maj 2006 · 27 Inlägg

en av dom roligaste var när man fick provköra polaris sportman 800 efi med bandtillsats.. i lös snö!! fy fan  vad kul......

fort ska det gå.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang