Har Polisen någon skruv lös? Kan dom bete sig hur som helst?

gamlingen
1 oktober 2009 · 5 198 Inlägg

Efter alla polistrådar borde hela sverige veta att det finns nåt som heter TYSTUTRYCKNING som varken kräver blåljus eller tutelitut, som innebär att de får bryta mot gällande regler under största försiktighet efter som det inte kräver friväg.De kan då använda ljus och ljud vid tex rödljus.

CarpeDiem German Engineering
1 oktober 2009 · 9 083 Inlägg

Nu börjar tråden spåra ur totalt. Typiskt.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
gamlingen
1 oktober 2009 · 5 198 Inlägg

mmm har rödtryckt några gånger.

Mackanol
1 oktober 2009 · 2 079 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Nu börjar tråden spåra ur totalt. Typiskt.

//CarpeDiem wink

Du har fortfarande inte svarat på min polisrelaterade fråga.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Thaien
1 oktober 2009 · 933 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Nu börjar tråden spåra ur totalt. Typiskt.

//CarpeDiem wink

Haha men roligt är det. xD

BMW M5 (1999)
CrilleD
1 oktober 2009 · 831 Inlägg

Fascinerande att så många i tråden tycker att polisen jobbar fläckfritt och sköter sig bättre än någon annan. Jag har aldrig klagat på "allt" polisen gör. Tagit kritik/klagomål på jobbet har man gjort några gånger i sitt arbete. Jag förstår ärligt talat inte riktigt vart du vill komma? Och att det är tabu att säga vad man tycker om Polisen hos många här är ju uppenbart.

Hallelulja!

Thunderbird88 skrev:
Låt dom sköta sitt jobb så sköter du ditt!
Om du skulle ha en person som står och klagar på vad du än gör när du jobbar skulle du bli skit grinig.

Iam2fast4U
1 oktober 2009 · 1 534 Inlägg

Det som är faschinerande är att folk jämnt försöker kasta så mycket skit de kan på polisen, oavsett vad det handlar om.
Bara för att EN polis kör som en idiot beöhver inte alla poliser göra det
Sen är det väl ändå polisen som får ta mest skit av alla andra, klart de blir griniga...

BMW E34 "538" (1990)
volvoentusiasten
1 oktober 2009 · 4 005 Inlägg

Funkiee skrev:

Mackanol skrev:

Funkiee skrev:
jag har sett snuten leka, åkte i över 100 på en liiten 50 väg... visst mitt i natten var det, men vafan, kör jag så blir det ett jävla liv. de var 2 bilar, som man såg skrattade då de kom i en rondell, så en utryckning kan de fan i mig inte varit. svenska polisen suger dase som jag alltid säger tills de blir bättre... jag håller med dig "crilleD" dom har fan inte mycke i sin skalla så som de kör. de kan få en utryckning, men de behöver väl fan inte köra så de riskerar våran säkerhet heller? ett exempel till, en snut bil, 2 pers i, kommer till ett röd lyse. kör lagligt, stannar för det blir rött, sen minskar bilarna i antal på den tvärgående vägen, och snuten drar på blink och kör över fort som fan, för att sedan tvärnita o dra av blinket o köra lagligt igen... o jag vet att det fortfarande var rött då bilarna efter inte körde, och de som kör mot polisen också hade rött. så någon jävla gräns borde det finnas för dom med..............

Läser man ens svenska på gymnasiet nuförtiden?

och va i helvete har det med snuten och göra, är du helt jävla körd i huvudet eller? jag skriver ett inlägg om snuten o sen kommer du och gnäller på min svenska, då har du nog fan inte mycket i din skalle, LÄS TOPIC OCH GE FAN I HUR JAG STAVAR.....................................

Jag förstod faktiskt inte heller riktigt vad du skrev + Var lite trevligare i fortsättningen va.

Sen kanske denna tråd passar i en blog?

Lås tråden?

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 oktober 2009 · 3 929 Inlägg

CrilleD: Nej jag sa inte att dom är helt fläckfria.
Du är inte det i ditt jobb men du vill väl ändå inte att folk ska sitta på forums och klaga om dig och hur du sköter ditt jobb och grina över att du körde din postbil över helsträckad linje?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Funkiee Saab älskare!
1 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

linuslinje skrev:

Funkiee skrev:

Mackanol skrev:

Läser man ens svenska på gymnasiet nuförtiden?

och va i helvete har det med snuten och göra, är du helt jävla körd i huvudet eller? jag skriver ett inlägg om snuten o sen kommer du och gnäller på min svenska, då har du nog fan inte mycket i din skalle, LÄS TOPIC OCH GE FAN I HUR JAG STAVAR.....................................

Jag förstod faktiskt inte heller riktigt vad du skrev + Var lite trevligare i fortsättningen va.

Sen kanske denna tråd passar i en blog?

Lås tråden?

att folk inte förstog va jag skrev kan jag förstå då jag bara skrev en rabblande text ur det jag sett tongue men att han håller på och säger undermedvetet att jag är dum i huvudet som inte kan stava, det tål jag inte! det kanske du kan förstå hur jag känner för det? inte kul och bli kallad dum i huvudet liksom bara för jag kanske inte skrev med perfekt svenska osv.

håller med dig, lås tråden, innan någon mer blir anklagad "dum i huvudet osv.."

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
CarpeDiem German Engineering
1 oktober 2009 · 9 083 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
Det som är faschinerande är att folk jämnt försöker kasta så mycket skit de kan på polisen, oavsett vad det handlar om.
Bara för att EN polis kör som en idiot beöhver inte alla poliser göra det
Sen är det väl ändå polisen som får ta mest skit av alla andra, klart de blir griniga...

Det är väl inte så konstigt, eller vad tycker du? De är ju medvetna om att det är ett riskfyllt jobb de har och att man får mkt skit osv. Kan de inte vara trevliga mot folk så tycker jag att de ska överväga att byta jobb.

Visst, det finns kanske poliser som sköter sitt jobb bra och är trevliga osv men jag har aldrig sett det. Det enda man ser är griniga surgubbar som kanske inte har fått nåt av frugan och då går det ut över oss.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
CrilleD
1 oktober 2009 · 831 Inlägg

Jag kastar sällan skit på polisen, dom gånger jag gör det är det befogat. Och sen har jag inte upplevt detta "EN" gång. Vansinniga trafikförseelser av polisen har jag vittnat om flera gånger. Sen kan du och andra här i tråden säga hur mycket ni älskar polisen och att jag (och andra) ska sluta klaga. Men jag kommer aldrig tycka det är okey med rödljuskörningar/omkörningar vid heldraget i tätbebyggt område etc etc. Sen om polisen har rätt till det eller ej skiter jag faktiskt i. Fel i mina ögon.

Iam2fast4U skrev:
Det som är faschinerande är att folk jämnt försöker kasta så mycket skit de kan på polisen, oavsett vad det handlar om.
Bara för att EN polis kör som en idiot beöhver inte alla poliser göra det
Sen är det väl ändå polisen som får ta mest skit av alla andra, klart de blir griniga...

M1Get
1 oktober 2009 · 360 Inlägg

gamlingen skrev:
Efter alla polistrådar borde hela sverige veta att det finns nåt som heter TYSTUTRYCKNING som varken kräver blåljus eller tutelitut, som innebär att de får bryta mot gällande regler under största försiktighet efter som det inte kräver friväg.De kan då använda ljus och ljud vid tex rödljus.

Äntligen! Satt och väntade på att detta som sägs i detta inlägg skulle komma upp i denna tråd.

Såg att det har diskuterats att snuten blinkar med heljuset. Rätta mig om jag har fel men förr i tiden så skulle man blinka till med helljuset innan man körde om? Ännu längre bak i tiden skulle man väl till och med tuta innan man körde om?

Niklas1987 NO
1 oktober 2009 · 2 182 Inlägg

Tycker många skapar trådar när polisen gjort nått som dem inte borde göra.

Funderar på att skapa en om polisen som körde i 80Km/h på 90 väg framför mig förra veckan, då det skapar irritation att köra så sakta på en solig höstdag.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Mackanol
1 oktober 2009 · 2 079 Inlägg

Funkiee skrev:

linuslinje skrev:

Funkiee skrev:

och va i helvete har det med snuten och göra, är du helt jävla körd i huvudet eller? jag skriver ett inlägg om snuten o sen kommer du och gnäller på min svenska, då har du nog fan inte mycket i din skalle, LÄS TOPIC OCH GE FAN I HUR JAG STAVAR.....................................

Jag förstod faktiskt inte heller riktigt vad du skrev + Var lite trevligare i fortsättningen va.

Sen kanske denna tråd passar i en blog?

Lås tråden?

att folk inte förstog va jag skrev kan jag förstå då jag bara skrev en rabblande text ur det jag sett tongue men att han håller på och säger undermedvetet att jag är dum i huvudet som inte kan stava, det tål jag inte! det kanske du kan förstå hur jag känner för det? inte kul och bli kallad dum i huvudet liksom bara för jag kanske inte skrev med perfekt svenska osv.

håller med dig, lås tråden, innan någon mer blir anklagad "dum i huvudet osv.."

Äh, ta det inte personligt. Enligt mig så är alla som inte kan stava, dumma i huvudet. smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
MrTobias
1 oktober 2009 · 1 297 Inlägg

Volvo740an skrev:

bushmyra skrev:
men hatar att få böter för tex kört utan bälte,, det kostar idag 1500 spänn,frågar mig vad som blir bättre av att staten får 1500 av mig??? Vem skadade jag av att köra utan bälte??? Sånt retar mig!!
Kapade din tråd lite sorry,, antagligen kollade han upp din bil när han fick svar drog han säkert bara iväg.

Om du blir allvarligt skadad tex för att du har kört utan bälte så kommer det kosta en himla massa pengar för staten därav böterna.

haha bra svar på tal smile

Funkiee Saab älskare!
1 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

Mackanol skrev:

Funkiee skrev:

linuslinje skrev:

Jag förstod faktiskt inte heller riktigt vad du skrev + Var lite trevligare i fortsättningen va.

Sen kanske denna tråd passar i en blog?

Lås tråden?

att folk inte förstog va jag skrev kan jag förstå då jag bara skrev en rabblande text ur det jag sett tongue men att han håller på och säger undermedvetet att jag är dum i huvudet som inte kan stava, det tål jag inte! det kanske du kan förstå hur jag känner för det? inte kul och bli kallad dum i huvudet liksom bara för jag kanske inte skrev med perfekt svenska osv.

håller med dig, lås tråden, innan någon mer blir anklagad "dum i huvudet osv.."

Äh, ta det inte personligt. Enligt mig så är alla som inte kan stava, dumma i huvudet. smile

kanske inte alla som vet att du tycker så. tänk innan du öppnar munnen om hur folk är i sitt huvude..

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Mackanol
1 oktober 2009 · 2 079 Inlägg

Funkiee skrev:

Mackanol skrev:

Funkiee skrev:

att folk inte förstog va jag skrev kan jag förstå då jag bara skrev en rabblande text ur det jag sett tongue men att han håller på och säger undermedvetet att jag är dum i huvudet som inte kan stava, det tål jag inte! det kanske du kan förstå hur jag känner för det? inte kul och bli kallad dum i huvudet liksom bara för jag kanske inte skrev med perfekt svenska osv.

håller med dig, lås tråden, innan någon mer blir anklagad "dum i huvudet osv.."

Äh, ta det inte personligt. Enligt mig så är alla som inte kan stava, dumma i huvudet. smile

kanske inte alla som vet att du tycker så. tänk innan du öppnar munnen om hur folk är i sitt huvude..

Förmodligen inte någon som vet att jag tycker så.
Jag tycker som jag vill

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Iam2fast4U
1 oktober 2009 · 1 534 Inlägg

CrilleD skrev:
Jag kastar sällan skit på polisen, dom gånger jag gör det är det befogat. Och sen har jag inte upplevt detta "EN" gång. Vansinniga trafikförseelser av polisen har jag vittnat om flera gånger. Sen kan du och andra här i tråden säga hur mycket ni älskar polisen och att jag (och andra) ska sluta klaga. Men jag kommer aldrig tycka det är okey med rödljuskörningar/omkörningar vid heldraget i tätbebyggt område etc etc. Sen om polisen har rätt till det eller ej skiter jag faktiskt i. Fel i mina ögon.

Iam2fast4U skrev:
Det som är faschinerande är att folk jämnt försöker kasta så mycket skit de kan på polisen, oavsett vad det handlar om.
Bara för att EN polis kör som en idiot beöhver inte alla poliser göra det
Sen är det väl ändå polisen som får ta mest skit av alla andra, klart de blir griniga...

Jag har inte ens påstått att du har upplevt att det hänt "EN gång", det ja sa var att bara för att du sett EN polis göra det betyder det inte att resten av sveriges poliskår är idioter

BMW E34 "538" (1990)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
1 oktober 2009 · 2 252 Inlägg

Funkiee skrev:
jag har sett snuten leka, åkte i över 100 på en liiten 50 väg... visst mitt i natten var det, men vafan, kör jag så blir det ett jävla liv. de var 2 bilar, som man såg skrattade då de kom i en rondell, så en utryckning kan de fan i mig inte varit. svenska polisen suger dase som jag alltid säger tills de blir bättre... jag håller med dig "crilleD" dom har fan inte mycke i sin skalla så som de kör. de kan få en utryckning, men de behöver väl fan inte köra så de riskerar våran säkerhet heller? ett exempel till, en snut bil, 2 pers i, kommer till ett röd lyse. kör lagligt, stannar för det blir rött, sen minskar bilarna i antal på den tvärgående vägen, och snuten drar på blink och kör över fort som fan, för att sedan tvärnita o dra av blinket o köra lagligt igen... o jag vet att det fortfarande var rött då bilarna efter inte körde, och de som kör mot polisen också hade rött. så någon jävla gräns borde det finnas för dom med..............

Jag sätter min bil på att du har INTE sett poliserna sätta igång blåljusen kör över en korsning med trafikljus där det är rött för att sedan slå av dom igen efter korsningen,
Ibland kan man se detta fenomen där dom slår på och eldar iväg en bit för att sedan slå av dom, då är de LKC/PKC som har anropat fel bil vid ett larm, detta händer tyvärr lite då och då...

Off topic, svenska polisen är den polis som har flest regler för vad DOM inte får göra mot misstänkta osv, jämnfört som t.ex amerika där dom faktiskt FÅR klubba ner dig fullständigt om du utgör hot med ögon, ord sånt som dom själv tycker är kränkande och hotande. men generellt sett börjar EU nu få rätt bra polisstyrkor som beter sig bra.
Svenska polisen gör ett bra jobb, sen kanske man ska lyssna lite mer på ordpsråket "behandla folk runt dig som du vill bli behandlad själv" Har träffat EN endast EN otrevlig polis, fast då var jag rätt dryg mot han..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang