Tuhkanen - skyline r33 goes widebody =) + jakten efter 600 hk, man blir så trött

Tuhkanen
4 oktober 2009 · 582 Inlägg

Inte kommit så långt idag så ingen ide att lägga upp några bilder, men behöver lite hjälp. Vad ska jag använda för lim för att fästa bonocell mot skärmar ? Nån vänlig själ måste väl veta detta big_smile

Leaf Caddslav
5 oktober 2009 · 133 Inlägg

Jag personligen körde vanligt kontaktlim när jag fäste mina skivor, men det berodde mest på att det redan fanns i garaget smile Men det funkade hur bra som helst.

Tuhkanen
6 oktober 2009 · 582 Inlägg

Uppdatering:

Idag så har jag haft kontakt med försäkringsbolaget efter min olycka där huven flög upp i slutet av sommarn, fick svaret att dom inte tänkte ersätta mig för varken skadorna på taket eller för den förstörda huven då inte mina låssprintar var original och att jag hade kört utan det vanliga huvlåset sad
Men efter lite tjat så sa han att han skulle återkomma med mer svar och helt plötsligt skulle dom ersätta allt big_smile
Så dagens ros till försäkringsbolaget som kan vara ganska hjälpsamma om dom vill ibland tongue

Så vad har vi lärt oss ida: Kör inte med bara sprintar när ni kör kolfiberhuv, det kan bli dyrt big_smile



Nu då vad som har hänt i garaget, passat in mina framskärmar och även börjat lite smått att bredda dom ännu mera.Vet inte om jag gör på "rätt" sätt men jag går min egen väg under detta projektet så kommer säkert bli bra i slutändan. Det hela kommer sluta med ca
7 cm breddning fram.
Tänkte att man slippar ner detta så det blir runt och fint och sen plastar på det och ser tar bort cellplasten sen igen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32298/778268_n0ytqb.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/32298/778269_o73zan.jpg

Rushman Evolution Garage
6 oktober 2009 · 1 299 Inlägg

Oj detta blir intressant! Blir nog skitgrymt i slutändan!

Sky´s the limit...
Bacemaker
6 oktober 2009 · 221 Inlägg

Detta kommer blir helt sjukt bra!! smile lycka till!

Volkswagen Golf 2 "Bacemaker" (1988)
Tuhkanen
6 oktober 2009 · 582 Inlägg

Får hoppas att det blir bra, aldrig byggt nått sånt här så lika bra att slå på stort direkt big_smile

Jlmmy
6 oktober 2009 ·

Det kommer bli brett! big_smile
Sjukt snyggt!

ha d, mvh

Tuhkanen
6 oktober 2009 · 582 Inlägg

kommer bli ännu bättre när jag får hem breddning bak sen också när det väl är beställt men just nu testar jag mig bara fram på ena främskärmen så jag vet hur jag ska göra på andra sidan sen

Rquired Allmänt envis
6 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Kommer att bli riktigt bra, du hade väldigt annorlunda lack tidigare såg jag med stjärnor och så vidare. Kör på nått liknande igen, kanske inte snyggt i allas ögon men klart annorlunda smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Tuhkanen
6 oktober 2009 · 582 Inlägg

Rquired skrev:
Kommer att bli riktigt bra, du hade väldigt annorlunda lack tidigare såg jag med stjärnor och så vidare. Kör på nått liknande igen, kanske inte snyggt i allas ögon men klart annorlunda smile

det var bara massa dekaler för att täcka lacksläpp big_smile funkade bra på långt håll, såg dock alla ojämnheter när man kollade närmare, får se dock vad det blir för färg nästa år

voofflan
6 oktober 2009 · 113 Inlägg

Ser bra ut big_smile
detta kommer verkligen följas big_smile

Rquired Allmänt envis
6 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Tuhkanen skrev:

Rquired skrev:
Kommer att bli riktigt bra, du hade väldigt annorlunda lack tidigare såg jag med stjärnor och så vidare. Kör på nått liknande igen, kanske inte snyggt i allas ögon men klart annorlunda smile

det var bara massa dekaler för att täcka lacksläpp big_smile funkade bra på långt håll, såg dock alla ojämnheter när man kollade närmare, får se dock vad det blir för färg nästa år

Haha ja alla lösningar är bra utom de dåliga big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Tuhkanen
6 oktober 2009 · 582 Inlägg

Rquired skrev:

Tuhkanen skrev:

Rquired skrev:
Kommer att bli riktigt bra, du hade väldigt annorlunda lack tidigare såg jag med stjärnor och så vidare. Kör på nått liknande igen, kanske inte snyggt i allas ögon men klart annorlunda smile

det var bara massa dekaler för att täcka lacksläpp big_smile funkade bra på långt håll, såg dock alla ojämnheter när man kollade närmare, får se dock vad det blir för färg nästa år

Haha ja alla lösningar är bra utom de dåliga big_smile

precis:D men till nästa år blir det ina dekalr på bilen, bara fin blank lack

FredrikF
6 oktober 2009 · 369 Inlägg

Vet hur det känns när huven flyger upp, inte roligt alls.

Ska bli intressant att se hur slutresultatet blir sen. big_smile

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Tuhkanen
7 oktober 2009 · 582 Inlägg

FredrikF skrev:
Vet hur det känns när huven flyger upp, inte roligt alls.

Ska bli intressant att se hur slutresultatet blir sen. big_smile

inte det roligaste när det blir kolsvart framför än, och innan man hunnit fatta nått så har man rullat ett par meter:P

Supra_robin
7 oktober 2009 · 4 663 Inlägg

kommer bli brutalt bredd big_smile

Tuhkanen
7 oktober 2009 · 582 Inlägg

Dagens uppdatering

Allt verkar gå enligt mina planer och funka som jag vill än så länge big_smile
Har slipat cellplasten idag och lagt på ett lager glasfiber, allt fortfarande taget men mobil då jag inte hittar kameran.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32298/778915_s10cjr.jpg

Blir breettt big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/32298/778916_5vmoex.jpg

imorgon fortsätter slipandet och ska plasta nått lager till sen börjar det närma sig för att beställa delar till breddningen bak big_smile

Erick
7 oktober 2009 · 4 767 Inlägg

Härligt att det får frammåt!! big_smile

Se till att plasta tjockt så du har material att slipa i sen när du ska få dom raka, och rulla ut all luften annars går det illa sen när det står i solen och blir varmt.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Tuhkanen
8 oktober 2009 · 582 Inlägg

tack för tipsen smile

mrfillefjong
8 oktober 2009 · 70 Inlägg

sernice ut smile kul med seriösa projekt. ska följas smile

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang