Öppet sportluftfilter till Audi 2.3E motor

Audi-Alex
4 oktober 2009 · 45 Inlägg

Tjena, tänkte höra om någon vet hur jag kan få på ett öppet sportluftfilter på min audi som alltså är en 2.3E. Finns de nån adapter man kan köpa och sätta dit istället för lådan där original filtret ska ligga?
Alla tips och ideér tas mer än gärna emot:)

ChristerGustafson
7 oktober 2009 · 260 Inlägg

Går det inte att ta bort filtret i lådan och sätta ett sportfilter utanför lådan.
Vet ej bare en gissning.

Nu en Audi A4 -96
te_wik Forummoderator
7 oktober 2009 · 12 813 Inlägg

Finns väl insatsfilter till dessa bilar oxå? Bara lägga in den i originalburken.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
DJchaoz
7 oktober 2009 · 181 Inlägg

Minns att jag sett ett märke som hade liksom underdelen på lådan som filter. Man byta alltså ut underdelen mot ett filter som fungerade som en ny botten. Hur bra det är låter jag vara osagt, då det nog inte är så himla gott om kall luft där.

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Audi-Alex
11 oktober 2009 · 45 Inlägg

te_wik skrev:
Finns väl insatsfilter till dessa bilar oxå? Bara lägga in den i originalburken.


Mvh Tommy

Jo de gör det ju, men de är ju inte lika ballt som öppet;P

te_wik Forummoderator
11 oktober 2009 · 12 813 Inlägg

Audi-Alex skrev:

te_wik skrev:
Finns väl insatsfilter till dessa bilar oxå? Bara lägga in den i originalburken.


Mvh Tommy

Jo de gör det ju, men de är ju inte lika ballt som öppet;P

Hehe nå de finns ju dom som gjort ett rör av alu från luftburken ner mot fronen med ett öppet luftfilter i slutet. Har någon bild på det liggandes någonstans, ska se om jag hittar den.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
davel
11 oktober 2009 · 347 Inlägg

Jag försökte få dit ett när jag hade en 2.3E men det är svårt pga att luftmassemätaren sitter i locket och att bränslefördelare och annat tjafs sitter fast ovanför...

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang