Blev påkörd bakifrån vid rödlyse. Hur mycket pengar får jag..?

adde87
4 oktober 2009 · 228 Inlägg

Nu har de hänt! Blev påkörd bakifrån vid rödlyse. ja stod nästan still och bilen bakom smäller in i mig ca 50 km/h. han bromsade ingeting.
Bilen blev intryck rätt ordentligen bak och chassit blev snett, bakdörrarna är väldigt tröga att öppna och när man stänger bakluckan öppnas bakdörrarna lite. Avgassystemet gick sönder, stereon och ac flög ur sina platser i kupén.

Va tror ni att dom gör? lagar dom det eller tror ni dom löser in bilen? och hur mkt kan man få isf?
om man kollar samma bil med samma utrustning och mil ligger priset på 65-85 tkr..

Nån som har egna erfarenheter?

mvh andreas

Det e VI som e HAMMARBY!
Velox
4 oktober 2009 · 73 Inlägg

Om den är så skrotad som jag får intrycket av så tror jag de löser in den, speciellt om chassit är krokigt..

Rand
4 oktober 2009 · 1 024 Inlägg

ja tror att dom inte lagar det

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
dahboy
4 oktober 2009 · 1 002 Inlägg

Nej, det lagar dom nog inte om det är så illa som du skriver.. Och hur mycket du kommer få är det ingen idé alls att spekulera i..

...
Gizmojohan
4 oktober 2009 · 3 295 Inlägg

den blir garanterat inlöst, skulle tro att din bil har blivit duktigt skev.

MrAndybandy
4 oktober 2009 · 30 Inlägg

blir inte lagat ,, rep kostnad på en sådan bil blir över 50 000 sad

Muskler mäts i kubiktum..!
Rquired Allmänt envis
4 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Jag tror inte de kommer laga den, där är oftast betydligt mer skador än man ser med blotta ögat. Skulle tro det går på bra mycket mer än den är värd att laga den, och det innebär att den är billigare för försäkringsbolaget att lösa in den. Tyvärr... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
master_-
4 oktober 2009 · 730 Inlägg

Blir nog inte lagat.
Min mor var med om något liknande men kanske inte lika illa som med din bil, och det blev inget lagade där inte

adde87
4 oktober 2009 · 228 Inlägg

okej. känns trist med tanke på att jag precis skulle fixa ordning de lilla som var på den och sälja den!

nån som har nån idé hur man kan göra för att få mer cash för den? Elller brukar man få ta delar? typ fälgar och stereo?

Det e VI som e HAMMARBY!
Rock-Star
4 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

se fram emot ditt kommande bilköp smile

adde87
5 oktober 2009 · 228 Inlägg

Om det nu blir så att den blir inlöst ryktas det om att en Golf R32 kan va på ingång.. gamla karossen isf.. som sagt, ryktena går! wink

Det e VI som e HAMMARBY!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
5 oktober 2009 · 2 973 Inlägg

Inlöst ja, hur mycket du får, tja... det är bara o vänta o se! De lägger alltid ett så lågt bud som möjligt i början, så räkna med ~60 om de som du säger ligger på 65-85.. Sen får du tjata o få dom o inse att du inte kan köpa en likvärdig för dom pengarna, sen får du lite till kanske smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
SibbSon Mr. AUDI !
5 oktober 2009 · 642 Inlägg

Som ovanstående säger, bara tjata, dem utgår ifrån bilar på blocket tex i samma milklass o utrustning o skick, bara att ligga på dem när dem ringer o ger dig ett bud, kontra lite, vet inte om du kan få tillbaka stereo osv, sånt bör man nog plocka ut på plats..

Lycka till!

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 oktober 2009 · 5 650 Inlägg

du får de försäkrings bolaget anser den är värd . när de köpt bilen och tagit över ägandet den dagen går man där bilen står plockar bort sterio osv..  dvs man har sagt de till dom att de inte är original stereo och man vill ha den kvar...

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 oktober 2009 · 10 427 Inlägg

Hur gick det med nacken/ryggen då? Borde ju kunna få ersättning där med om det gick lite för illa.

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
adde87
5 oktober 2009 · 228 Inlägg

nacken och ryggen klarade sig rätt bra.. va upp till akuten för kontroll men det var inget! ja va ju beredd på smällen för ja såg kolla i backspegeln och såg att han inte bromsa alls!

får hoppas att allt går snabbt nu så man kan köpa ny bil isf! men försäkringsbolag är väl aldrig snabba.

Det e VI som e HAMMARBY!
gstenmark
5 oktober 2009 · 20 Inlägg

med tanke på att det var påkörning bakifrån så kunde det lett till skador i nacke och rygg.. kolla upp det, kan få extra för det.. om inte annat gnäll på lite ryggont smile

Fellow
5 oktober 2009 · 1 581 Inlägg

Tveksam till att du inte drog på dig fler skador. Var beredd på att du om 6-7 månader kan börja få värk i rygg, axlar och nacke. Jag håller på nu som en tok efter att jag frontade med ett berg efter jag blivit avprejjad vägen. Blir sjukskriven nu som de ser ut i 2-3 veckor för att bli av med svullnad i ryggen som legat och grott sen dess. Samma sak om du märker av stickningar/domningar i ring/lillfinger. Förmodligen har jag whiplash också vilket jag tyvärr tror att du kommer få också. Mitt tipps är att gå till en sjukgymnast/naprapat efter 2-3 månader för en rutinkontroll av ryggen. Allt lugnt på röntgen?

adde87
5 oktober 2009 · 228 Inlägg

läkarna på akuten på SÖS tyckte inte att röntgen var behövligt så de blev ingen.. men de vore bra att göra en magnetröntgen för framtiden.. han kände bara på ryggen och styrkan i armar/axlar/händer.. har inte stickningar alls. så ja tror och hoppas jag klarar mig! smile

Det e VI som e HAMMARBY!
Aerocombi Xenoholic
5 oktober 2009 · 2 559 Inlägg

Ta aldrig försäkrinsbolagets första bud, hävda att din bil var i mkt bättre skick än de som säljs på blocket o liknande.
När grabbens moppe blev stulen så kom ett brev hem där det stod att vi skulle få 11 000:-
Efter lite telefonsamtal så hamnade det i stället på 14 000:- (nästan 30% mer).
Alltså ge inte efter för snabbt wink

Senast redigerat av Aerocombi (5 oktober 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang