Vaxning

Vattentornet
8 maj 2006 · 12 Inlägg

Hej!
Har en gammal Opel Astra -97. Den har sand/guld färgad metallick.
Lacken har alldrig blivigt vaxad. Bilen står mestadels utomhus.

Jag kollade runt lite bland alla medel som fanns och införskaffade följande.
Hagmans Cleaner för alla lacker för att rengöra lacken med.

Sedan så har jag tänkt att lägga på en omgång med Skandinaviskt hårdvax från Auto Smart.
Jag har provat detta i dörarna och karmarna. tycker det verkar fungera ganska bra.........

Men bara det bästa är gott nog eller åtminstone nästan. Tänkte höra om det är någon som har använt dessa produkter på liknande sätt och som kan uttala sig om dess effekter innan jag germig på de stora ytorna.

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
8 maj 2006 · 1 852 Inlägg

köp sonax, det enda bästa till din bil. kör med cleaner eller polish och sen med vax. då rengör du bilens lack samt ger den ett skyddande lager.

man lever bara en gång så lev väl!
Vattentornet
8 maj 2006 · 12 Inlägg

Är inte Sonax tungt att jobba med för hand, eller är det bara en skröna?

beathacker Amatör
9 maj 2006 · 444 Inlägg

kör alltid med sonax =0) tycker attt det e lätta att arbeta med men nu kör jag med maskin

BMW 320d (2006)
TeQuilla
9 maj 2006 · 764 Inlägg

AutoSmart är riktigt bra grejer, men själv kör jag med 3M-rubbing/lackrengöring och Turtle vax. Hur lättarbetat som helst.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
loudness
9 maj 2006 · 4 554 Inlägg

Vattentornet skrev:
Är inte Sonax tungt att jobba med för hand, eller är det bara en skröna?

nä de e smidigt att arbeta med...

JohnnyN Rutinerad medlem
9 maj 2006 · 1 938 Inlägg

Sen, när du har fått en någorlunda bra lack igen, så rekommenderas AutoGlym SÅ hårt wink ett lager, och bilen glänser som bara den big_smile 3-4 lager, och du börjar vara i klass med krom-M3an ;D

Lone Star
9 maj 2006 · 1 231 Inlägg

Jag kör med auto smart från mekonomen. Hel nöjd, lätt att arbeta med för hand dessutom.

Mitt projekt: Evo III
D2-Jonsson
9 maj 2006 · 93 Inlägg

AutoSmart tycker jag e riktigt bra, om man har maskin... onödigt att lägga ner en massa tid på att vaxa vör hand, sonax e för alla bilvårdsklåpare!! använd riktiga grejer om du ändå ska lägga ner tiden på handvax....du kommer nog att få vaxa mer än en gång...

TURBO -forever!
danne20v quattro danne
9 maj 2006 · 6 Inlägg

En fråga? om man fått ränder efter avfettning  på lister osv , går det att få till med polish eller liknande eller återstår bara att lacka om?..

Det går bäst på alla fyra å bensinen är fortfarande för billig
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang