BMW 520 bara dog!

hablam
7 oktober 2009 · 136 Inlägg

tjena!smile va ute å körde med med BMW:n lite. Det är en 520 92:a utan vanos som gått 33000 mil. toppen är renoverad runt 25000 mil. vet inte specifikt vad som gjordes men ny topplocks packning å nya ventil tätningar va det då sa de den gammla ägaren. Sen när jag körde märkte jag inget specielt utan allt va okey tills jag kom hem å skulle backa upp på garage uppfarten backade upp en bit å tryckte in kopplingen igen så jag rullade fram en bit så jag skulle komma rakt. då hörde jag att den började gå orent å sen dog den. tog typ 5 sekunder för den att dö från det att den började gå orent typ. sen fick jag inte igång den efter. den tuggar bara på startmotorn. farsan som är bilmekaniker trodde att det kanske kunde vara bränsle pumpen först. men sen när vi drog runt den lite på startmotorn tyckte han det lät lite som att den gick väldigt lätt. så undrar om det kan va nått med ventiler eller kolvar eller så? eller är startmotorn rätt "stark" på dessa motorer?

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller
BMW 525I "The Beemer" (1994)
Batta
7 oktober 2009 · 1 353 Inlägg

Hade du bara åkt en kort sväng med bilen, mindre än 2-3 km?

Ganska vanligt på tidiga M50 att dom hydrauliska lyftarna fastnar öppna så att den går runt och låter typ helt kompressionslös.

Händer nästan bara när man tagit bilen, åkt en sväng och stängt av innan oljan hunnit blivit riktigt varm,  om det är det så är det bara att nöta tills den går igång, kan ta allt ifrån några minuter till nån timme..

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
hablam
8 oktober 2009 · 136 Inlägg

Batta skrev:
Hade du bara åkt en kort sväng med bilen, mindre än 2-3 km?

Ganska vanligt på tidiga M50 att dom hydrauliska lyftarna fastnar öppna så att den går runt och låter typ helt kompressionslös.

Händer nästan bara när man tagit bilen, åkt en sväng och stängt av innan oljan hunnit blivit riktigt varm,  om det är det så är det bara att nöta tills den går igång, kan ta allt ifrån några minuter till nån timme..

ne hade åkt en längre sträcka så varm hade den hunnit bli^^ kollade lite idag å det va bara bränslepumpen:D bytte den å han startade direkt! tack hjälpen endå batta:D

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller
BMW 525I "The Beemer" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang