Spraya själv?

lamko
9 maj 2006 · 1 Inlägg

Hej där...

Häromdagen lyckades en klantig person skrapa min kofångare (se bild nedan) vid parkering.
Tydligen tyckte inte personen det var så farligt eftersom någon lapp ej lämnades.

Till min fråga, är detta något man kan/bör ge sig på att fixa själv med slipning och sprayburk?
Tips/rekommendationer på en sån process?

Eller får man snällt lämna in på verkstad/lackering?
Kostnad?

Är varken bil eller stylingexpert så nybörjartips och informations tas tacksamt emot!

Bilen är en V70 Greyline -99.

http://www.lamko.nu/temp/v70.jpg

Davv3
9 maj 2006 · 1 019 Inlägg

Börja kolla med försäkringsbolaget..

Det går att fixa själv, har själv gjort det på min cabb. Se till att maskera bra bara, och så att de inte blir för kantigt....
Beror väl på hur mycket du vill lägga ner på det..
/davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Renjägarn
9 maj 2006 · 638 Inlägg

För att få bästa resultat bör du ju lämna in bilen, speciellt då den är såpass ny ändå. Försäkringen bör täcka det där också, tror inte premien sjunker för det där då det inte är någon större kostnad.

Kommer väl nånting här snart!
D2-Jonsson
9 maj 2006 · 93 Inlägg

tråkigt det där!! fattar inte att folk e så förbannat fula, att de inte kan stå för sina egna misstag... råkade själv ut för en parkeringsbula förra veckan, kostade visserligen inte mer än en 500ing, men än då... din skada kostar ca 2000:- att lämna till lack, kanske billigare än att involvera försäkringsbolaget?!  svårt att få det riktigt snyggt om man ska försöka själv...

TURBO -forever!
totte81
9 maj 2006 · 69 Inlägg

har råkat ut för samma grej på min bil ska lämna in det kostar typ 1500:- hade jag tagit det genom försäkringen så hade det gått på 1900 med avdrag från brottsofferjouren eller vad det var!

Fredrik.Gustavsson
9 maj 2006 · 2 123 Inlägg

Om du sliper ner och spacklar själv sen kanske du känner nån som kan grundfärga kofångaren.
Lackering hos en auktoriserad verkstad kostar runt en 1000 lapp. Inte så farligt med andra ord.
Men sånt här ska inte hända iaf.
Kolla med Försäkringsbolaget först.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang