Rquired
Allmänt envis
10 oktober 2009
· 12 512 Inlägg
camaro67 skrev:
brandt_ skrev:
camaro67 skrev:
De är vad jag har läst i liknande trådar här på garaget. Är väll smg-lådorna som inte riktigt pallar om man är elak
Det är samma låda i SMG som i manuell, antar då att det är den hydraliska kopplingen du syftar på som kan strula? det stämmer, men är inte så att den går sönder hela tiden, men kör man med launch control varje kväll så är det klart det inte håller.
Japp kollade nu och de var något som var hydrauliskt som kostade fläsk att byta.
Växellådorna har aldrig krånglat, utan det var det runt omkring på tidiga SMG I, och Vanoskrångel är det M5 E39 som råkat ut för, det är inget som påverkar motorn utan det är "bara" ett skönhetsfel när det tickar om Vanos systemet som en E39 kan göra.
Motorerna är och har alltid varit slitstarka konstruktioner så länge de fått rätt skötsel, tidiga S54 (motorn i M3 E46) havererade med det berodde på materialfel på vevlagerna. Alla berörda bilar skall ha fått detta utbytt.
Om bilarna har haft felaktiga vätskenivåer, legat på varvstopp med kall motor och allt annat en M-bil kan råka ut för med fel förare/ägare kan det bli dyrt, precis som med alla konkurrenter...
Själva mekaniken är inget att oroa sig över i en Bmw M, istället bör du oroa dig för försäkringskostnader och att hitta rätt ex
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.