Volvo 16v turbo RAS IGEN NU BYGGS DE FÖR EFFEKT..

evo_krolle BMR
5 november 2009 · 1 513 Inlägg

hedberg_racing skrev:
kanon projekt.. håller på med lika bygge, men vart har du köpt grenröret? är det inte ett sånt som brukar spricka? tycker de ser ut som ett sånt man kommer fan inte på vad de heter.. smile

haha kina skit kallas de;)

dom spricker inte om man sätter stag till turbon beroende på hur stor/tung snurra du har om man har flex på avgaset eller ej om motorn sitter fast ordentligt eller motorn svajar å blåset sitter som bärget..

detta e mitt 5 kina skit rör som alla säger spricker å jag har inte haft en snurra mindre än T04E på dom å inget har spruckit...(än)...tongue varför köpa dyrare grejor till skrot bilar?!

Senast redigerat av evo_krolle (5 november 2009)

evo_krolle BMR
6 november 2009 · 1 513 Inlägg

efter de lilla missödet föra fredagen har jag ialf fixat till 4nya kolvar å idag hade jag ut ventilerna på middan å ränsa dom från gammla kolv bitar så dom e tätta igen ska försöka ta tag i skrotet nu i helgen så man kan ut å gasa igen,,

evo_krolle BMR
6 november 2009 · 1 513 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/797051_umtgen.jpg
gammla kolven sett bättre dagar tror jag

evo_krolle BMR
6 november 2009 · 1 513 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/797054_gwlc8e.jpg
lite H profilare på bild också

evo_krolle BMR
6 november 2009 · 1 513 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/797061_14gi9h.jpg
945 LTT brukis som e till salu

kolvas
6 november 2009 · 4 001 Inlägg

Klarade den cylindern sig? det bruckar alltid bli fula repor så fort en kolv bränner

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
evo_krolle BMR
7 november 2009 · 1 513 Inlägg

den e helt oskadd som tur e annars hade jag inte pallat göra vid den nu

syabo
7 november 2009 · 1 278 Inlägg

fränt:) hoppas du får igång den snart:) vill se en  film:)

Street Knight
evo_krolle BMR
7 november 2009 · 1 513 Inlägg

syabo skrev:
fränt:) hoppas du får igång den snart:) vill se en  film:)

ska försöka få ihop hon inatt..så vi kan på och mappa imorgon igen sen kan de nog komma någon film:P

evo_krolle BMR
9 november 2009 · 1 513 Inlägg

så då var hon mappad upp till 0,9-1,0bar å vad ska jag säga de bara sprätter 4an i 100-150 e ju inget konstigt så man får kanske satsa på att bredda några fälgar å nya stötdämpare... kommer filmer å bilder fortast möjligt:)

Tuffhaggman
9 november 2009 · 864 Inlägg

Häftigt...Kanske en diffbroms kan vara på sin plats då smile Eller spärra den befintliga coolsmile

evo_krolle BMR
9 november 2009 · 1 513 Inlägg

jag lovar att slungen inte har något att säga till om de e inte ett hjul de ritar på det är kostant 11or... smile

evo_krolle BMR
9 november 2009 · 1 513 Inlägg

liten film batteriet dog i mobilen innan va han börja köra:( kommer imorgon    http://www.garaget.org/?car=172418

JonasHalt
9 november 2009 · 699 Inlägg

Gutt, hoppas att det håller ett tag för er nu smile

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Tuffhaggman
9 november 2009 · 864 Inlägg

evo_krolle skrev:
jag lovar att slungen inte har något att säga till om de e inte ett hjul de ritar på det är kostant 11or... smile

Dåså.. smile Rätt vass m.a.o

evo_krolle BMR
9 november 2009 · 1 513 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

evo_krolle skrev:
jag lovar att slungen inte har något att säga till om de e inte ett hjul de ritar på det är kostant 11or... smile

Dåså.. smile Rätt vass m.a.o

ja den blev de tydligen det är de som e de roliga med budget byggena de e bara å ladde tills då går sönder ordentligt så i helgen ska vi fort sätta mappa så vi knäcker 2bars gränsen ska bara ha på andra hjul så man kommer någon stans(lite försvar att den eldar långt åker 15¨hjul nu bara) har 235/40r17 som ska på bak ialf

evo_krolle BMR
9 november 2009 · 1 513 Inlägg

JonasHalt skrev:
Gutt, hoppas att det håller ett tag för er nu smile

ja nu känns de bra ialf hon låter rätt å svarar bra åker med mycket låg tänning äntongue

Tuffhaggman
9 november 2009 · 864 Inlägg

evo_krolle skrev:

Tuffhaggman skrev:

evo_krolle skrev:
jag lovar att slungen inte har något att säga till om de e inte ett hjul de ritar på det är kostant 11or... smile

Dåså.. smile Rätt vass m.a.o

ja den blev de tydligen det är de som e de roliga med budget byggena de e bara å ladde tills då går sönder ordentligt så i helgen ska vi fort sätta mappa så vi knäcker 2bars gränsen ska bara ha på andra hjul så man kommer någon stans(lite försvar att den eldar långt åker 15¨hjul nu bara) har 235/40r17 som ska på bak ialf

Är inte det 2bar lite väl högt, håller verkligen allt för så högt laddtryck? Behöver ju inte ha som målsättning att spränga motorn bara för att bygget är billigt smile

evo_krolle BMR
9 november 2009 · 1 513 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

evo_krolle skrev:

Tuffhaggman skrev:

Dåså.. smile Rätt vass m.a.o

ja den blev de tydligen det är de som e de roliga med budget byggena de e bara å ladde tills då går sönder ordentligt så i helgen ska vi fort sätta mappa så vi knäcker 2bars gränsen ska bara ha på andra hjul så man kommer någon stans(lite försvar att den eldar långt åker 15¨hjul nu bara) har 235/40r17 som ska på bak ialf

Är inte det 2bar lite väl högt, håller verkligen allt för så högt laddtryck? Behöver ju inte ha som målsättning att spränga motorn bara för att bygget är billigt smile

nej då de håller:) men fördelen med billiga bilar å motor e att de inte tar så hårt i plånboken när grejorna sprutar omkring:) hade tänkt jag ska försöka komma iväg å bromska skrället nu inom snar framtid om den går som jag vill skulle väll gissa på att man kommer över 500gränsen om skrället åller å man kan hålla nere tempen..

karlitoo
9 november 2009 · 263 Inlägg

najs o komma över 500hk efter bara 36 timmars arbete me motorn haha big_smile, va kostade allt ca ?

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang