Plocka bort ABS Volvo 940. Eller bypassa skiten. Hur gör jag?

Pan
10 oktober 2009 ·

Nu är det så att jag inte vill ha ABS på bilen. Kan man rycka en säkring och få samma funktion som utan ABS? Eller är det bara att plocka bort allt och köra utan? Gillar inte att köra med ABSen när jag leker. Blev inte roligt när jag åkte baklänges. då gick det fan i mig inte bromsa ett skit. Antar att detta var pga att abs styrenheten inte gillar denna formen av körning. Annars är det ju något annat som är fel tongue

MVH

EDIT LA JU TRÅDEN FEL NU! Klantigt.........

Senast redigerat av Pan (10 oktober 2009)

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 oktober 2009 · 1 948 Inlägg

gör så att du letar upp vad styrboxen sitter... sen kopplar du ur den, på min eclipse så lös inte ens lampan då(precis som om att det inte fanns abs alls)

Börjar lampan lysa så kan du ju se om det går att plocka bort den eller nått...

min golf har också bortkopplad ABS. eller den funkar inte iaf... och ingen lampa lyser smile

ABS är överskattat.

Senast redigerat av AcesHigh666 (10 oktober 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Volvo_Mannen Volvoskadad
10 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

Koppla ur en givare så slutar det funka, bara följa sladden från hjulhuset fram in i motorrummet, sen dra isär kontakten.

Jonas
81an
10 oktober 2009 · 566 Inlägg

Ryck i sär en kontakt till abs givaren!

Edit: volvo_ mannen va snabb wink

Senast redigerat av 81an (10 oktober 2009)

endorfinslaven
10 oktober 2009 · 671 Inlägg

Ryck säkringen det gör jag när jag åker på isen...

Pan
11 oktober 2009 ·

Kalas boys då testar jag med det smile

//Gurra

Erik_joakim
2 juli 2018 · 17 Inlägg

Drar igång tråden igen. Får se om någon av er fortfarande finns kvar här inne på garaget. Är det inte lättast att plocka bort ABS relät? Ska bort med ABSen på en drifting bil. Det borde ju plocka bort funktionen helt?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 juli 2018 · 17 486 Inlägg

Erik_joakim skrev:
Drar igång tråden igen. Får se om någon av er fortfarande finns kvar här inne på garaget. Är det inte lättast att plocka bort ABS relät? Ska bort med ABSen på en drifting bil. Det borde ju plocka bort funktionen helt?

Aha! Drifting. Tja, dra ur sladdarna till givarna vid hjulen så bör den lägga av. Givetvis tänds ABSlampan. Går bilen inte i LIMP så bör du vara hemma där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Erik_joakim
2 juli 2018 · 17 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Erik_joakim skrev:
Drar igång tråden igen. Får se om någon av er fortfarande finns kvar här inne på garaget. Är det inte lättast att plocka bort ABS relät? Ska bort med ABSen på en drifting bil. Det borde ju plocka bort funktionen helt?

Aha! Drifting. Tja, dra ur sladdarna till givarna vid hjulen så bör den lägga av. Givetvis tänds ABSlampan. Går bilen inte i LIMP så bör du vara hemma där.

https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202301/202301-ee79fbf9c170042ff7202b3a6cd60398.jpg


Såhär tänker jag wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang