Lackering av hel bil?

RS_Racing
11 maj 2006 · 8 Inlägg

Tänkte lacka om min Audi i näst intill samma färg så därför vill jag bara göra en "synlig" lackering, slipa av allt och köra, alltså skippa under huv, mellan dörrar, bagage m.m.
Ni som är lite mer insatta i billackeringsvärlden, jag undrade lite vad det kan gå på att lacka om hela bilen?
Vet naturligtvis att det är olika beroende på mängd färg/firma etc etc.

Berätta om era egna erfarenheter, vore kul och veta!

Senast redigerat av RS_Racing (11 maj 2006)

Alla med hjärna kör bil med stjärna.
Dockan
11 maj 2006 · 733 Inlägg

jadu.. de e ju som du säger att de e olika. på våran lackering skulle priset nog bli runt 20 000. de beror ju åp om de  eskador o sånt, då kostar de ju ofta lite mer. men de borde liga runt de priset.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
RS_Racing
11 maj 2006 · 8 Inlägg

Ok, det är alltså så pass.
Jo mindre blemmor är det ju, får fortsätta forka!

Alla med hjärna kör bil med stjärna.
valkonen Bmw E36
11 maj 2006 · 304 Inlägg

Min lack kostade 12,000kr och då gjorde dom allt jobb. Gjorde själv inget på den.
Hade bulor på huven och brevid huv. Dom fixade det med.

Tror det blir mycket billigare om du slipar själv underjobbet.

Volvo_Mannen Volvoskadad
11 maj 2006 · 6 017 Inlägg

men om man gör grund arbetet själv så lämnar dom nog ingen garanti på lacken

Jonas
Darkie dARKiE
11 maj 2006 · 5 031 Inlägg

finns firmor som inte tillåter egen slipning heller pga, det blir ingen bra "reklam" om det är dåligt underarbete och folk får reda på att den kommer just därifrån så kanske ingen åker dit för "ägaren" glömmer säga att han gjorde slipningen själv och dem förlorar kunder.

så är det på ett par ställen här ialf.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
emanulsson
11 maj 2006 · 5 Inlägg

gör som jag.. lacka lite hemma pch lacka resten på firma.. dä lär man sig en hel del. och så blir den mkt billigare. lackeraren som ska lacka min bil skule ha 4000 inkl all färg och lite undereds arbete, fast då blåser han bara utvändigt..big_smile lycka till..

Volvo 142 "vörtna" (1972)
JonHultgren
11 maj 2006 · 95 Inlägg

En polare lacka om sin bil för 15000, då va det med slipning å rätta till småbulor å lite sånt. Men det va svarta pengar iof.

k_isaksson
11 maj 2006 · 18 Inlägg

tänkte lacka om min s40 till laserblå någon som vet på ett ca vad det skulle kosta ?

If something´s hard to do. Then it´s not worth doing
Astral
12 maj 2006 · 5 Inlägg

Hm en omlackeringen på min A4 hade inte varit fel. Någon som har tips på bra lackerare i skåne trakten?

MilleN
12 maj 2006 · 9 108 Inlägg

Finns väl 40 trådar nu där folk frågar vad en lackering kostar.. Ring runt! Eller ännu bättre: åk runt till lokala lackerare så dom får se bilen.

Det kostar mellan 10.000 och hur mycket som helst. Man får oftast vad man betalar för såvida man inte känner personen som lackar, då blir det förhoppningsvis bättre.

Senast redigerat av MilleN (12 maj 2006)

Fimpha
12 maj 2006 · 557 Inlägg

Själv har man det bra, känner en lackerare på Scania så en helbilslackering för mig skulle gå på MAX 5,000:-

//Jerry
k_isaksson
12 maj 2006 · 18 Inlägg

hehe aa många trådar blir det
men den laserblå färgen sägs vara dyr men aaa
vet inte riktigt om det är så akuelt ännu med en omlack men det vore ju snyggt den är ju bara nerlackad silver nu

If something´s hard to do. Then it´s not worth doing
crazy_j_bert
12 maj 2006 · 79 Inlägg

Hejsan. Jag ska lämna upp min volvo 940 till lackering imon bitti. Det är ett plast o son kjolpaket å sen 2 vinger å ögonlock.. sen har jag lagt igen listhål å lite annat.. ska lacka den i laserblå i dörrar å allting.. det får jag ge runt 10000 med färg å spackel å allt som går åt.. lycka till

Honda crx rwd "crx s13 ca18det rwd" (1988)
Volvoz84 "Ijenkligen"
12 maj 2006 · 786 Inlägg

Astral skrev:
Hm en omlackeringen på min A4 hade inte varit fel. Någon som har tips på bra lackerare i skåne trakten?

pe autolackering i helsingborg är billiga

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
k_isaksson
12 maj 2006 · 18 Inlägg

crazy_j_bert skrev:
Hejsan. Jag ska lämna upp min volvo 940 till lackering imon bitti. Det är ett plast o son kjolpaket å sen 2 vinger å ögonlock.. sen har jag lagt igen listhål å lite annat.. ska lacka den i laserblå i dörrar å allting.. det får jag ge runt 10000 med färg å spackel å allt som går åt.. lycka till

vart gör du det då ?

If something´s hard to do. Then it´s not worth doing
Darkie dARKiE
12 maj 2006 · 5 031 Inlägg

Fimpha skrev:
Själv har man det bra, känner en lackerare på Scania så en helbilslackering för mig skulle gå på MAX 5,000:-

om jag hade haft en sådan vän hade jag sagt åt han direkt, att fixa nån kameontlack på min bil smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
rosaelefjant
13 maj 2006 · 159 Inlägg

crazy_j_bert skrev:
Hejsan. Jag ska lämna upp min volvo 940 till lackering imon bitti. Det är ett plast o son kjolpaket å sen 2 vinger å ögonlock.. sen har jag lagt igen listhål å lite annat.. ska lacka den i laserblå i dörrar å allting.. det får jag ge runt 10000 med färg å spackel å allt som går åt.. lycka till

haru kontakter då lr big_smile

k_isaksson
13 maj 2006 · 18 Inlägg

mkIII-Manta skrev:
Beror ju på väldigt många saker tex som: var du bor? stad stor liten? tex dyrare i stockholm än i nån pytte stad, om firman är stor liten, färgval, skick på bilen innan, hur stor bil det är, hur mkt behöver deemonteras?, hur mkt du gör själv, så det lättaste är nog att åka till firman du tänkt och fråga. tongue
Mvh

hehe sant sant tongue

If something´s hard to do. Then it´s not worth doing
Dockan
17 maj 2006 · 733 Inlägg

Darkie skrev:

Fimpha skrev:
Själv har man det bra, känner en lackerare på Scania så en helbilslackering för mig skulle gå på MAX 5,000:-

om jag hade haft en sådan vän hade jag sagt åt han direkt, att fixa nån kameontlack på min bil smile

va tvungen att lägga mig i, kamelontlack?! de kan man juinte ha heller tongue
själv så lackar man ju helt själv då tongue då behöver man typ betala, inget ;D o så drar man nytta av de o lackarar polares bilar tongue haha! fiffigt när chefen inte e på jobbet tongue hih

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang