Köpråd: Ny mobiltelefon

ZonaX Svetsare
18 december 2009 · 3 150 Inlägg

Hur menar du?   Finns det ingen "internet"-ikon?  Eller kan du inte ansluta?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
bollen1986
18 december 2009 · 3 714 Inlägg

kan ej ansluta...

står oväntat fel bara

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Rquired Allmänt envis
18 december 2009 · 12 512 Inlägg

bollen1986 skrev:
kan ej ansluta...

står oväntat fel bara

Står alla parametrar rätt under "inställningar" då?  Inte för att jag vet vad där skall stå, tyvärr smile

Om något ser ut att saknas eller stå galet, ring din operatörs kundtjänst. Om inte annat brukar man kunna få hem inställningar till mobilen genom att skicka tex "MMS" till *nummer* och vänta på svar, kanske finns något motsvarande om du läser igenom de papper du fick med?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Xoreza
13 januari 2010 · 406 Inlägg

bollen1986 skrev:

DanThor skrev:
Aino räknar jag inte som en touchmobil då det endast är mediadelen som det är touch på. Jag har en själv och gillar den skarpt men någon touch är det då inte wink Jet vet jag att många på kontoret har gillat och nu kommer väll en uppföljare på den snart med ännu bättre processor. Saito var det en del Beta telefoner som gick iväg med de första utskicken. Ska man köpa den bör man nog vänta lite, iof gäller väll det alla mobiler. Och iPhone ja vad säger man..Är du inte intresserad av alla aps mm så leta runt lite efter en gammal 3g inte 3gs så kan du nog få ett helt ok pris på den nu.

Har hört mycket olika saker om Iphone men är den verkligen värd pengarna?

Nja om du vill att din mobil tillverkare ska äga dig så vist. Du får typ inte göra ett skit känns det som ibland. Min polare kan inte
ta i mot/skicka bilder/musik via Bluetooth från/till andra mobiler :S Finns massa annat dom låst med.
Jag rekommenderar Nokia X6 den kostar ca 5200kr och då får du ladda ner musik gratis finns ca 6miljoner låtar. Och så har det 32gb minne. Eller så väntar du tills Iphone Kommer ut med en bra modell.

Sedan skryter dom om att att nästan alla har Iphone men jag har inte sett många och dom av mina vänner som har en så var väll ca 30% kopior. Men om man ska jemför X6an mot Iphone 3GS så skulle jag nog välja Iphone om jag bara ska lyssna på musik. Och X6 om jag ska lyssna på musik mm. Men det är min smaksak. X6an kommer i 16gb utan musik tjänsten i Februari.

MvH Glenn Wiberg
Xoreza
13 januari 2010 · 406 Inlägg

Rquired skrev:

bollen1986 skrev:
kan ej ansluta...

står oväntat fel bara

Står alla parametrar rätt under "inställningar" då?  Inte för att jag vet vad där skall stå, tyvärr smile

Om något ser ut att saknas eller stå galet, ring din operatörs kundtjänst. Om inte annat brukar man kunna få hem inställningar till mobilen genom att skicka tex "MMS" till *nummer* och vänta på svar, kanske finns något motsvarande om du läser igenom de papper du fick med?

Håller med annars kan det vara ett fel i programmet testa då att uppdatera telefonen.

MvH Glenn Wiberg
DSFoto Fotograf (Dock ej bilfotograf)
13 januari 2010 · 166 Inlägg

Jag har haft alla möjliga telefoner. En drös Nokia, en drös Sony Ericsson mm. Jag har alltid varit emot Iphone då jag tyckte den var överhypad. Jag är ett teknik/elektronikfreak. Min senaste Sony Ericsson var en X1:a som jag bytte bort nyligen. Den var riktigt dålig och jag var rejält besviken på den luren. Innan den hade jag en Sony Ericsson P1i. Den hade jag ett par år och den funkade faktiskt riktigt bra. Den höll bra, och jag hade TomTom i den och det funkade klockrent. Men den var ju inte rolig som multimedia lur. Tröttnade snabbt på den.
Frugan som är chef och använder mobiltelefonen extremt mycket, både ringer och sms:ar mycket, har under ca 1,5 år haft en hel drös med olika Sony Ericsson modeller. Hon ville ha en pålitlig telefon som var enkel och alltid funkade då hon i sitt jobb ofta måste ringa väldigt viktiga samtal. Hon blev tvungen att byta mobil efter mobil, och blev aldrig riktigt nöjd. Dom funkade aldrig som dom skulle. Den sista Sony Ericsson luren hon hade var Ainon. Den var hon heller inte nöjd med. Mycket strul, seg, hängde sig och den touchfunktionen som finns funkade aldrig som den skulle. Dessutom bröts samtal titt som tätt.
Innan den testade hon en HTC Magic. Den telefonen var rätt kul, men med en del irriterande fel. Dessutom så ibland när hon sms:ade anställda så fick dom bara en massa konstiga tecken. Ett fel som enligt HTC är vanligt med Magicen och som dom inte hade nån lösning på.

Nu har vi båda bytt till Iphone 3gs och haft dom i 3-4 veckor. Under denna tid har ingenting strulat. Allt som har med den mobilen att göra funkar väldigt smidigt och bra, och den är väldigt enkel att använda. T.o.m min fru som varit lite skeptisk till touchtelefoner är kanonnöjd med den. Allt från inställningar till användande funkar klockrent. Och den är jäkligt rolig som multimediamobil. Funkar klockrent att lyssna på musik, titta på film, surfa, mail, e-böcker, radio, podcasts mm. Allt bara funkar. Vi är helt sålda på luren. Från att ha varit ordentliga motståndare till den.
Jag kommer fortsätta att köra med Iphone så länge dom fortsätter vara så bra och stabila som 3gs:en är. Visst den är dyr, men den är lätt värd dom pengarna. Jag betalar gärna lite extra för att slippa allt strul vi haft med våra tidigare telefoner. Och jag har allt i ett. Behöver ingen mp3 spelare/ipod eller liknande. Och kan alltid surfa och kolla mail vart jag än är.

Rekommenderar varmt denna telefon. Den enda mobil jag ev. skulle kunna tänka mig förutom Iphonen är HTC Hero. Men jag aldrig testat den så är inte säker på att jag skulle gilla den.

MVH/Danne

Volvo S60 2,4 "Brum Brum" (2001)
Rquired Allmänt envis
13 januari 2010 · 12 512 Inlägg

DSProtection skrev:
Jag har haft alla möjliga telefoner. En drös Nokia, en drös Sony Ericsson mm. Jag har alltid varit emot Iphone då jag tyckte den var överhypad. Jag är ett teknik/elektronikfreak. Min senaste Sony Ericsson var en X1:a som jag bytte bort nyligen. Den var riktigt dålig och jag var rejält besviken på den luren. Innan den hade jag en Sony Ericsson P1i. Den hade jag ett par år och den funkade faktiskt riktigt bra. Den höll bra, och jag hade TomTom i den och det funkade klockrent. Men den var ju inte rolig som multimedia lur. Tröttnade snabbt på den.
Frugan som är chef och använder mobiltelefonen extremt mycket, både ringer och sms:ar mycket, har under ca 1,5 år haft en hel drös med olika Sony Ericsson modeller. Hon ville ha en pålitlig telefon som var enkel och alltid funkade då hon i sitt jobb ofta måste ringa väldigt viktiga samtal. Hon blev tvungen att byta mobil efter mobil, och blev aldrig riktigt nöjd. Dom funkade aldrig som dom skulle. Den sista Sony Ericsson luren hon hade var Ainon. Den var hon heller inte nöjd med. Mycket strul, seg, hängde sig och den touchfunktionen som finns funkade aldrig som den skulle. Dessutom bröts samtal titt som tätt.
Innan den testade hon en HTC Magic. Den telefonen var rätt kul, men med en del irriterande fel. Dessutom så ibland när hon sms:ade anställda så fick dom bara en massa konstiga tecken. Ett fel som enligt HTC är vanligt med Magicen och som dom inte hade nån lösning på.

Nu har vi båda bytt till Iphone 3gs och haft dom i 3-4 veckor. Under denna tid har ingenting strulat. Allt som har med den mobilen att göra funkar väldigt smidigt och bra, och den är väldigt enkel att använda. T.o.m min fru som varit lite skeptisk till touchtelefoner är kanonnöjd med den. Allt från inställningar till användande funkar klockrent. Och den är jäkligt rolig som multimediamobil. Funkar klockrent att lyssna på musik, titta på film, surfa, mail, e-böcker, radio, podcasts mm. Allt bara funkar. Vi är helt sålda på luren. Från att ha varit ordentliga motståndare till den.
Jag kommer fortsätta att köra med Iphone så länge dom fortsätter vara så bra och stabila som 3gs:en är. Visst den är dyr, men den är lätt värd dom pengarna. Jag betalar gärna lite extra för att slippa allt strul vi haft med våra tidigare telefoner. Och jag har allt i ett. Behöver ingen mp3 spelare/ipod eller liknande. Och kan alltid surfa och kolla mail vart jag än är.

Rekommenderar varmt denna telefon. Den enda mobil jag ev. skulle kunna tänka mig förutom Iphonen är HTC Hero. Men jag aldrig testat den så är inte säker på att jag skulle gilla den.

MVH/Danne

Håller med om detta, har även jag haft en massa olika modeller. Men den enda som varit pålitlig och fungerar konstant har varit min iPhone. Dessutom är den så go att använda, inga konstiga, ologiska, icke-konsekventa lösningar överallt som bara fungerar 2/3 gånger.

Något Sony Ericsson generellt och windows mobile däremot är experter på...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Oceanmist Emelie Hallberg
13 januari 2010 · 829 Inlägg

Har en Samsung Ultra Touch smile nöjd med den

dadooo
13 januari 2010 · 841 Inlägg

LG ku990 i viwity eller hur de stavas har jag och kan säga att den e riktigt bra laddar den typ varranan dag och jaa ja smsar varje dag 40-50 sms o ringer lite ...sen så e tuchen skit braa enda negativa är att de är plast över skärmen så de e lätt o repa skärmen om man har nycklar osv i fickan med mobilen ......DEN ÄR BILLLIG  ...5 mp kamera med big_smile

Waho Allmänt Jobbig
14 januari 2010 · 1 200 Inlägg

HTC Hero är det som gäller om du ska ha en ny snabb smartphone med touch.
Skulle aldrig köpa en ny SE, vilket BARA krånglar till en början.
Och HTC släpper snart upgradering till Heron vilket kommer göra den likvärdig och om inte bättre än Iphonen. smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Mattsson_91 Självlärd
16 januari 2010 · 3 083 Inlägg

Nokia E71 är ju också riktigt bra. Har allt man behöver o lite till. Har äntligen kommit med svenskt tangentbord också. Nu har även E72 kommit. Dock inte med svenskt tangentbord än.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
BergsST
16 januari 2010 · 177 Inlägg

Har en Aino, helt okej men den hänger sig ibland och startar om sig men kan man leva med det är den schysst smile

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
Bjork OEM <3
17 januari 2010 · 6 957 Inlägg

BergsST skrev:
Har en Aino, helt okej men den hänger sig ibland och startar om sig men kan man leva med det är den schysst smile

Bra tele roll hade samma skit med min SE C902 (hade faktiskt 2 sådana) och båda var likadana,
hängde sig, stängde av sig själva. Aldrig mer SE!!

Nu har jag en Iphone 3GS, Sjukt nöjd! big_smile

OEM <3
Aerocombi Xenoholic
17 januari 2010 · 2 559 Inlägg

BergsST skrev:
Har en Aino, helt okej men den hänger sig ibland och startar om sig men kan man leva med det är den schysst smile

Fattar inte hur man kan tycka att en mobil som hänher sig o startar om sig titt som tätt är helt OK hmm
Har haft 3st SE o alla har  varit samma skit mad
Kör med Nokia o är nöjd, det enda som krånglat under 2 år är kameraluckan som byttes på garantin efter 2 mån big_smile
Dags att byta nu, har aldrig haft samma mob så länge som denna, men den vill ju inte lägga av tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Nitnaya
17 januari 2010 · 1 Inlägg

Timjoh skrev:
samsung jet är ricktigt bra snabb och tål mkt! jävligt bra telefon ligger ju på 800hz elle vad fan det var så är ju ricktigt snabb. sen touch tål en hel del, har min i verkstadn i fickan inget går sönder fast man stöter i skärmen men den blir ju repig lätt och det kan ju vara ganska störande, så man får ha typ en fin mobil och en jobb tele om man nu inte redan har det om man ska ha touch. Men man känner sig mkt modernare med touch tycker jag :)

Jag klarar inte av Samsung överhuvudtaget! Alltså sms systemet, någon som inte  sms:at mycket i sitt liv MÅSTE ha kommit på det. Helt värdelöst och irriterande.

IceEyes Varningar: För många..
17 januari 2010 · 2 552 Inlägg

Fullutrustade telefoner har aldrig tilltalat mig fullt ut. Att man kan ringa och sms:a utan bekymmer räcker gott och väl för min del. Färgdisplay och skaplig batteritid bör också finnas.

Men funktioner som kamera och mp3 föredrar jag att ha vid sidan av och inte i mobilen. Och internet? Fullt så beroende att det måste finnas i mobilen har jag lyckligtvis inte blivit än wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
klimpan
17 januari 2010 · 2 600 Inlägg

är med på g att köpa en ny mobil och har med kollat på samsung jet  hur är kameran i den ? och övriga telen? sms inte så mycket men ta en hel del kort och så. såg att tråd skaparen köpte en kan du berätta eller nån annan som har den hur denna telen är hade varit kanon bra smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
TS_quattro fyrkrafsare
17 januari 2010 · 1 443 Inlägg

har även jag en HTC Hero som jag tycker funkar utmärkt, enda nackdelen än så länge är väl den något korta batteritiden man får om man kör med 3G aktiverat, dock så är det ett Li-Ion batteri så det tar ingen skada av att laddas i tid och otid (dvs finns ingen anledning att köra ned det i botten innan varje laddning, snarare tvärt om). Det jag kan tänka mig börjar strula om den används i dammig miljö är track-ball knappen, men den använder jag sällan eller aldrig. Den har även en mycket väl fungerande stavningsfunktion, man behöver inte träffa exakt rätt för att få fram det ord man önskar, bara man är i närheten så får man fram förslag som i de flesta fall stämmer helt med vad man tänkt sig. Visst, det finns inte lika många apps till Hero som till iPhone, men det finns iaf över 20 000 så man hittar alltid något användbart. Kameran ligger på 5 mp men är aningens ljussvag så foto inomhus kräver ganska bra belysning, utomhus dagtid funkar det dock kanon.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
TS_quattro fyrkrafsare
17 januari 2010 · 1 443 Inlägg

Aerocombi skrev:

BergsST skrev:
Har en Aino, helt okej men den hänger sig ibland och startar om sig men kan man leva med det är den schysst smile

Fattar inte hur man kan tycka att en mobil som hänher sig o startar om sig titt som tätt är helt OK hmm
Har haft 3st SE o alla har  varit samma skit mad
Kör med Nokia o är nöjd, det enda som krånglat under 2 år är kameraluckan som byttes på garantin efter 2 mån big_smile
Dags att byta nu, har aldrig haft samma mob så länge som denna, men den vill ju inte lägga av tongue

Innan jag köpte heron hade jag samma SE lur i över 4 år, startade om den en gång pga att batteriet tog slut. Den var dock nu så utsliten att den var helt färglös och högtalaren i luren hade lagt av så det blev till att byta.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Aerocombi Xenoholic
17 januari 2010 · 2 559 Inlägg

TS_quattro skrev:

Aerocombi skrev:

BergsST skrev:
Har en Aino, helt okej men den hänger sig ibland och startar om sig men kan man leva med det är den schysst smile

Fattar inte hur man kan tycka att en mobil som hänher sig o startar om sig titt som tätt är helt OK hmm
Har haft 3st SE o alla har  varit samma skit mad
Kör med Nokia o är nöjd, det enda som krånglat under 2 år är kameraluckan som byttes på garantin efter 2 mån big_smile
Dags att byta nu, har aldrig haft samma mob så länge som denna, men den vill ju inte lägga av tongue

Innan jag köpte heron hade jag samma SE lur i över 4 år, startade om den en gång pga att batteriet tog slut. Den var dock nu så utsliten att den var helt färglös och högtalaren i luren hade lagt av så det blev till att byta.

Det där med högtalaren verkar ju vara mer vanligt än ovanligt med SE hmm likaså att de stänger av sig eller säger att inte simkortet sitter i roll

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang