Tillåtet att grilla på balokong?

Sport_MC
11 maj 2006 · 40 Inlägg

Fan nu är grannarna igång med sina jävla engångsgrillar som luktar skit. All rök kommer in i min lägenhet så det luktar för jävligt!
Är det tillåtet att grilla på balkongen och borde de inte visa lite hänsyn när man har sitt fönster och luftintag ju där?

Genesis
11 maj 2006 · 14 Inlägg

Citat från hyresgästföreningens hemsida


Personlig prägel och hänsyn till grannarna
För balkonger gäller samma sak som för lägenheter.
Att du ska vara aktsam om den och vårda den. Du får skapa en personlig prägel men inte så att det stör omgivningen. Du får till exempel inte sätta upp banderoller som kan vara provocerande. Inte heller får du montera saker som riskerar att trilla ner. Balkonglådor bör hänga inåt. Var också försiktig så att saker inte ramlar ner på grannen inunder eller att vatten rinner ner när du vattnar dina blommor. Du får grilla på balkongen men tänkt på att grillos kan störa grannarna. Bäst är då att använda en elektrisk grill. Samma sak är det med rökning. Det är inte förbjudet att röka på sin balkong men man bör visa hänsyn till grannarna. Använd ditt goda omdöme både när du inreder och använder balkongen.

Sport_MC
11 maj 2006 · 40 Inlägg

Tack för ett mycket bra svar(Genesis).

JohnnyN Rutinerad medlem
11 maj 2006 · 1 938 Inlägg

Vi använder en praktisk elgrill, be grannarna att skaffa en sådan smile

calibra83 Avstängd
11 maj 2006 · 40 Inlägg

låt granarna grilla och njuta av solen vad händer dör du av litte lukt skärp till dig fan

MilleN
12 maj 2006 · 9 108 Inlägg

Bor du ovanför mig möjligtvis?? wink

cryso
12 maj 2006 · 62 Inlägg

då har jag en liten följd fråga på denna tråden. det e så att jag har ett dagis under mig och som ni förstår så e det inte så kul att ha 15 ungjävlar som sjunger visor kl sju på morgonen och sedan går ut kl nio för att leka i vattenspridaren, eller på vintern då kasta snöbollar på fönstrena. men så har man försökt säga till några ggr att de ska vara lite tystare, men även jag förstår ju faktiskt att barn måste ju få gapa och stoja lite. så nu har jag bett att få min hyra sänkt, och de går de inte med på. såå då e det så här att varje dag när jag e hemma kl ca  12,40 så har jag märkt att de sover middag så då e det bara på med högsta volymen på monseter stereon och börja borra nya hål  i väggarna, så får vi se hur länge fröknarna orkar med det. inne på femte veckan nu och fortfarande inga klagomål, men det kommer säkert snart smile

Senast redigerat av cryso (12 maj 2006)

Lone Star
12 maj 2006 · 1 231 Inlägg

Så du menar att han ska starta en majbrasa på sin balkong och ge igen wink

Mitt projekt: Evo III
Ronnie.L
12 maj 2006 · 914 Inlägg

cryso skrev:
då har jag en liten följd fråga på denna tråden. det e så att jag har ett dagis under mig och som ni förstår så e det inte så kul att ha 15 ungjävlar som sjunger visor kl sju på morgonen och sedan går ut kl nio för att leka i vattenspridaren, eller på vintern då kasta snöbollar på fönstrena. men så har man försökt säga till några ggr att de ska vara lite tystare, men även jag förstår ju faktiskt att barn måste ju få gapa och stoja lite. så nu har jag bett att få min hyra sänkt, och de går de inte med på. såå då e det så här att varje dag när jag e hemma kl ca  12,40 så har jag märkt att de sover middag så då e det bara på med högsta volymen på monseter stereon och börja borra nya hål  i väggarna, så får vi se hur länge fröknarna orkar med det. inne på femte veckan nu och fortfarande inga klagomål, men det kommer säkert snart smile

jävligt kul men jävligt grymt dom små liven kan inte hjälpa att deras dagis råkar vara under din lägenhet smile...

AdamOpel DraMinBil.nu
12 maj 2006 · 1 016 Inlägg

klockrent cryso:D

haha!!!!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang