Tjenare! Idag så har jag vart iväg och köpt ny olja och nytt oljefilter till min bil. Så i morgon så ska jag till OK och byter olja, skönt åå ha lite plats på sig
Sen ska jag köpa nya tändstift oxå så man få nya såna oxå. Sen funderar jag på att byta tändkablar, fördelarlock åå allt annat till tändningen. Nytt skadar ju aldrig men är det någon idé när det ändå funkar som det ska?
ser bra ut ! blir det något lite mer omfattande ljudbygge?
Tackar! Nja ljudbygge blir det nog inge mer, ända jag vet är att jag ska byta framhögtalarna till några andra 4" Fast är sugen på att göra nått, men man vill att det ska bli bra då
jonnielahti skrev:
najs ,skriker det från motorn än?
Nej det gör det inte, måste haft nått med kylan att göra
Så då är oljan nu bytt. Var ett jävla helvette och få bort oljefiltret Men men det gick till slut så Nu ska bara nya tändstift köpas. Sen blir det till att beställa en besiktningstid sen efter det så ska jag montera min IC
Så då är oljan nu bytt. Var ett jävla helvette och få bort oljefiltret Men men det gick till slut så Nu ska bara nya tändstift köpas. Sen blir det till att beställa en besiktningstid sen efter det så ska jag montera min IC
//Johan
När jag bytte olja på min hade jag enklare att komma åt filtret ovanifrån
Okej Jag jag fick knacka in en mejsel i det så det lossna lite sen ta en polygrip och vrida loss det med sen funka det och vrida för hand Är väl inge sätt man ska göra på men funka fan inte annars
Nu blir nästa uppdate! Idag så åkte jag och köpt mig nya fälgar Så nu längtar jag bara mer till sommaren!! Så blir det nog fint med 17" som fyller ut hjulhusen lite mera
Var är det för dimension på däcken? 215/40R17 är det största du kan ha på en og900, är det 45-profil kommer det skrapa i skärmkanterna. Men det ser ut att vara 40 så det blir nog bra!
Var är det för dimension på däcken? 215/40R17 är det största du kan ha på en og900, är det 45-profil kommer det skrapa i skärmkanterna. Men det ser ut att vara 40 så det blir nog bra!
Tjena! Har ett jobbigt problem med bilen och det är att det rycker väldigt mycket.. Över 2000varv så är det inte så mycket men kan hända. Även när man rullar på kopplingen så kan det hända att bilen dör.
/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
Vakuumet kollar du genom att kontrollera först alla slangar. Är de hela så spruta startgas på slangarna så märker du om bilen helt plötsligt går lite bättre, då får du byta ut den slangen.
Vakuumet kollar du genom att kontrollera först alla slangar. Är de hela så spruta startgas på slangarna så märker du om bilen helt plötsligt går lite bättre, då får du byta ut den slangen.
Var precis en här och kolla på bilen! Han sa att om det skulle ha haft nått med vakuumet och göra så skulle den inte gå så pass bra på tomgången som den gör. Så han tyckte att jag skulle köra den till en verkstad så dom fick kolla på den
Men ska prova med startgas innan jag kör iväg den så får se om man kan hitta något fel..
Hur ser stiften ut? att köra bilen till verkstaden funkar ju, men du får ju räkna med att punga ut några tusenlappar då
Vet inte, ska kolla dom i helgen. Men ska även byta dom har jag tänkt så blir nya stift hur som helst Jo det kommer kosta då.. Men det är det värt för att få bilen och funka som den ska ist för att åka med en som funkar lite så där