Jolle87s Volvo S70 2.5T -98 Långtidsprojekt! Uppdate: 05/01, Lite små fix

hekas
18 november 2009 · 67 Inlägg

Detta kommer bli riktigt najs:) Va skulle du ha för däck på fälgarna?? Själv har ja köpt nya 19"are till min bil och kommer köra med 215/35/19 annars kommer det att ta i även bak(Min är kapad 2 varv fram på 40/40 sänknig)

Volvo v70 "R design" (2010)
Jolle87
18 november 2009 · 1 585 Inlägg

hekas skrev:
Detta kommer bli riktigt najs:) Va skulle du ha för däck på fälgarna?? Själv har ja köpt nya 19"are till min bil och kommer köra med 215/35/19 annars kommer det att ta i även bak(Min är kapad 2 varv fram på 40/40 sänknig)

Tackar:) Det får bli 215/35 däck runt om på fälgarna har förstått att det kommer ta i annars så det får bli 4st nya sommar däck till våren:) Eftersom jag kommer köra på 60/40 säkning sen också om inte änu mer vill ha ner bilen mycket mer där fram.

hekas
18 november 2009 · 67 Inlägg

Okej kommer bli kanon:) Ja kapa 2 varv på min fram och tycker de blev alldeles lagom:D Lycka till med bilen:D



Jolle87 skrev:

hekas skrev:
Detta kommer bli riktigt najs:) Va skulle du ha för däck på fälgarna?? Själv har ja köpt nya 19"are till min bil och kommer köra med 215/35/19 annars kommer det att ta i även bak(Min är kapad 2 varv fram på 40/40 sänknig)

Tackar:) Det får bli 215/35 däck runt om på fälgarna har förstått att det kommer ta i annars så det får bli 4st nya sommar däck till våren:) Eftersom jag kommer köra på 60/40 säkning sen också om inte änu mer vill ha ner bilen mycket mer där fram.

Volvo v70 "R design" (2010)
Jolle87
18 november 2009 · 1 585 Inlägg

hekas skrev:
Okej kommer bli kanon:) Ja kapa 2 varv på min fram och tycker de blev alldeles lagom:D Lycka till med bilen:D

Okej härligt, ja jag tyckte också det såg helt perfekt ut på din bil. Hur gjorde du när du kapa? Är man inte tvungen att fästa fjädrarna på något vis isåfall? typ med slangklämmor eller så? Läst lite om det nänmligen. Tackar så mycket smile

hekas
18 november 2009 · 67 Inlägg

Man e ju tvungen att värma och böja fjädern så den hamnar rätt i fjädersätet.. Mina fjädrar har ja inte satt fast alls.. De e knappt så man kan vrida dom.. Så ja tror inte att ja behöver sätta fast dom med något.
Men du hade 60/40 sänkning eller?? Så du tänker på att den blir ju lägre om du kapar 2varv;) hehe



Jolle87 skrev:

hekas skrev:
Okej kommer bli kanon:) Ja kapa 2 varv på min fram och tycker de blev alldeles lagom:D Lycka till med bilen:D

Okej härligt, ja jag tyckte också det såg helt perfekt ut på din bil. Hur gjorde du när du kapa? Är man inte tvungen att fästa fjädrarna på något vis isåfall? typ med slangklämmor eller så? Läst lite om det nänmligen. Tackar så mycket smile

Volvo v70 "R design" (2010)
Jolle87
18 november 2009 · 1 585 Inlägg

hekas skrev:
Man e ju tvungen att värma och böja fjädern så den hamnar rätt i fjädersätet.. Mina fjädrar har ja inte satt fast alls.. De e knappt så man kan vrida dom.. Så ja tror inte att ja behöver sätta fast dom med något.
Men du hade 60/40 sänkning eller?? Så du tänker på att den blir ju lägre om du kapar 2varv;) hehe

Okej då tror jag att jag förstårsmile Okok låter ju bra, så det ska vara. Nää tror inte iheller det. Men beror nog på hur mycket man kapar antar jag. Nej jag har inte köpt någon säkningssats än men kommer köpa ett väghållningskit med 60/40 säkning inom en snar framtid. Så tänkte sätta kapen i de där fram sen när det är inhandlat, iallafall ett varv så lär väll bli runt 70mm säkning eller nått. Blir nog lagom:)
Annars får jag nöjja mig med 60/40 säkning kommer noga prova och se hur det blir först och främst.
Så det inte bli för lågt:P Men tack för svaret iallafall smile

isak90
18 november 2009 · 1 997 Inlägg

Du kan ju kolla hur min blev efter sänkning med 60/40 om du vill smile Jag tyckte det blev lagom smile

hekas
19 november 2009 · 67 Inlägg

Okej okej:) Om du går in och kollar på brorsans bil (zlobban) han har 60/40 sänkning.. Tycker att de blir för högt;)





Jolle87 skrev:

hekas skrev:
Man e ju tvungen att värma och böja fjädern så den hamnar rätt i fjädersätet.. Mina fjädrar har ja inte satt fast alls.. De e knappt så man kan vrida dom.. Så ja tror inte att ja behöver sätta fast dom med något.
Men du hade 60/40 sänkning eller?? Så du tänker på att den blir ju lägre om du kapar 2varv;) hehe

Okej då tror jag att jag förstårsmile Okok låter ju bra, så det ska vara. Nää tror inte iheller det. Men beror nog på hur mycket man kapar antar jag. Nej jag har inte köpt någon säkningssats än men kommer köpa ett väghållningskit med 60/40 säkning inom en snar framtid. Så tänkte sätta kapen i de där fram sen när det är inhandlat, iallafall ett varv så lär väll bli runt 70mm säkning eller nått. Blir nog lagom:)
Annars får jag nöjja mig med 60/40 säkning kommer noga prova och se hur det blir först och främst.
Så det inte bli för lågt:P Men tack för svaret iallafall smile

Volvo v70 "R design" (2010)
Narco
20 november 2009 · 55 Inlägg

Sjukt snygga falgar Jolle. Jag skulle behovt dom, haha. kommer nog att bli riktigt NICE. lycka till

Dodge Charger "Sunshine" (1969)
AMC Pacer X (1975)
Jolle87
20 november 2009 · 1 585 Inlägg

Narco skrev:
Sjukt snygga falgar Jolle. Jag skulle behovt dom, haha. kommer nog att bli riktigt NICE. lycka till

Tackar så mycket:) hehe jaså det säger du:P Ja jag hoppas på det. Tackar!

Jolle87
20 november 2009 · 1 585 Inlägg

isak90 skrev:
Du kan ju kolla hur min blev efter sänkning med 60/40 om du vill smile Jag tyckte det blev lagom smile

Ja din gamla S70 så lagom låg ut när du hade 19" fälgarna på så kommer nog köra på 60/40 säkning om jag inte hittar någon som säljer en säkningssats som sänker mer. Men tror inte det finns att köpa.

isak90
20 november 2009 · 1 997 Inlägg

Jolle87 skrev:

isak90 skrev:
Du kan ju kolla hur min blev efter sänkning med 60/40 om du vill smile Jag tyckte det blev lagom smile

Ja din gamla S70 så lagom låg ut när du hade 19" fälgarna på så kommer nog köra på 60/40 säkning om jag inte hittar någon som säljer en säkningssats som sänker mer. Men tror inte det finns att köpa.

Nä då får du gå på med coilovers.. Ja den var lagom, finns nog lite bilder på den i galleriet också ifall du vill se fler smile

Jolle87
28 november 2009 · 1 585 Inlägg

Tjenare, nu har jag äntligen monterat den nya stereon här kommer lite bilder:) Blev riktigt bra enligt mig. Gick väldigt smidigt att montera den också.

Isokablar samt en kabel så man kan koppla in volvo original slutsteget köptes först.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/809095_ganog8.jpg
Här är den gamla fula original stereon, ska bli skönt att slippa den.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/809098_q4ccwy.jpg
Nu är stereon borta:)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/809101_q70ppq.jpg
Nu är den nya stereon på plats lite snabbt för att kolla så allting fungerar
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/809104_1pwkob.jpg
Och här är stereon färdig monterad och injusterad. Blev kanon bra enligt mig:)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/809105_hlgh28.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/809106_oss5s5.jpg

Det som kommer hända härnest är att jag väntar på ett par blåa dioder till mätarhuset och till alla knappar. Så fort de kommer hem så kommer det komma en update med bilder. Annars så händer det inte mycket här fram över, är ju snart jul så man har inte mycket pengar att spendera på bilen just nu. Men efter jul kommer det troligtvis inhandlas ett väghållningskit och nya bromsar runt om:)

Senast redigerat av Jolle87 (28 november 2009)

-Akerfeldt-
28 november 2009 · 2 638 Inlägg

Stereon sitter ju som gjuten där, blev kanonfint smile Nu är du nöjd va wink

Jolle87
28 november 2009 · 1 585 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Stereon sitter ju som gjuten där, blev kanonfint smile Nu är du nöjd va wink

Tackar, ja det gör den verkligen. Ja jag är riktigt nöjd, ska bli skönt att slippa original stereon smile

CarpeDiem German Engineering
28 november 2009 · 9 081 Inlägg

Riktigt najs big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Jolle87
28 november 2009 · 1 585 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Riktigt najs big_smile

//CarpeDiem wink

Tackar smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 november 2009 · 5 650 Inlägg

kan omöjligt va sämmre än en 10 år gammal original stereo big_smile de är toutch skärm på den va?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jolle87
28 november 2009 · 1 585 Inlägg

MrEricsson skrev:
kan omöjligt va sämmre än en 10 år gammal original stereo big_smile de är toutch skärm på den va?

hehe nää exakt. Funkar kanon bra, betydligt bättre än den gamla iallafall. Ja det är toutchscreen på den:)

Jolle87
29 november 2009 · 1 585 Inlägg

Gjorde en liten snabb filmsnutt på hur det låter i bilen med nya stereon monterad, allting är inte rätt inställt än och jag spelar på volym 10 av 50 så jag kan höjja bra mycket mer, men då låter det skit i kameran. Detta är då alltså volvos original högtalare. Ingen baslåda eller något sånt utan bara volvos original ljud. Kommer köpa baslåda osv senare i framtiden. Men låter helt ok än så länge:) Och den nya stereon var verkligen ett lyft.
Kommer göra en ny film i dagsljus sen också eftersom man ser inte allt för mycket i mörkret. Ska även ta och bränna en film med musikvideos istället=D

Senast redigerat av Jolle87 (29 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang