Kan man rost skydda bilen själv?

Remiss
2 november 2009 · 1 339 Inlägg

D_Carlsson skrev:

Drfrasse skrev:

Minister skrev:
Det går alldeles utmärkt. Jag dränkte nyligen undersidan av tjejens Mazda med Tectyl smile

http://www1.garaget.org/archive/127/126 … 586384.jpg

snygt wink var kan man köpa det smile?

typ alla reservdelshandlare mekonomen biletma adcenter osv

Han va ute efter just tectyl som jag förstår det

http://tectyl.valvolineeurope.com/se/in … 33bd6cab7c

Jag undrar själv var man kan få tag i dom här produkterna, mekonomen har inte de, biltema har defenetivt inte de, autoexperten har likaså inte tectyl.

Var kan man få tag på de?

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
28 december 2009 · 1 035 Inlägg

hitta tectylf i biltema duger det om man ska typ köra bilen ca 2 veckor om året tongue?



https://www1.garaget.org/gallery/archive/112929/826665_mm5k1e.jpg
hehe

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
kawiZz RMR-Crew
29 december 2009 · 478 Inlägg

Spruta i spillolja i balkar och innerskärmar och ja, vart du nu kommer åt, sätter sig fint i underredsmassa och skrymslen och sitter i året runt.

Rekommenderas inte till miljöaktivisten och inför besiktning.

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
29 december 2009 · 1 035 Inlägg

hehe

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
rideharddiefree Höbonde
29 december 2009 · 228 Inlägg

Spruta med varm motorsågsolja funkar!

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
Boostrider Försöker iaf
29 december 2009 · 1 998 Inlägg

Man ska ej ha sletolja då detta kan göra att de rostar ändå.

Ny fin olja ska de va. Gör ju inget om den är lite tjockare men den ska ju fortfarande gå att spruta in i hålrum osv

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
granadadr
1 mars 2014 · 7 295 Inlägg

uppar denna denna tråd då jag tänkta att rostskydda min escrutt,, hade tänkta att rostskydda i balkar och tektyla den,,

hur gör jag med balkarna?? spillolja= dumt? osv,, att tektyla är ju bara att värma å blanda ut med olja sen spruta på så det är ju ingen fara,, men som sagt inne i balkarna??

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
caromania Forummoderator
2 mars 2014 · 9 296 Inlägg

Spillolja ska du Inte använda. Det är för det första oerhört skadligt för din hälsa att arbeta med, och sedan innehåller det en massa aggressiva saker som om något förvärrar korrosionen. Dessutom är olja inte alls så fästande som man tror, efter ganska kort tid har allt runnit av de vertikala ytorna. Hellre Biltemas "Ljusbrun" som suger mycket bra kapillärt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
granadadr
2 mars 2014 · 7 295 Inlägg

caromania skrev:
Spillolja ska du Inte använda. Det är för det första oerhört skadligt för din hälsa att arbeta med, och sedan innehåller det en massa aggressiva saker som om något förvärrar korrosionen. Dessutom är olja inte alls så fästande som man tror, efter ganska kort tid har allt runnit av de vertikala ytorna. Hellre Biltemas "Ljusbrun" som suger mycket bra kapillärt.

ok,, bra då vet jag,, tack för hjälpen smile

Henkix
2 mars 2014 · 6 737 Inlägg

ta väck alla pluggar o sånt skit o lys in med ficklampa i balkarna o kolla vilket skick dom verkar vara inuti. Är dom som nya alltså ingen rost så sprutar du in vaxbaserat rostskyddsmedel för hålrum.

Är det lite rostigt här o var så  sprutar du in linoljebaserat rostskyddsmedel för hålrum då den funkar bäst i balkar som redan har börjat rosta smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
granadadr
2 mars 2014 · 7 295 Inlägg

Henkix skrev:
ta väck alla pluggar o sånt skit o lys in med ficklampa i balkarna o kolla vilket skick dom verkar vara inuti. Är dom som nya alltså ingen rost så sprutar du in vaxbaserat rostskyddsmedel för hålrum.

Är det lite rostigt här o var så  sprutar du in linoljebaserat rostskyddsmedel för hålrum då den funkar bäst i balkar som redan har börjat rosta smile

ja det ska jag,, men tvivlar på att de är rostfria i en gammal escrutt wink se bilden på den wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang