Mopar C-body!

ERNEST85 Hemmapulare :)
8 november 2009 · 416 Inlägg

Hej! 
Har letat som en galning efter cabdelar till min Dodge Polara 1969 ett tag nu men hittar inget...  Verkar inte vara nån som har sånt..  Dom flesta man pratat med har bara slit delar till cabbar men inga plåtdelar..

Jag skulle behöva framdelen (den med låsen). Min är tyvärr FÖR dålig för att laga.

Fanns det fler C-bodys som hade samma cabställning?

Nån som vet nåt?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/71470/797726_we6f4v.jpg
Tyvärr den enda bilden jag kan bidra med..

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
SevilleDiesel
8 november 2009 · 152 Inlägg

Kolla Plymouth alt Chrysler's cabbar. Har du möjlighet så gör ett par pappmallar så du ser hur fästen, vinklar o dyl. sitter-det är inte ovanligt att det är samma delar i ställningen med ett eller ett par längder på rören som enda skillnad. Sen får du kolla runt bland folk å fä runt om, och jämföra med mallarna på deras bilar. Mixter, hex, och pill.jag vet...men kanske enda chansen om du inte mallar av bitarna och gör nytt.

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
ERNEST85 Hemmapulare :)
10 november 2009 · 416 Inlägg

SevilleDiesel skrev:
Kolla Plymouth alt Chrysler's cabbar. Har du möjlighet så gör ett par pappmallar så du ser hur fästen, vinklar o dyl. sitter-det är inte ovanligt att det är samma delar i ställningen med ett eller ett par längder på rören som enda skillnad. Sen får du kolla runt bland folk å fä runt om, och jämföra med mallarna på deras bilar. Mixter, hex, och pill.jag vet...men kanske enda chansen om du inte mallar av bitarna och gör nytt.

Tack för tipsen! smile Har samlat på mig ett antal telefon nummer nu som jag ska sätta mig ner och ringa runt..

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang