Audi A3 S- Line cabriolet suflett lossnat.

Catharinacab
8 oktober 2021 · 2 Inlägg

Någon som vet var man kan få tag på någon som kan laga suflett till Audi A3 s-line 2012?
Den har lossnat från karossen bakom bakrutorna.
Ser ut som att det varit limmat..
/Catharina

Pininfarina406
8 oktober 2021 · 546 Inlägg

Catharinacab skrev:
Någon som vet var man kan få tag på någon som kan laga suflett till Audi A3 s-line 2012?
Den har lossnat från karossen bakom bakrutorna.
Ser ut som att det varit limmat..
/Catharina

Hej jag vet inte var i Sverige du bor men tex Topntrim shop i Helsingborg monterar cabriolet tak.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Catharinacab
8 oktober 2021 · 2 Inlägg

Jag bor i Norrtälje.
Men ska kolla med dom iaf.
Tack😊

zzr94092
8 oktober 2021 · 4 412 Inlägg

Klarar inte en sadelmakare av det? Finns en bra i Örebro, "Kalle Sadel" lite långt bort kanske..

torsen
9 oktober 2021 · 7 300 Inlägg

Min Land Rover Defender SVX 90 fick hjälp med "cabben" av en "sufflettmakare" på ett båtvarv.

ImDesign
21 maj · 3 Inlägg

Just suffletter i regel så vill man inte lämna till vem som helst då det är ytterst få som spänner dem på rätt sätt vilket kommer ta tid osv och kostar en slant, då den nya suffletten ska spännas flertalet gånger för att få ut väven så mycket som möjligt skulle jag säga.

Muskelbil
21 maj · 491 Inlägg

ImDesign skrev:
Just suffletter i regel så vill man inte lämna till vem som helst då det är ytterst få som spänner dem på rätt sätt vilket kommer ta tid osv och kostar en slant, då den nya suffletten ska spännas flertalet gånger för att få ut väven så mycket som möjligt skulle jag säga.

Bra tips till frågande medlem om hen inte har fått ordning på det sedan oktober 2021.

Bra tips generellt, tycker jag ändå faktiskt. 👍👍
Tyget blir ofta hängande just för att det är som du skriver.

ImDesign
22 maj · 3 Inlägg

All information är bra information, jag ramlade över detta forum nu när jag inom kort kommer att starta upp sadelmakeri och ta tillvara på det jag är uppvuxen med 👍

Muskelbil
22 maj · 491 Inlägg

ImDesign skrev:
All information är bra information, jag ramlade över detta forum nu när jag inom kort kommer att starta upp sadelmakeri och ta tillvara på det jag är uppvuxen med 👍

Jag önskar stort lycka till med ditt kommande hantverks liv.

ImDesign
22 maj · 3 Inlägg

Man tackar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang