5841
Sök

Turbokonvertering Volvo 740

5 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#1
Hej undrar om det någon som har en vanlig volvo 740 gl eller glt som provat att köpa ett turbo kit från http://www.tuning-import.com/produkt.ph … &id=21    ?  var det lätt att göra , håller det bra , är det värt priset m.m ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2009
#2
frågan har vart uppe förut. billigast och bäst är att köpa en nyare FT/FK från skroten och slänga i.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Ointresserad.
936 Inlägg
9 november 2009
#3
Köp en färdig turbomotor och stoppa i istället..

Teabag appreciation club.

3 259 Inlägg
9 november 2009
#4
Seriöst intryck man får!smile

Tuning-import skrev:
Grenrör i rostfritt stål, topfinish.

Turbo t3/t4, oljekyld och 270graders glidlager möjlighet till intern wg.

58mm in och 50mm ut, 350hk är inte omöjligt.

Turboplacering är neråt, kan bli trångt

Ne köp en komplett motor istället... även om du köper det där kittet så fattas ju 90% av allt som behövs iaf...

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (9 november 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

5 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#5
Vad är skillnaden på Gl motorn och b230 ft då ? är det bara turbon som skiljer ?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 november 2009
#6
Hejsan12 skrev:
Vad är skillnaden på Gl motorn och b230 ft då ? är det bara turbon som skiljer ?

Nepp, andra kolvar för lägre komp, annan programvara, natriumkyda avgasventiler, oljeretur i blocket. mm

Jonas

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2009
#7
Volvo_Mannen skrev:
Hejsan12 skrev:
Vad är skillnaden på Gl motorn och b230 ft då ? är det bara turbon som skiljer ?

Nepp, andra kolvar för lägre komp, annan programvara, natriumkyda avgasventiler, oljeretur i blocket. mm

sen är det starkare stakar, starkare koppling,samt senare årsmodeller oljesprut på kolvarna(eg inte nödvändigt om du inte ska upp på högre effekter) smile
Senast redigerat av NITROUS (9 november 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 758 Inlägg
9 november 2009
#8
Blir oftast både billigast och enklast att byta till en komplett turbomotor istället. Dessutom kan du inte besikta med en turbokonverterad motor (om du inte bygger om så mycket att du kan regga som amatörbygge).
Sen kan man ju undra lite över kvalitén när man får både turbo och grenrör för snäppet över 5.000 spänn...

5 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#9
Okej då blir det nog att köpa Ft motorn då smile  Men är det bara byta motor då eller behöver jag köpa till något mera ?  Tack för snabba svar btw smile


Sök