Vad gör en bil intressant?

zaraz Biltokig flicka
15 maj 2006 · 126 Inlägg

vad e de som egentligen gör att vissa bilar är mer intressanta?

vad ska jag göra för att inte ha en "tråkig" bil?

Opel Calibra 4x4 Turbo "Zalibra - Revival" (1994)
dusty Living in the fastlane
15 maj 2006 · 2 616 Inlägg

personligen så gillar jag att ha en bil som man vill pilla med som är snygg som den är men alltid går att göra snyggare smile om vi ser på mig så tycker jag många japanare är fina redan från början men går att göra snyggare och det finns inga gränser det är roligt att bara se på bilen då vet man att man inte är missnöjd med den smile

Alexx
15 maj 2006 · 141 Inlägg

Det är ens egna intresse för just själva bilen eller bilar överhuvudtaget. Sen gäller det att ha lite fantasi för vad man vill åstakomma med sin bil. Vissa gillar mycket plast, feta frontar, stora vingar, motivlack osv, andra går på effekterna i bilen och skruvar upp dem ordentligt med hästkrafter och vridmoment. Allt är upp till en själv för vad man har för önskemål med bilen och viktigast av allt, ekonomin. Det gäller att inte se ut som "alla andra", sticka ut lite med hakan. Du verkar ha igång fantasin, ska bli kul o se hur Calibran ser ut när den blir klar wink

Senast redigerat av Alexx (15 maj 2006)

Volkswagen Arteon "Blue Diamond" (2018)
hyperion
15 maj 2006 · 305 Inlägg

något som i alla lägen funkar (förutom trial tongue) Är lågt och brett, är bilen lägre och bredare än alla andra så kommer den se grym ut obereoende av vad det är för bil!

BMW 330XD (2009)
Honda S2000 (2000)
Ghost_Face
15 maj 2006 · 517 Inlägg

Personligen finner jag bilar som folk bara har skruvat på alla prylar dom kunde hitta i katalogen utan att göra någon "personlig touch" väldigt ointressanta.

För att en bil ska vara intressant så ska den gärna ha: Innovativa lösningar som sitter där av en anledning, riktigt fräsch lack, tidsenliga fälgar som gärna följer bilens vinklar/linjer, Kjolpaket som ser ut lite som ett extra orginal tillbehör.
Sen är det  ju alltid coolt med en rejäl motor, men då ska bilen också användas därefter och inte bara stå i en monter sad

Slovenian
15 maj 2006 · 482 Inlägg

Personligen gillar jag bilar som sticker ut, en bil som säger något om personen som kör den.

Det är enligt mig en intressant bil smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
Foffis
15 maj 2006 · 676 Inlägg

skulle jag haft den bilen skulle jag troligen slänga på en snygg vinge. tycker den ser liiite för orginal ut när det inte finns något ibak. nu pratar jag inte bara om din bil utan nästan alla bilar som inte har en vinge, visst, de finns bilar som absolut INTE ska ha en vinge. men sedan modeller ska ha de tycker jag. sen ska bilen användas! inte stå i en monter och glänsa bara. visst, dom är intressanta oxå men inte lika intressanta som dom som rullar på gatan

hyperion
15 maj 2006 · 305 Inlägg

ser ju ut som om han har en vinge, iaf provmonterat en på en bild. Tycker dock det är fel med vinge. En läpp ska det vara inte mer. Sen så har du ju en grym bil, bör ju vrida en del huvuden. Vad gäller utseendet tycker jag den är super!, sen kan man väl ha lite småsaker men inte för mycket för då blir det illa. Något som syns är lustgassystem med purge, ser grymmt ut när man fiser ut den dyra gasen smile

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
zaraz Biltokig flicka
29 maj 2006 · 126 Inlägg

känns som om min bil e osynlig på utställningar å så... varför e de så?

HyPeRiOn: jag är ingen "han" wink

Opel Calibra 4x4 Turbo "Zalibra - Revival" (1994)
Martin 9-3 Fisketokig
29 maj 2006 · 2 997 Inlägg

zaraz skrev:
känns som om min bil e osynlig på utställningar å så... varför e de så?

HyPeRiOn: jag är ingen "han" wink

en halvstylad calibra på utställning är ju lika vanligt som en silvergrå V70 utanför ett köpcenter en fredag hmm

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
MilleN
30 maj 2006 · 9 108 Inlägg

zaraz skrev:
känns som om min bil e osynlig på utställningar å så... varför e de så?

på med stor men stilren dekor i silver eller nåt så blir det nog ändring på det.

zaraz Biltokig flicka
30 maj 2006 · 126 Inlägg

MilleN skrev:

zaraz skrev:
känns som om min bil e osynlig på utställningar å så... varför e de så?

på med stor men stilren dekor i silver eller nåt så blir det nog ändring på det.

blir nog nåt sånt framöver... men jag har inte hittat nåt jag gillar till 100 % ... jag tänker ju inte slänga på nåt som jag bara nästan gillar bara för att jag ska synas.

Opel Calibra 4x4 Turbo "Zalibra - Revival" (1994)
Phaetoon
30 maj 2006 · 8 156 Inlägg

zaraz skrev:
känns som om min bil e osynlig på utställningar å så... varför e de så?

HyPeRiOn: jag är ingen "han" wink

Dom kanske tittar på dig istället? *ler*

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
terazzi
30 maj 2006 ·

Ghost_Face skrev:
Personligen finner jag bilar som folk bara har skruvat på alla prylar dom kunde hitta i katalogen utan att göra någon "personlig touch" väldigt ointressanta.

För att en bil ska vara intressant så ska den gärna ha: Innovativa lösningar som sitter där av en anledning, riktigt fräsch lack, tidsenliga fälgar som gärna följer bilens vinklar/linjer, Kjolpaket som ser ut lite som ett extra orginal tillbehör.
Sen är det  ju alltid coolt med en rejäl motor, men då ska bilen också användas därefter och inte bara stå i en monter sad

Håller med dig helt där så..
Men allt är ju upp till individen själv vad man prioterar och tycker om.
Men tycker att kan man så ska man sätta personlig prägel på den..
och en bil ska ALLTID användas wink hehe

mrcelica
30 maj 2006 · 1 639 Inlägg

Ett bra tips är ju att inte ha samma bil som alla andra... Ex. E36, Calibra, Golf3, 200SX osv...

Senast redigerat av mrcelica (30 maj 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
zaraz Biltokig flicka
30 maj 2006 · 126 Inlägg

mrcelica skrev:
Ett bra tips är ju att inte ha samma bil som alla andra... Ex. E36, Calibra, Golf3, 200SX osv...

de har jag ju inte... alla som har samma som mig jue=P

...Dryg kommentar...

Senast redigerat av zaraz (30 maj 2006)

Opel Calibra 4x4 Turbo "Zalibra - Revival" (1994)
Founder
30 maj 2006 · 1 414 Inlägg

- Stilren
- Unik
- mycket kraft

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
zaraz Biltokig flicka
30 maj 2006 · 126 Inlägg

Phaetoon skrev:

zaraz skrev:
känns som om min bil e osynlig på utställningar å så... varför e de så?

HyPeRiOn: jag är ingen "han" wink

Dom kanske tittar på dig istället? *ler*

det tror jag verkligen inte=)

Opel Calibra 4x4 Turbo "Zalibra - Revival" (1994)
Forza_740 Hardstyle forever <3
11 februari 2008 · 522 Inlägg

mrcelica skrev:
Ett bra tips är ju att inte ha samma bil som alla andra... Ex. E36, Calibra, Golf3, 200SX osv...

Inte jag heller, jag gillar för det mästa Volvo men det händer att man har någon Ford eller Bmw eller Audi ochså. Jag har gillat bilar sen jag var lite typ får ett år sen så vart jag så glad att jag blev medlem här på Garaget.

Senast redigerat av Forza_740 (11 februari 2008)

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).
Volvo 855 GL "Mr 850" (1994)
John87 Stolt Volvoägare
11 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Forza_740 skrev:

mrcelica skrev:
Ett bra tips är ju att inte ha samma bil som alla andra... Ex. E36, Calibra, Golf3, 200SX osv...

Inte jag heller, jag gillar för det mästa Volvo men det händer att man har någon Ford eller Bmw eller Audi ochså. Jag har gillat bilar sen jag var lite typ får ett år sen så vart jag så glad att jag blev medlem här på Garaget.

Ett tips är att läsa det man skrivit innan man postar det så kanske andra förstår också.
"gillat bilar sen jag var lite typ får ett år sen så vart jag så glad att jag blev medlem.." ?

Ett annat är att inte lyfta trådar som börjar bli något år gamla.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang