Billig Lustgas

Styggen
15 maj 2006 · 13 Inlägg

Om det är någon som är sugen på Gas så har Nitro Express kommit med ett nytt system Main Line Nitrous systems, det finns hos b.l.a, www.streetrage.se för drygt
5000 spänn.

Lurar på om det hadde satt fart på min gamle S10 Vortech big_smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
15 maj 2006 · 6 017 Inlägg

najs!!

Jonas
Styggen
15 maj 2006 · 13 Inlägg

om man vill köra strippen, lustgas måste la va det billigaste och mest effekt för pengarna alternativet?

nagasaki.020
16 maj 2006 · 311 Inlägg

Du kan kola på den här lilla filmen om du vill veta mer... de e intressant: http://www.potn.co.uk/nitrous-kits_c5214.htm

du klickar på bilden där så visas de..

Malmoe SSS -12
16 maj 2006 · 3 217 Inlägg

Reklam ska inte göra här... Det görs i Köp & Sälj!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Mr_diesel
16 maj 2006 · 43 Inlägg

lustgas? hehe använd startgas istället=) de e billig lustgas=)

Senast redigerat av Mr_diesel (16 maj 2006)

nagasaki.020
16 maj 2006 · 311 Inlägg

Fuckface skrev:
Reklam ska inte göra här... Det görs i Köp & Sälj!

DEt är inte reklam bara en film om hur lustgas fungerar!!

Chill "Cleant är fint"
16 maj 2006 · 46 Inlägg

Ja men hela tråden är vell reklam? ;P

Styggen
16 maj 2006 · 13 Inlägg

Det var en inspirerande film snutt nu blev man riktigt sugen det var grym skillnad när den lille dieseln fick smaka på gasen.

Ber om ursäkt till er som uppfattar detta inlägg som reklam men jag ville bara ha i gång en diskussion om lustgas har letat länge efter ett billigare alternativ och äntligen hittat ett.
Jag har sätt på massor av trådar där det ligger länkar till olika företag, så det är väll ganska naturligt att jag väljer  att kolla hos Streetrage I och med att jag har en S-10.

Bebbo Kocken
17 maj 2006 · 487 Inlägg

Bryter in här på tråden, men de är lite samma ämne.. Om man köper lustgas, så kommer väll själva tuben ta slut ganska snabbt (beroende på hur man kör)...men vad gör man sen då? kan man bara fylla upp tuben eller måste man köpa en ny, vad skulle det kosta i sånnafall??

response Studerande
17 maj 2006 · 463 Inlägg

Intressant fim, man blir som sagt riktigt sugen. smile Speciellt jag eftersom jag har en sugmotor vilket innebär orimliga kostnader (för mig) om man ska få ut mer av den.
Är det någon som har erfarenhet av lustgas på sin bil? Hur svårt är det att montera? Någonting man bör tänka på?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
tecman
17 maj 2006 · 1 741 Inlägg

Bebbo skrev:
Bryter in här på tråden, men de är lite samma ämne.. Om man köper lustgas, så kommer väll själva tuben ta slut ganska snabbt (beroende på hur man kör)...men vad gör man sen då? kan man bara fylla upp tuben eller måste man köpa en ny, vad skulle det kosta i sånnafall??

ja man fyller tuben igen du behöver inte köpa en ny. och gasen anänder man bara då man "verkligen behöver" annars tar det slut väldigt fort.

response:
byt munstycke stegvis så att du hör om något håller på att gå sönder eller dyl. vräk int epå med 50 hk extra på engång. prova dig fram.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Styggen
17 maj 2006 · 13 Inlägg

response skrev:
Intressant fim, man blir som sagt riktigt sugen. smile Speciellt jag eftersom jag har en sugmotor vilket innebär orimliga kostnader (för mig) om man ska få ut mer av den.
Är det någon som har erfarenhet av lustgas på sin bil? Hur svårt är det att montera? Någonting man bör tänka på?

Jag har inte använt lustgas själv men jag beställde ett ovanstående kit. ( förhoppningsvis monterat nästa vecka) ska bli mycket spännande, Jag har läst mycket om ämnet och det viktigaste är att motorn får tillräckligt med soppa precis som på en överladdad bil annars kan det bli fina hål i kolven.
Montering verkar vara ganska simpelt tar ca en timma enligt NX.
Jag skulle vilja rekommendera en bok som jag själv läst (utan att göra reklam:)

Sport Compact Nitrous Injection
av: Joe Pettitt

Den tar upp allt man behöver veta . Både för nybörjare och proffs.
Annars så har tillverkarna mycket info på deras hemsidor som man kan läsa eller ladda ner.

minievo
17 maj 2006 · 258 Inlägg

Jag har hört nån stans att det är olagligt med lustgas hmm...men är inte helt säker tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Styggen
17 maj 2006 · 13 Inlägg

det är olagligt att trimma bilen mer än 20% hk och 10%vrid
det fina med gas är att det bara är att plocka ut flaskan när man åker till bilprovningen eller inte ska tävla.
Jämfört med andra trim

Styggen
20 maj 2006 · 13 Inlägg

Är det någon som har tips på var man får tag i en liten bensintank ex fuel cell billigt. Tänkte ha en sepparat till Lustgassystemet.

DragStrip
28 juli 2011 · 74 Inlägg

Sedan som kanske inte alla tänker på så är det också olagligt att ens ha Flaskorna i ett vanligt gas ställ anslutna med mätarna för om det skulle välta och slåav dom så kan det bli en jävla fart.
Någon som la märkte till gasbehållaren i siste polisjakten i filmen Gone in 60 seconds?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang