Tankade fullt utan att betala. (?)

Bjare
11 november 2009 · 945 Inlägg

Tankade innan idag, obemannad station.

Körde in mitt kort som innehöll en minimal summa pengar.
Tankade och fortsatte att tanka. Slutligen var tanken full.

Flyttade över pumpen till ännu en bil och tankade den också full.
Båda bilarna hade ingen bensin innan så det blev alltså några liter.

När jag tryckt in kortet och ska påbörja min tankning så fick jag ett meddelande som säger:
"Tekniskt fel, försök igen"

Tar kortet och skippar att försöka igen, tankar istället och det gick givetvis som ni kan läsa.
Kommer hem och kontrollerar min internetbank, där har inte dragits några pengar. (Dessutom fanns det inga)
Där finns heller ingen summa som blivit reserverad eller liknande.

Nu minns jag inte exakt vad macken heter men det kan ja nog ta reda på tills imorgon.
Är det bara att se glad ut eller hur tänker ni? roll

Senast redigerat av Bjare (11 november 2009)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
RacingBunny
11 november 2009 · 508 Inlägg

Om du hade en "minimal" summa pengar på kortet så kommer d säkerligen bli minus på ditt kort.

När jag va liten o hade precis fått mitt visakort och kanske hade typ 90 spänn på kortet så kunde jag ju i alla fall ta ut en hundrig. Men sen blev d ju minus på kortet med 10 spänn. Och om man hade kanske 50 spänn på kortet så gick d inte och då blev d "tekniskt fel, försök igen". Och för den 10an jag fick ut som jag egentligen inte hade pengar för blev d ju som en liten ränta på eftersom man "lånar" den av banken. Som i ditt fall av macken. Så tror inte du tanka "gratis"

dcay Licenssvetsare
11 november 2009 · 927 Inlägg

För mig går det att tanka när man har minst 5 kr eller liknande på kortet, då blir det som RacingBunny sa, minus på kortet.. Jag har ett Maestrokort

Razorback Pro Racing
11 november 2009 · 52 Inlägg

japp det går att tanka så länge du har "lite" pengar kvar på kortet,
Gjorde alltid så när man fortfarande gick i skolan och studiebidraget var nästan slut så tankade man upp bilen.
Men som sagt innan så kommer detta att bli minus på ditt saldo och pengarna dras sedan från ditt konto alt att dom skickar hem en lapp till dej.

Senast redigerat av Razorback (11 november 2009)

Oldsmobile Super 88 "Under Construction" (1954)
Iam2fast4U
11 november 2009 · 1 534 Inlägg

japp du kommer få minus på kortet, minns att polaren trodde samma sak och tankade fullt, och han belv inte glad efteråt wink

BMW E34 "538" (1990)
Bjare
11 november 2009 · 945 Inlägg

Detta kortet som användes innehöll i runda slängor 100:-

Enligt min internetbank så finns det inga summor reserverade, alltså som har gått minus.
Även om det tar ett tag så brukar man kunna se att en viss summa iaf finns reserverad.

Om jag nu mot förmodan skulle ha övertraserat och att det inte bara syns ännu.
Är det verkligen möjligt att kunna tanka Över 150liter soppa för endast 100:-?

Jag är tveksam men nöjd. smile
Annars så gör ju detta inget då det inte är någon nyhet att man måste betala för sin bensin precis.
Men det är intressant däremot. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
FL3JM Inga konstigheter
11 november 2009 · 2 064 Inlägg

Du kommer få minus på ditt konto, och har du ingen kredit beviljad så kommer du få ett argt brev från banken som säger att du måste pröjsa. Räntan är inte skoj så det gäller att inte dra på skiten i flera månader.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 november 2009 · 13 782 Inlägg

max gränsen med ett kort utan kredit brukar vara något på 5xx
sen slår det av har märkt att jag inte kunde tanka 850 full utan att sätta i kortet en gång till

har oxå lyckats tanka gratis när någon smart nisse tydligen satt i kortet slagit koden och sen åkt därifrån?!

jag tankade och var glad

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
sirmiro Double-Unicorn Rider
11 november 2009 · 2 486 Inlägg

Är mest nyfiken på var man kan tanka 2bilar utan att pumpen slår ifrån. För ca 1-3år sen låg den spärren på ca 600kr vilket gjorde att jag inte kunde tanka fullt i en bil utan att ta kortat flera gånger. hmm

Bjare
11 november 2009 · 945 Inlägg

sirmiro skrev:
Är mest nyfiken på var man kan tanka 2bilar utan att pumpen slår ifrån. För ca 1-3år sen låg den spärren på ca 600kr vilket gjorde att jag inte kunde tanka fullt i en bil utan att ta kortat flera gånger. hmm

Båda bilarna fick dessutom fullt i tankarna, ena bilen är även min Passat.
Det rör sig alltså om några liter som du förstår.

Imorgon kan jag meddela vad macken heter om intresse finns?

(Har fortfarande ingen reserverad summa på kortet! roll)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
blacken
11 november 2009 ·

Du kommer nog att få ett argt brev ifrån aktuell bank. Och skulle det ha varit fel på automaten så är det ju så beskaffat att "den som tar något utan att betala för sig" är en,,,, ja vad??hmm

Bjare
11 november 2009 · 945 Inlägg

blacken skrev:
Du kommer nog att få ett argt brev ifrån aktuell bank. Och skulle det ha varit fel på automaten så är det ju så beskaffat att "den som tar något utan att betala för sig" är en,,,, ja vad??hmm

Ja kan skriva hur det har gått om några dagar då jag förväntar mig någon reaktion.
Men får jag inga synliga resultat på min internetbank så tänker ja själv inte göra någon historia av det.

Ringa in till mackägaren för att säga -"Jag skulle vilja betala för bensin ni ej låtit mig betala för"
Vet inte riktigt om det är i mitt intresse faktiskt att ta ett sådant samtal speciellt frivilligt.

Dom kan få sin inbetalning när dom kontaktar mig och berättar varför. lol

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
blacken
11 november 2009 ·

Bjare skrev:

blacken skrev:
Du kommer nog att få ett argt brev ifrån aktuell bank. Och skulle det ha varit fel på automaten så är det ju så beskaffat att "den som tar något utan att betala för sig" är en,,,, ja vad??hmm

Ja kan skriva hur det har gått om några dagar då jag förväntar mig någon reaktion.
Men får jag inga synliga resultat på min internetbank så tänker ja själv inte göra någon historia av det.

Ringa in till mackägaren för att säga -"Jag skulle vilja betala för bensin ni ej låtit mig betala för"
Vet inte riktigt om det är i mitt intresse faktiskt att ta ett sådant samtal speciellt frivilligt.

Dom kan få sin inbetalning när dom kontaktar mig och berättar varför. lol

Ja,jo att vara ärlig och hederlig är ju ingen "option" eller hur.. hmmroll

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
12 november 2009 · 1 594 Inlägg

sirmiro skrev:
Är mest nyfiken på var man kan tanka 2bilar utan att pumpen slår ifrån. För ca 1-3år sen låg den spärren på ca 600kr vilket gjorde att jag inte kunde tanka fullt i en bil utan att ta kortat flera gånger. hmm

Tankar du på för frökenmackar? 600 spänn i soppa är ju inte ens en full tank i en normal bil idag. Enda gångerna jag fått tagit omtag vid tankning är när man fyllt upp tradarn på närmare 800 pannor diesel.

Till trådskaparen kan jag säga att du kommer med all säkerhet få pröjsa + ränta från banken. Att inget belopp är reserverat på konoutdraget är väl inte så konstigt. Finns ju inga pengar på ditt kort som går att reservera men komma undan? Knappast, ben there done that...mad

Senast redigerat av hotrodder (12 november 2009)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 november 2009 · 5 753 Inlägg

Bjare skrev:
Detta kortet som användes innehöll i runda slängor 100:-

Enligt min internetbank så finns det inga summor reserverade, alltså som har gått minus.
Även om det tar ett tag så brukar man kunna se att en viss summa iaf finns reserverad.

Övertrasserar du kortet så brukar det synas direkt på kontot och "inte ta ett tag" smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
decib3L Körv
12 november 2009 · 3 535 Inlägg

Du kommer garanterat märka att du snart har minus på kontot. Tro mig.

Truckdriving Man
bjornt herr
12 november 2009 · 321 Inlägg

har varit med om att pengarna har dragits sista vardagen i månaden, var vid nån sån där udda lågprismack med konstig betalstation, tankade fullt och när jag kollade kontot nästa dag hade inga pengar dragits, däremot drogs hela beloppet sista dagen den månaden, nästan 2 veckor senare, skulle ju kunna vara nåt sånt du "råkat ut för"

dahboy
12 november 2009 · 1 002 Inlägg

Följer detta me spänning.!

...
von_blad
12 november 2009 · 461 Inlägg

Bjare skrev:
Tankade innan idag, obemannad station.

Körde in mitt kort som innehöll en minimal summa pengar.
Tankade och fortsatte att tanka. Slutligen var tanken full.

Flyttade över pumpen till ännu en bil och tankade den också full.
Båda bilarna hade ingen bensin innan så det blev alltså några liter.

När jag tryckt in kortet och ska påbörja min tankning så fick jag ett meddelande som säger:
"Tekniskt fel, försök igen"

Tar kortet och skippar att försöka igen, tankar istället och det gick givetvis som ni kan läsa.
Kommer hem och kontrollerar min internetbank, där har inte dragits några pengar. (Dessutom fanns det inga)
Där finns heller ingen summa som blivit reserverad eller liknande.

Nu minns jag inte exakt vad macken heter men det kan ja nog ta reda på tills imorgon.
Är det bara att se glad ut eller hur tänker ni? roll

Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
12 november 2009 · 1 594 Inlägg

von_blad skrev:
Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

Prexis och dessutom tankar upp TVÅ bilar?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang