Jetta Mk1 Cl - 83

guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

kalle_kalle skrev:
åå vad trevligt att det inte var en gammal rosthög smile rost = BAD

jag tycker eftersom du lever på studiebidrag så tycker jag att bara gör den mer clean (förbättra på ett enkelt sätt, kanske svetsar åt nå små hål för torkararmarna åt framlyserna och förbättra så smile (vet inte om det är nåt sånt på jettor men tog det som ett exempel) sen när du får pengar över köper du någonting du verkligen skulle vilja förbättra wink och ang, klädseln tongue försök hitta nån fin klädsel billigt och bygg egna stolsunderreden osv om det inte skulle passa smile
och till sist, angående handtagen. ta och behåll orginal och lacka dom svarta och försök få dom att se ut som nya istället wink

Okej, tack så mycket för alla fina förslag smile Man vill ju försöka komma undan någorlunda billigt men får väl se hur det slutar wink

guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

hinowa skrev:
oh jetta projekt, trevligt smile ser bra ut, lycka till!

Tackar så mycket, smile kom gärna med förslag på vad som kan göras bättre också!

guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

rudhem skrev:

guuden skrev:

båge skrev:
najs smile vad blir det för färg? samma? tror det blir underbart med dom fälgarna!
kommer följas!

Grafitgrå/ glitter typ smile Hoppas på det också! Kul och höra smile

känner igen det där med gråa jettor:P fan de kommer bli riktigt grymt det här. lycket te gölle

Jaså, hehe wink hoppas jag med på! Tackar göll

guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

saablover_1 skrev:
gött me lite fler vw mk1or(Y)

Absolut, finns ju tyvärr inte så många här på garaget ;b smile

guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

maco skrev:

guuden skrev:

båge skrev:
najs smile vad blir det för färg? samma? tror det blir underbart med dom fälgarna!
kommer följas!

Grafitgrå/ glitter typ smile Hoppas på det också! Kul och höra smile

Det låter som att det kan bli underbart. Hittade tyvärr ingen bild på dörrhandtagen. Men det låter som att du är på god väg att få en störtskön mk1. Sj skulle jag nog valt exakt samma färg som jag misstänker du tänker på. Eller jag har två favoriter som jag tror skulle passa på en old schoolare:

http://forums.pelicanparts.com/uploads1 … 343283.jpg
http://www.saabsunited.com/upload/image … owncar.jpg

Fast då krävs det nog att man håller löjligt bra puts och några blänkande BBS RS (eller liknande) som bryter av mot de "tråkiga" färgerna.

edit: hoppas att det gick bra att jag postade bilder i din tråd, säg annars till så tar jag skall ta bort dem.

Hoppas att det blir bra iaf! Okej, måste ju gå och söka efter på här på garaget (handtagen).
Hoppas verkligen på en mk1 som drar blickar till sig iaf wink. Det blir liknande färgen på första bilden. Var lite sugen på den andra först men redan bestämt mig så smile

Angående bilder kan dom ligga kvar, är inte i vägen så wink

guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

Karlss0n skrev:
Se där ja . Så nu har projekttråden dykt upp : ) Ser ju riktigt bra ut . Kan bara instämma med alla andra fälgarna kan nog bli grymma och det där med handtagen var något som jag också hade i tanken . Färgen på porschen skulle bli grymm på din . Får dyka upp snart och kika på det . MEn nu har vi äntligen kommit igång och börjat riva K70:n så det blir nog lite tid där ute nu.
Lätt's räjs mot Bug run : )

Ajemän, tog ett tag men bättre sent än aldrig wink Tror fälgarna kan göra sig riktigt bra på ja, jag vet faktist inte hur dom handtagen ser ut men det kan ju va värt att tänka på smile. Mm, den färgen är riktigt läcker men med tanke på att jag redan beställt färg så :b hehe! Gör det! Okej, fan va gött wink
Om det blir big_smile heheh!

guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Lite frän look med tvådörrars Jetta och Golffront!

Audihandtagen tycker jag personligen ser lite för moderna ut på Golfar och Jettor - jag hade lagt igen dem helt. Känns det opraktiskt så hade jag behållt dem. Annars undrar jag om de inte brukar sätta Porsche 924-handtag på gamla VAG-bilar ibland? Jag har fått för mig att de är helkromade, snyggare och bolt-on, men det är vad jag fått för mig och det kan vara helt vansinnigt fel.

Ohja, inte jätte vanligt kanske!
Okej, ska nog försöka hitta en bild och utifrån det fundera på om man ska skappa såna då kanske smile. Jaså?, tål att tänkas på också. Är ju ute efter helkromande handtag så det vore ju något isf. Det märker vi om det blir fel! Tack för alla fina förslag, smile

dadde
17 november 2009 · 2 164 Inlägg

guuden skrev:

Volvo544special65 skrev:
Lite frän look med tvådörrars Jetta och Golffront!

Audihandtagen tycker jag personligen ser lite för moderna ut på Golfar och Jettor - jag hade lagt igen dem helt. Känns det opraktiskt så hade jag behållt dem. Annars undrar jag om de inte brukar sätta Porsche 924-handtag på gamla VAG-bilar ibland? Jag har fått för mig att de är helkromade, snyggare och bolt-on, men det är vad jag fått för mig och det kan vara helt vansinnigt fel.

Ohja, inte jätte vanligt kanske!
Okej, ska nog försöka hitta en bild och utifrån det fundera på om man ska skappa såna då kanske smile. Jaså?, tål att tänkas på också. Är ju ute efter helkromande handtag så det vore ju något isf. Det märker vi om det blir fel! Tack för alla fina förslag, smile

dom är inte helkromade, men det sitter en kromlist på handtagen.. samma som typ audi 100.. smile

"Life´s too short to drive a boring car"
guuden
17 november 2009 · 27 Inlägg

dadde skrev:

guuden skrev:

Volvo544special65 skrev:
Lite frän look med tvådörrars Jetta och Golffront!

Audihandtagen tycker jag personligen ser lite för moderna ut på Golfar och Jettor - jag hade lagt igen dem helt. Känns det opraktiskt så hade jag behållt dem. Annars undrar jag om de inte brukar sätta Porsche 924-handtag på gamla VAG-bilar ibland? Jag har fått för mig att de är helkromade, snyggare och bolt-on, men det är vad jag fått för mig och det kan vara helt vansinnigt fel.

Ohja, inte jätte vanligt kanske!
Okej, ska nog försöka hitta en bild och utifrån det fundera på om man ska skappa såna då kanske smile. Jaså?, tål att tänkas på också. Är ju ute efter helkromande handtag så det vore ju något isf. Det märker vi om det blir fel! Tack för alla fina förslag, smile

dom är inte helkromade, men det sitter en kromlist på handtagen.. samma som typ audi 100.. smile

Aha, okaj. Men det borde väl finnas att köpa annars, helkromade? smile

Karlss0n Lageransvarig/Montör
17 november 2009 · 378 Inlägg

Sitter väl typ kromhandtag på rätt måga äldre bilar ? Har ju det på K70:n bland annat . Borde kunna hitta några hyffsat fräscha på skroten eller nått : )

___
\__
___o__|
stRaend
17 november 2009 ·

ser ju roligt ut detta ^^ kommit en bit påväg iallafall. angående handtagen så skulle nog audi handtagen sitta  som smäck smile

guuden
18 november 2009 · 27 Inlägg

stRaend skrev:
ser ju roligt ut detta ^^ kommit en bit påväg iallafall. angående handtagen så skulle nog audi handtagen sitta  som smäck smile

Absolut smile precis, men en jävla massa återstår! Okej, kanske borde satsa på det då wink

guuden
18 november 2009 · 27 Inlägg

Karlss0n skrev:
Sitter väl typ kromhandtag på rätt måga äldre bilar ? Har ju det på K70:n bland annat . Borde kunna hitta några hyffsat fräscha på skroten eller nått : )

Mm, har fått för mig det också! åfan, får kika på det wink

maco
15 mars 2010 · 1 207 Inlägg

Bump!

Hur går det för dig?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang