Ska Volvo bygga nya R modeller?

karlitoo
19 november 2009 · 263 Inlägg

Vad tycker ni, ska de satsa på nya R modeller. Verkar som att de spekulerar i S60 R. Tror C30 R skulle vara en succé..

Kolla in den här länken= http://automotorsport.se/news/19767/vol … ing;t-oss/

Det är George Anchors på www.Swedespeed.com, vision av S60 R och hans åsikter om nya R modeller..

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
Rquired Allmänt envis
19 november 2009 · 12 512 Inlägg

Jag tror inte Volvo har möjligheterna eller ekonomin för att bygga en rejäl R-modell, skall något sådant tvingas fram idag kommer det inte bli en bra bil helt enkelt. Satsa på övriga modellprogrammet istället...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
loow Jävel
19 november 2009 · 2 018 Inlägg

c30R är fan en dröm smile En liten busbil som förhoppningsvis inte drar mer än 0.8 men går som fan. Hoppas hoppas hoppas!

You got to risk it, to get the biscuit :)
DusanMandick Random Hero
19 november 2009 · 4 047 Inlägg

helvete va ful den va, men en xc90R vore grymt, så som magnum techart verisionen av porsche cayenne

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Supra-Sven
19 november 2009 · 10 Inlägg

Jag såg en tecknad bild på en volvo pickis med V8 och grejer, det hade varit ballt!

Den här var inte så fet enligt mig...

camaro67 Meister
19 november 2009 · 6 763 Inlägg

Med tanke på att de la ner det för att det inte var lösamt så lär de knappast hända

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mortalis VW-nörd?
19 november 2009 · 4 332 Inlägg

Har ju inte en chans mot S4/RS4, S6/RS6, S8, S5/RS5, S3/RS3, Golf/Scirocco R, BMW M3/M5/M6, Mercedes AMG m.fl...kolla bara på de tidigare R- modellerna och jämför mot bara tyskarna, eller för all del japanerna. Råpisk...Volvo förknippas med säkerhet, vilket i sig kanske är bra, vilket också återspeglats i deras tidigare R- modeller och därför de inte lyckats. Sen har de inte de ekonomiska resurserna att skapa en helt ny avdelning för en riktigt liten marknadsandel?

Tänker inte outside the box tillräckligt mycket, vågar inte tillräckligt mycket? Känns som BMW, Audi och Mercedes "kastar sig ut" och vågar pröva lite mer...

Svårt att förklara, men ja hoppas iaf, för Volvos skull, att de avstår från R- modeller och istället skapar fler modeller oftare än var 10e år

Senast redigerat av Mortalis (19 november 2009)

DusanMandick Random Hero
19 november 2009 · 4 047 Inlägg

Supra-Sven skrev:
Jag såg en tecknad bild på en volvo pickis med V8 och grejer, det hade varit ballt!

Den här var inte så fet enligt mig...

kika in holden maloo om du gilla den volvoskissen, volvon e ju ett rent plagiat på maloo´n

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Losgard
19 november 2009 · 1 688 Inlägg

Mortalis skrev:
Har ju inte en chans mot S4/RS4, S6/RS6, S8, S5/RS5, S3/RS3, Golf/Scirocco R, BMW M3/M5/M6, Mercedes AMG m.fl...kolla bara på de tidigare R- modellerna och jämför mot bara tyskarna, eller för all del japanerna. Råpisk...Volvo förknippas med säkerhet, vilket i sig kanske är bra, vilket också återspeglats i deras tidigare R- modeller och därför de inte lyckats. Sen har de inte de ekonomiska resurserna att skapa en helt ny avdelning för en riktigt liten marknadsandel?

Tänker inte outside the box tillräckligt mycket, vågar inte tillräckligt mycket? Känns som BMW, Audi och Mercedes "kastar sig ut" och vågar pröva lite mer...

Svårt att förklara, men ja hoppas iaf, för Volvos skull, att de avstår från R- modeller och istället skapar fler modeller oftare än var 10e år

Håller med, de gamla r-modellerna är ju rena skämtet. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Christian S
19 november 2009 · 4 816 Inlägg

det lär inte komma nån ny riktig R utan man kommer garanterat fortsätta med R design paketet som finns idag.

det kommer ju 2 nya modeller nästa år, nya S60 samt V60 och vi kommer bygga båda här i GBG.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Bjork OEM <3
19 november 2009 · 6 957 Inlägg

Många bilföretag slopar ju värstingmodellerna nu och satsar på miljötänk istället.
Tror Volvo satsar på detta med.

Vet inte om det var Teknikens värld eller Automotorsport som skrev att Audi RS6 var deras sista dräparvagn av familjebilstyp.

OEM <3
Janneutanb
19 november 2009 · 7 272 Inlägg

Precis rätt tid för en ny R modell va? Skulle inte riktigt tro det...

TurbOla Reservdansk
19 november 2009 · 6 271 Inlägg

Om nu kineserna köper upp Volvo och ska börja sälja miljontals bilar, så bör det ju bli resurser över till en form av R-modell.
C30R har ju funnits länge som cirkulerande rykte, likadant har det varit reportage om S80 V8or med dubbla turbos, som rullat.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Mortalis VW-nörd?
19 november 2009 · 4 332 Inlägg

TurbOla skrev:
Om nu kineserna köper upp Volvo och ska börja sälja miljontals bilar, så bör det ju bli resurser över till en form av R-modell.
C30R har ju funnits länge som cirkulerande rykte, likadant har det varit reportage om S80 V8or med dubbla turbos, som rullat.

Vill du köra en kinesisk sportbil? Säljande som fan de

Senast redigerat av Mortalis (19 november 2009)

karlitoo
19 november 2009 · 263 Inlägg

Mortalis skrev:

TurbOla skrev:
Om nu kineserna köper upp Volvo och ska börja sälja miljontals bilar, så bör det ju bli resurser över till en form av R-modell.
C30R har ju funnits länge som cirkulerande rykte, likadant har det varit reportage om S80 V8or med dubbla turbos, som rullat.

Vill du köra en kinesisk sportbil? Säljande som fan de

Tror att det kommer att vara en SVENSK sportbil men kinesiska ägare. Precis som det är nu, en SVENSK bil med Amerikanska ägare.

Håller med Turbo-Ola. Om Geely eller va de heter köper upp så kanske de vill att Volvo ska bygga en sport bil. Och jag tror att Volvo kan bygga mycket bättre bilar än t.ex. senaste S60 R om de bara vill.. Ser inte varför de inte skulle kunna mäta sig me t.ex. M3or eller S4or ?

Bara min åsikt..

Och bilden på ''Nya S60 R'' kommer inte från Volvo som sagt, det är bara en bild som visar på ett ungefär från någon snubbe.

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
Losgard
19 november 2009 · 1 688 Inlägg

karlitoo skrev:

Mortalis skrev:

TurbOla skrev:
Om nu kineserna köper upp Volvo och ska börja sälja miljontals bilar, så bör det ju bli resurser över till en form av R-modell.
C30R har ju funnits länge som cirkulerande rykte, likadant har det varit reportage om S80 V8or med dubbla turbos, som rullat.

Vill du köra en kinesisk sportbil? Säljande som fan de

Tror att det kommer att vara en SVENSK sportbil men kinesiska ägare. Precis som det är nu, en SVENSK bil med Amerikanska ägare.

Håller med Turbo-Ola. Om Geely eller va de heter köper upp så kanske de vill att Volvo ska bygga en sport bil. Och jag tror att Volvo kan bygga mycket bättre bilar än t.ex. senaste S60 R om de bara vill.. Ser inte varför de inte skulle kunna mäta sig me t.ex. M3or eller S4or ?

Bara min åsikt..

Och bilden på ''Nya S60 R'' kommer inte från Volvo som sagt, det är bara en bild som visar på ett ungefär från någon snubbe.

Hur svenskt är någonting som är tillverkat utav delar som är tillverkade world wide ungefär?
Ett f.d svenskt bolag, startat i Sverige, sålt till i detta fallet Usa, som enligt rykten säljer det vidare till Kina, med bilar som till viss del slutmonteras i Sverige. Hmmmm...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
karlitoo
19 november 2009 · 263 Inlägg

Losgard skrev:

karlitoo skrev:

Mortalis skrev:
Vill du köra en kinesisk sportbil? Säljande som fan de

Tror att det kommer att vara en SVENSK sportbil men kinesiska ägare. Precis som det är nu, en SVENSK bil med Amerikanska ägare.

Håller med Turbo-Ola. Om Geely eller va de heter köper upp så kanske de vill att Volvo ska bygga en sport bil. Och jag tror att Volvo kan bygga mycket bättre bilar än t.ex. senaste S60 R om de bara vill.. Ser inte varför de inte skulle kunna mäta sig me t.ex. M3or eller S4or ?

Bara min åsikt..

Och bilden på ''Nya S60 R'' kommer inte från Volvo som sagt, det är bara en bild som visar på ett ungefär från någon snubbe.

Hur svenskt är någonting som är tillverkat utav delar som är tillverkade world wide ungefär?
Ett f.d svenskt bolag, startat i Sverige, sålt till i detta fallet Usa, som enligt rykten säljer det vidare till Kina, med bilar som till viss del slutmonteras i Sverige. Hmmmm...

Tror inte det bara är Volvo som inte plockas ihop och består helt och hållet av delar som kommer från sitt ursprungsland. Och ändå om delarna är tillverkade på mars och bilen ihopplockad på månen så kvittar det iaf för mig så länge bilen gör sitt jobb och fungerar bra, och det gör Volvo för det mesta.

Kika vidare på Automotorsport.se så finns det någon artikel där om det nya krocktesten och att volvo har 6 bilar med på ''topplistan'' och t.ex. BMW inte har en enda!

Volvos bilar är bland de bästa på säkerthet, men inte bland de bästa i prestanda - BMWs bilar är bland de bästa i prestanda men inte bland de bästa i säkerhet.

Så om Volvo kan lyckas med att få bättre prestanda i sina bilar och behålla den goda säkerthetsnivån så har man en riktigt bra bil !!

PS använder bara BMW som exempel och inget illa menat...

Senast redigerat av karlitoo (19 november 2009)

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
karlitoo
19 november 2009 · 263 Inlägg

EDIT: Det var på Teknikens Värld artikeln om krocktestet fanns.

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 … /index.xml

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
Rquired Allmänt envis
19 november 2009 · 12 512 Inlägg

karlitoo skrev:

Losgard skrev:

karlitoo skrev:

Tror att det kommer att vara en SVENSK sportbil men kinesiska ägare. Precis som det är nu, en SVENSK bil med Amerikanska ägare.

Håller med Turbo-Ola. Om Geely eller va de heter köper upp så kanske de vill att Volvo ska bygga en sport bil. Och jag tror att Volvo kan bygga mycket bättre bilar än t.ex. senaste S60 R om de bara vill.. Ser inte varför de inte skulle kunna mäta sig me t.ex. M3or eller S4or ?

Bara min åsikt..

Och bilden på ''Nya S60 R'' kommer inte från Volvo som sagt, det är bara en bild som visar på ett ungefär från någon snubbe.

Hur svenskt är någonting som är tillverkat utav delar som är tillverkade world wide ungefär?
Ett f.d svenskt bolag, startat i Sverige, sålt till i detta fallet Usa, som enligt rykten säljer det vidare till Kina, med bilar som till viss del slutmonteras i Sverige. Hmmmm...

Tror inte det bara är Volvo som inte plockas ihop och består helt och hållet av delar som kommer från sitt ursprungsland. Och ändå om delarna är tillverkade på mars och bilen ihopplockad på månen så kvittar det iaf för mig så länge bilen gör sitt jobb och fungerar bra, och det gör Volvo för det mesta.

Kika vidare på Automotorsport.se så finns det någon artikel där om det nya krocktesten och att volvo har 6 bilar med på ''topplistan'' och t.ex. BMW inte har en enda!

Volvos bilar är bland de bästa på säkerthet, men inte bland de bästa i prestanda - BMWs bilar är bland de bästa i prestanda men inte bland de bästa i säkerhet.

Så om Volvo kan lyckas med att få bättre prestanda i sina bilar och behålla den goda säkerthetsnivån så har man en riktigt bra bil !!

PS använder bara BMW som exempel och inget illa menat...

Men gå in på www.euroncap.com och titta, det kanske beror på att ingen av Bmws modeller än så länge testats med den nya metoden utan alla står under "pre-2009 rating"

Alla Bmws modeller utom X3 och 5-serien (E60) är 5-stjärniga, och det kan förklaras med att dessa två är dem äldsta och skall snart ersättas. Volvos modellprogram har en som inte nått 5 stjärnor, S60. Även den skall bytas ut snart.

Så inom ett år kommer alla Bmws och Volvos modeller sannolikt ha 5-stjärnor och bra/topp betyg inom säkerhet. Detsamma gäller Audi när Q7 ersätts (4-stjärnig), Mercedes har redan idag ett 5-stjärnigt modellprogram för övrigt.

Alltså, både Bmw, Volvo, Audi och Mercedes hör till bland de bästa i säkerhet. Och alla dessa förutom Volvo hör till bland de bästa inom prestanda med sina S, AMG och M modeller...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Panzar_Audi
19 november 2009 · 820 Inlägg

Oavsett vad som händer så tycker jag att den var grym!

Dock så tror jag man ska satsa på en lite mindre bil om man vill kunna mäta sig med "dom stora", C30 är nog den bästa att utgå ifrån. Twinturbo V8 i S80 lät jävligt porrigt big_smile

Om man säger
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang