Golf mk1

foten
24 mars 2010 · 53 Inlägg

_DamnIt skrev:
Väldigt fint du! smile Vet inte om du skrivit det innan, men ska du köra med så minimalt med elektronik som möjligt under huven?

Det är inte så mycket elektronik i de där bilarna. Men allt onödigt ska bort sen ska jag försöka gömma de kablarna som finns så bra som möjligt. Man vill ju ha så tomt motorrum som möjligt. smile

_DamnIt R1 driver!
24 mars 2010 · 5 128 Inlägg

foten skrev:

_DamnIt skrev:
Väldigt fint du! smile Vet inte om du skrivit det innan, men ska du köra med så minimalt med elektronik som möjligt under huven?

Det är inte så mycket elektronik i de där bilarna. Men allt onödigt ska bort sen ska jag försöka gömma de kablarna som finns så bra som möjligt. Man vill ju ha så tomt motorrum som möjligt. smile

Låter fint, snyggast så!

snygg_mange
24 mars 2010 · 695 Inlägg

har fixat en grym sak åt dig foten;)

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu
Toyota Supra MK3 "SAABSupra" (1990)
Masi hbxservice.com
24 mars 2010 · 1 471 Inlägg

blir skitbra! kan inte fatta att jag missat detta smile kolla in mitt mk1 projekt big_smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
JofooN Skrap
24 mars 2010 · 2 098 Inlägg

Kalas bra!!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
foten
26 mars 2010 · 53 Inlägg

_DamnIt skrev:

foten skrev:

_DamnIt skrev:
Väldigt fint du! smile Vet inte om du skrivit det innan, men ska du köra med så minimalt med elektronik som möjligt under huven?

Det är inte så mycket elektronik i de där bilarna. Men allt onödigt ska bort sen ska jag försöka gömma de kablarna som finns så bra som möjligt. Man vill ju ha så tomt motorrum som möjligt. smile

Låter fint, snyggast så!

Mm det är ju det. Funderar på att sätta spolarbehållaren inne i bilen, allt för att få tomt i motorrummet. big_smile

saablover_1 skrev:
blir skitbra! kan inte fatta att jag missat detta  kolla in mitt mk1 projekt

hehe inte lätt å hålla koll på alla projekt. Din mk1 ser trevlig ut den med smile . Härliga bilar detta.

JofooN skrev:
Kalas bra!!

Vist blir det wink

rockabilly_ponta Customiserare
26 mars 2010 · 1 212 Inlägg

hur går de här då?? länge sen man såg bilder...

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
foten
27 mars 2010 · 53 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:
hur går de här då?? länge sen man såg bilder...

Det går bra. Har dock haft lite ont om tid det senaste men nu så. Hoppas på några bra veckor framåt. Sen så händer det inte så stora saker blir el dragning och bränsle framåt. smile

_DamnIt R1 driver!
27 mars 2010 · 5 128 Inlägg

foten skrev:

_DamnIt skrev:

foten skrev:

Det är inte så mycket elektronik i de där bilarna. Men allt onödigt ska bort sen ska jag försöka gömma de kablarna som finns så bra som möjligt. Man vill ju ha så tomt motorrum som möjligt. smile

Låter fint, snyggast så!

Mm det är ju det. Funderar på att sätta spolarbehållaren inne i bilen, allt för att få tomt i motorrummet. big_smile

saablover_1 skrev:
blir skitbra! kan inte fatta att jag missat detta  kolla in mitt mk1 projekt

hehe inte lätt å hålla koll på alla projekt. Din mk1 ser trevlig ut den med smile . Härliga bilar detta.

JofooN skrev:
Kalas bra!!

Vist blir det wink

Det tycker jag allt att du ska göra! Även expantionskärlet med om det är möjligt! smile Ju mindre skit där är under huven, desto bättre! smile Och är nog lättare att gömma allt i bilen med lite paneler och skit smile

rockabilly_ponta Customiserare
27 mars 2010 · 1 212 Inlägg

foten skrev:

rockabilly_ponta skrev:
hur går de här då?? länge sen man såg bilder...

Det går bra. Har dock haft lite ont om tid det senaste men nu så. Hoppas på några bra veckor framåt. Sen så händer det inte så stora saker blir el dragning och bränsle framåt. smile

oki ska bli kul o se hur de blir med resten av bilen med big_smile el är kul som fan o dra big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
foten
27 mars 2010 · 53 Inlägg

_DamnIt skrev:
Det tycker jag allt att du ska göra! Även expantionskärlet med om det är möjligt! smile Ju mindre skit där är under huven, desto bättre! smile Och är nog lättare att gömma allt i bilen med lite paneler och skit smile

Mm så lite som möjligt smile .Slipper faktiskt tänka på expantionskärlet då det är inbyggt i kylet, så det är kalas smile .

rockabilly_ponta skrev:
oki ska bli kul o se hur de blir med resten av bilen med  el är kul som fan o dra

Är ju inte så jätte mycket el. Men det är tur för då tar det inte så lång tid smile .Hoppas på att bli färdig i vår, i alla fall med motor och utsidan. Insidan får komma allt efter som.

_DamnIt R1 driver!
27 mars 2010 · 5 128 Inlägg

foten skrev:

_DamnIt skrev:
Det tycker jag allt att du ska göra! Även expantionskärlet med om det är möjligt! smile Ju mindre skit där är under huven, desto bättre! smile Och är nog lättare att gömma allt i bilen med lite paneler och skit smile

Mm så lite som möjligt smile .Slipper faktiskt tänka på expantionskärlet då det är inbyggt i kylet, så det är kalas smile

Låter ju fenomenalt! smile Jag vill med ha det så bra!

_Fredrik
27 mars 2010 · 2 788 Inlägg

Gött att du fått i motorn wink Lycka till smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
foten
30 mars 2010 · 53 Inlägg

_Fredrik skrev:
Gött att du fått i motorn wink Lycka till smile

Mm riktigt gott är det. Man känner att det händer nått då.

Idag fick jag hem fälgarna som kommer att sitta på i sommar. Är 13"x8" opel plåtfälgar. Nu ska de bara slipas å lackas. Kommer att bli svart som gäller smile . Var en sväng i garaget idag med å satte mig in lite i kabel trasslet. Började få lite koll på det. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/116428/888011_33dt22.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/116428/888013_xx5u8q.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/116428/888014_cn1qf8.jpg

Beeenny
30 mars 2010 · 982 Inlägg

lacka när du lackat dom svarta sätt dit en blå fälgstripe..grymt snyggt smile

Senast redigerat av Beeenny (30 mars 2010)

foten
31 mars 2010 · 53 Inlägg

Beeenny skrev:
lacka när du lackat dom svarta sätt dit en blå fälgstripe..grymt snyggt smile

Aa det kanske vore nått. smile

Senast redigerat av foten (31 mars 2010)

_Fredrik
31 mars 2010 · 2 788 Inlägg

Trevliga fälgar smile Skall dem lackas blanksvarta eller mattsvarta? Kör på en stripe på kantens utsida isåfall, nära däcket smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
foten
1 april 2010 · 53 Inlägg

_Fredrik skrev:
Trevliga fälgar smile Skall dem lackas blanksvarta eller mattsvarta? Kör på en stripe på kantens utsida isåfall, nära däcket smile

Breddade plåtisar sitter som gjutet på golf ettorna. De kommer bli blanksvarta. Har tänkt lite på det blåa men kommer att skippa det. Blir bara svart. smile

Emilius Avstängd
1 april 2010 · 1 714 Inlägg

Bara jag som tycker färgkombinationen skär sig som jag vet inte vad?

Orange i all ära men du skulle lackat allt blått och hela motorn orange också tycker jag,
hade vart mkt snyggare och mera tyskstuk. Omatchande färger,
fula widebodykits och liknande saker hör till svenskstuket snarare.

Dock inget fel på ditt arbete, snyggt jobbat med grejerna, blir ju otroligt fräscht och så smile

hakansson_
1 april 2010 · 100 Inlägg

har jag missat något?! "widebodykits"??!!?

jag behöver inte vara snabb för å va ballare än du!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang