Tar in vatten i bagaget.

744GLT
3 december 2009 · 809 Inlägg

tja. nu är det så att min volvo 740 tar in vatten i bagaget men jag lyckas inte hitta vart. det kommer bara in vatten i dom hålorna i sidorna resten är torrt hmm // Tommy

Equeryah
3 december 2009 · 112 Inlägg

hålen i sidorna, tänker du på avrinningen runt bagageluckan? isf kan det kanske hjälpa att dra åt slangklämmorna?

Rätta mig om du har fel...
744GLT
3 december 2009 · 809 Inlägg

Equeryah skrev:
hålen i sidorna, tänker du på avrinningen runt bagageluckan? isf kan det kanske hjälpa att dra åt slangklämmorna?

kan mycket väll vara det tongue ja dom hålen i sidorna som reservdäcket sitter i på gammla gammla volvo :p

744GLT
17 december 2009 · 809 Inlägg

drar lite liv i denna tråden igen. har kollat alla slangklämmor och sånt i bagaget men den tar fotfarande in vatten sad

Equeryah
19 december 2009 · 112 Inlägg

Tätninglisten runtom bagage-öppningen, är den hel och fin? Det är vad jag kan komma på nu iaf...

Rätta mig om du har fel...
xXSammy
19 december 2009 · 6 591 Inlägg

Kolla gångjärnen och sånt.. Kan vara att bakluckan är skev eller hamnat snett

De/Dem
Micke3
21 december 2009 · 157 Inlägg

Min tog också in vatten men det var listen uppe mot rutan som var dålig bytte den sen var det torrt!smile

744GLT
22 december 2009 · 809 Inlägg

tack för svaren ska kollas imorn smile

dulken
22 december 2009 · 63 Inlägg

Hade samma problem med min toyota, alla lister mm var i bra skick. Tillslut så tog jag bara bort pluggarna som satt i golvet i bagaget så vattnet kunde rinna rakt ut istället för att stanna där och förstöra. Och det funkade riktigt bra.

DeutscheWagen Plattan i mattan !
24 december 2009 · 305 Inlägg

Jag hade liknande problem med en BMW, då var det tätningen mellan baklampor och kaross som var murkna, efter nya gummilister så var den torr och fin igen. Kanske kan va värt att kolla.

Mvh
D...........

Volvo V70 "2.5T" (2008)
744GLT
31 december 2009 · 809 Inlägg

DeutscheWagen skrev:
Jag hade liknande problem med en BMW, då var det tätningen mellan baklampor och kaross som var murkna, efter nya gummilister så var den torr och fin igen. Kanske kan va värt att kolla.

Mvh
D...........

kan mkt väll vara så eftersom då rinner det ju ner i dom hålorna i sidorna i bagaget :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang