Bmw 330 vs Volvo T5

Rquired Allmänt envis
16 april 2010 · 12 512 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Rquired skrev:

endorfinslaven skrev:
Men snälla lilla Aquilla
Mattias Stenström byggde en rödblockare på 1000-1200hk
PÅ 4 CYLINDRAR OCH 2,3liter.
När jag var liten så åkte jag också BMW då 80-talare var inne o då var det Alpina B7....
Riktigt jävla skit vad det beträffar ingenjörskonst...
Vipparmar det hade inte volvo på den tiden..
Volvon kan man ge fullgas på en kall motor som har 150hk per liter utan att den rasar.
Min Alpina 100hk/liter tålde inte mitt ett o enda kallgasande då jag skulle visa en kollega hur bra bilen gick. Då rök 2 vippor och topplockspackningen.
Jag åkte BMW på den tiden och kan bara säga att motormässigt var allt med M30 skräp.
Fan vad blårök det var.
Hur mkt strulade inte på min Alpina pga dålig ingenjörskonst.
Javisst BMW går i bräschen med innovationer från racingvärlden..
Men det påverkar hållbarheten...

Hur många BMW går har gått i rallyskogen,,,,,
Kan det bero på deras helt värdelösa bakvagn.... månntro !
Styrväxlar med styrsnäcka vilket skit
Elproblem utan dess like...
Jag vet inte om det skulle bli BMW igen...
Aldrig Alpina eller Hartge..
en garagegranne hade har en H35 viilket skit...
Har gått runt o kollat ombyggnationerna de gjort...
Muppbygge...
Ge dig o sluta försvara skit...
I år hade jag en ny 320 med Mpaket som hyrbil och lekte lite med den på kurvig väg.
För i helvete min 940 med chassiesatts tar sänkor bättre utan att fjädringen går i botten.
BMW passade bra i rondeller på slät asfalt,,, jävla skitbil...
Sluta upp med prematureåsikter...

Kolla, någon kastar sten i glashus!

Nivån på dina argument gör mig relativt säker på att du aldrig någonsin kört en Bmw och än mindre ägt en Alpina. Och om någon skrivit barnsliga inlägg i denna tråden är det du, inte Aquilla. Denne argumenterar åtminstone för sin sak på ett sakligt och vettigt vis, ditt inlägg påminner mer om hur en femåring försöker övertyga kompisen om att hans pappa är bäst.

Om du nu överhuvudtaget har körkort får du väl köra runt i din traktor med "chassisats", vilket i fallet gamla Volvo vanligtvis är detsamma som brukar kallas "kapade fjädrar" på andra märken. Men du är nog rätt ensam i åsikten om att denna går bättre på vägen än Bmwn.

Men lilla lilla barnet !
Jag vet vad jag pratar om !
Jag har ägt en hög utav E28or
Kompisen hade en E30 Alpina C2 2,7 o E36 B3
Bekanta hade B10 Biturbo
jag hade en B7turbo
garagegrannen hade en h35
Alla trodde BMW was it i den sena puberten.
Idag vet jag vad för skit de tillverkade...

Innan så har jag haft 518, ett koppel 528or några av dem med vässade 3,5or i
Kompis köpte min 745 motor som jag planerade att stoppa i en E28 men så dök Alpinan upp.
Enda gången jag blivit ifrånkörd på kurvig väg var i min E28(vässad 3,5) med Koni chassiesats fjäderbensstag fram o bak. Det var en 240turbo som låg o tryckte i kurvorna och flög förbi på rakan.

Idag när jag åkt Volvos i många år så har jag lärt mig en del...
Tack vare bättre kvalite på motorerna och helheten så har jag fått mer mil i ryggen och utvecklat mkt bättre körkunskap. Jag har åkt på Isbanor för det vågar man med Volvo och i vintras åkte jag aningen snabbare med min 940 isbil med 200hk än en 475hk E36a. Åkte ifrån en annan vässad E36a som körde med spritt nya dubb.
M3 är en bra bil och den är mkt prisvärd men det är inte guds gåva till oss...

Hmm
var det här månntro killen som jag åkte ifrån med min 940 vässad för 10 kr
http://www.blocket.se/jonkoping/Bmw_330 … =9&w=3

"Yeah right"

Jag är som sagt fullt medveten om vilken nivå Bmw och Volvos produkter ligger på och dessa erfarenheter är inget jag tänker diskutera på sandlåda-nivå med en användare som verkar passa i just dessa sammanhang.

Senast redigerat av Rquired (16 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rquired Allmänt envis
16 april 2010 · 12 512 Inlägg

lodiseN skrev:

Andreas 940 skrev:

Rquired skrev:
Ok touché, det är riktigt att man inte har någon större nytta av bra väghållning om man håller fartgränsen. Visst kan man köra längs en rolig väg med tvära kurvor och inte behöva mer än laglig fart, och det är roligt att köra en körglad bil även i laglig fart men få vägar är såpass kurviga att laglig fart "räcker" om man vill ha riktigt roligt.

Å andra sidan håller jag 90km/h på en tom 70-väg ute på landet som betydligt mer rimligt/vettigt än 200km/h på en motorväg...

Edit: Och motorstyrka i en vardagsbil har man för att komma upp fort i laglig fart, kunna göra en säker omkörning av en kärring i 30km/h för att sedan kunna fortsätta hålla laglig fart eller för att att få bra fart ut ur kurvorna. wink

Nej nej du har missförstått allt, kraften använder man för att acca ifrån bilarna som kommer på motorvägen man ska ut på samt att köra om bilar som redan ligger 20-30Km/t över hastighetsgränsen. wink

+10

Tja, då har du en bil byggd för att bli av med körkortet i eller värre att råka ut för en hemsk olycka i. På det viset kör man inte en längre period till vardags utan att det händer nånting. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
karlitoo
16 april 2010 · 263 Inlägg

FAN va tråkigt liv vissa har!!

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
Mange_GVe
17 april 2010 · 338 Inlägg

karlitoo skrev:
FAN va tråkigt liv vissa har!!

haha ja fyfan big_smile

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Andreas 940 -utan 940
17 april 2010 · 1 728 Inlägg

Rquired skrev:
Tja, då har du en bil byggd för att bli av med körkortet i eller värre att råka ut för en hemsk olycka i. På det viset kör man inte en längre period till vardags utan att det händer nånting. smile

Så skulle man väl kunna säga om alla bilar med 300+hk. wink

endorfinslaven
17 april 2010 · 671 Inlägg

Fan vad kul det är o åka ifrån dessa Volvohatare på kurviga vägar...
Efter rejsen så ser de sååååå pissed off...
Hela deras världsbild rasar samman..
Den världsbild som de har försvarat på forum o pubertetsfester.

Eller den äldre välbeställde mannen som köpt en ny Porsche för över miljonen och man åker ifrån han på kurvig väg...
Vilken jävla kick att förnedra/sätta ? i huvudet på det viset med en gammal RWD Volvotraktor...

I deras ögon drar RWD Volvon 5liter milen gungar genom kurvorna är extremt överstyrd och sladdar konstant.
Ägarna har tärningar o Wunderbaums i backspegeln, sladdar planlöst på ICA parkeringarna. 
Klädstilen är uppställd keps o gällivarehäng...

Eller den påläste som betvivlar det du säger för han har läst i Automobil/Auto Motor Sport att så snabb är en XXXXX GT-bil på bana, och att ta samma bil på svensk tjälskadad landsväg. Köra GTn genom samma kurva sedan jämföra med en slightly modified RWD Volvo. Att den senare kan vara säkrare kan ju bara vara skitsnack.

Ha ha
Dessa proffstyckare..

Eller möta upp folk som är trimgudar på vissa forum, de som kommer med följen(pubertets-hangarounds) till isbanan. Därefter så väntar vi(likasinnade) på att de ska åka ut på banan, låter de få lite försprång kör ikapp o i bästa falll så stressar man dem av banan...
Ofta plockar de snart ihop kör upp bilarna på trailer och åker hem...med en fin ursäkt... 
Sådan jävla känsla...
Samma med rallyförare o folkraceförare...

Går detta under begreppet att inte ha ett liv !
Då har jag inget liv !
Men jag frågar mig vad gör man om man har ett liv...
Läser Bilsport !
He he
Att jävlas o röra om e bara bra...

Hedning Fd Bannad
17 april 2010 · 657 Inlägg

endorfinslaven

Fan vad kul det är o åka ifrån dessa Volvohatare på kurviga vägar...
Efter rejsen så ser de sååååå pissed off...

Problemet är ju att "inga märken utom Volvo" fantasterna inte heller är så förtjust i att bli ifrånåkt, omkörd eller motbevisad på forum.

Märkesbög
lodiseN
17 april 2010 · 806 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Fan vad kul det är o åka ifrån dessa Volvohatare på kurviga vägar...
Efter rejsen så ser de sååååå pissed off...
Hela deras världsbild rasar samman..
Den världsbild som de har försvarat på forum o pubertetsfester.

Eller den äldre välbeställde mannen som köpt en ny Porsche för över miljonen och man åker ifrån han på kurvig väg...
Vilken jävla kick att förnedra/sätta ? i huvudet på det viset med en gammal RWD Volvotraktor...

I deras ögon drar RWD Volvon 5liter milen gungar genom kurvorna är extremt överstyrd och sladdar konstant.
Ägarna har tärningar o Wunderbaums i backspegeln, sladdar planlöst på ICA parkeringarna. 
Klädstilen är uppställd keps o gällivarehäng...

Eller den påläste som betvivlar det du säger för han har läst i Automobil/Auto Motor Sport att så snabb är en XXXXX GT-bil på bana, och att ta samma bil på svensk tjälskadad landsväg. Köra GTn genom samma kurva sedan jämföra med en slightly modified RWD Volvo. Att den senare kan vara säkrare kan ju bara vara skitsnack.

Ha ha
Dessa proffstyckare..

Eller möta upp folk som är trimgudar på vissa forum, de som kommer med följen(pubertets-hangarounds) till isbanan. Därefter så väntar vi(likasinnade) på att de ska åka ut på banan, låter de få lite försprång kör ikapp o i bästa falll så stressar man dem av banan...
Ofta plockar de snart ihop kör upp bilarna på trailer och åker hem...med en fin ursäkt... 
Sådan jävla känsla...
Samma med rallyförare o folkraceförare...

Går detta under begreppet att inte ha ett liv !
Då har jag inget liv !
Men jag frågar mig vad gör man om man har ett liv...
Läser Bilsport !
He he
Att jävlas o röra om e bara bra...

Din 740 måste gå jävligt bra asså

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
kolvas
17 april 2010 · 4 001 Inlägg

lodiseN skrev:

endorfinslaven skrev:
Fan vad kul det är o åka ifrån dessa Volvohatare på kurviga vägar...
Efter rejsen så ser de sååååå pissed off...
Hela deras världsbild rasar samman..
Den världsbild som de har försvarat på forum o pubertetsfester.

Eller den äldre välbeställde mannen som köpt en ny Porsche för över miljonen och man åker ifrån han på kurvig väg...
Vilken jävla kick att förnedra/sätta ? i huvudet på det viset med en gammal RWD Volvotraktor...

I deras ögon drar RWD Volvon 5liter milen gungar genom kurvorna är extremt överstyrd och sladdar konstant.
Ägarna har tärningar o Wunderbaums i backspegeln, sladdar planlöst på ICA parkeringarna. 
Klädstilen är uppställd keps o gällivarehäng...

Eller den påläste som betvivlar det du säger för han har läst i Automobil/Auto Motor Sport att så snabb är en XXXXX GT-bil på bana, och att ta samma bil på svensk tjälskadad landsväg. Köra GTn genom samma kurva sedan jämföra med en slightly modified RWD Volvo. Att den senare kan vara säkrare kan ju bara vara skitsnack.

Ha ha
Dessa proffstyckare..

Eller möta upp folk som är trimgudar på vissa forum, de som kommer med följen(pubertets-hangarounds) till isbanan. Därefter så väntar vi(likasinnade) på att de ska åka ut på banan, låter de få lite försprång kör ikapp o i bästa falll så stressar man dem av banan...
Ofta plockar de snart ihop kör upp bilarna på trailer och åker hem...med en fin ursäkt... 
Sådan jävla känsla...
Samma med rallyförare o folkraceförare...

Går detta under begreppet att inte ha ett liv !
Då har jag inget liv !
Men jag frågar mig vad gör man om man har ett liv...
Läser Bilsport !
He he
Att jävlas o röra om e bara bra...

Din 740 måste gå jävligt bra asså

han brukar köra race mot den där killen som ville köra WRC för ett tag sedan lollollol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Rquired Allmänt envis
17 april 2010 · 12 512 Inlägg

Andreas 940 skrev:

Rquired skrev:
Tja, då har du en bil byggd för att bli av med körkortet i eller värre att råka ut för en hemsk olycka i. På det viset kör man inte en längre period till vardags utan att det händer nånting. smile

Så skulle man väl kunna säga om alla bilar med 300+hk. wink

Bara för att bilen har 300hp behöver man inte köra på det viset, men visst ligger det något i det du säger med "varför då köpa en så stark bil?"

Och mitt svar på det blir att man inte tvunget behöver använda effekten för höga hastigheter smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rquired Allmänt envis
17 april 2010 · 12 512 Inlägg

kolvas skrev:

lodiseN skrev:

endorfinslaven skrev:
Fan vad kul det är o åka ifrån dessa Volvohatare på kurviga vägar...
Efter rejsen så ser de sååååå pissed off...
Hela deras världsbild rasar samman..
Den världsbild som de har försvarat på forum o pubertetsfester.

Eller den äldre välbeställde mannen som köpt en ny Porsche för över miljonen och man åker ifrån han på kurvig väg...
Vilken jävla kick att förnedra/sätta ? i huvudet på det viset med en gammal RWD Volvotraktor...

I deras ögon drar RWD Volvon 5liter milen gungar genom kurvorna är extremt överstyrd och sladdar konstant.
Ägarna har tärningar o Wunderbaums i backspegeln, sladdar planlöst på ICA parkeringarna. 
Klädstilen är uppställd keps o gällivarehäng...

Eller den påläste som betvivlar det du säger för han har läst i Automobil/Auto Motor Sport att så snabb är en XXXXX GT-bil på bana, och att ta samma bil på svensk tjälskadad landsväg. Köra GTn genom samma kurva sedan jämföra med en slightly modified RWD Volvo. Att den senare kan vara säkrare kan ju bara vara skitsnack.

Ha ha
Dessa proffstyckare..

Eller möta upp folk som är trimgudar på vissa forum, de som kommer med följen(pubertets-hangarounds) till isbanan. Därefter så väntar vi(likasinnade) på att de ska åka ut på banan, låter de få lite försprång kör ikapp o i bästa falll så stressar man dem av banan...
Ofta plockar de snart ihop kör upp bilarna på trailer och åker hem...med en fin ursäkt... 
Sådan jävla känsla...
Samma med rallyförare o folkraceförare...

Går detta under begreppet att inte ha ett liv !
Då har jag inget liv !
Men jag frågar mig vad gör man om man har ett liv...
Läser Bilsport !
He he
Att jävlas o röra om e bara bra...

Din 740 måste gå jävligt bra asså

han brukar köra race mot den där killen som ville köra WRC för ett tag sedan lollollol

Jag tror snarare WRC-killen blev nobbad av Subaru och har ställt in siktet på folkrace med Volvo istället...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fellow
17 april 2010 · 1 581 Inlägg

Jag är nöjd med min T5 så ja säger valfri nyare Volvo med T5=)

Andreas 940 -utan 940
17 april 2010 · 1 728 Inlägg

Rquired skrev:
Bara för att bilen har 300hp behöver man inte köra på det viset, men visst ligger det något i det du säger med "varför då köpa en så stark bil?"

Och mitt svar på det blir att man inte tvunget behöver använda effekten för höga hastigheter smile

Jag gillar inte 0-100-race eftersom min bil inte gör 100 på tvåan (de som påstår att deras bilar gör det undrar jag om de mätt mot gps) samt att det sliter onödigt på växellådan när man växlar snabbt.
Jag har faktiskt aldrig gjort någon seriös 0-100-mätning pga. detta.
I högre hastigheter drar man längre på växlarna så det känns inte lika hetsigt. smile

Rquired Allmänt envis
17 april 2010 · 12 512 Inlägg

Andreas 940 skrev:

Rquired skrev:
Bara för att bilen har 300hp behöver man inte köra på det viset, men visst ligger det något i det du säger med "varför då köpa en så stark bil?"

Och mitt svar på det blir att man inte tvunget behöver använda effekten för höga hastigheter smile

Jag gillar inte 0-100-race eftersom min bil inte gör 100 på tvåan (de som påstår att deras bilar gör det undrar jag om de mätt mot gps) samt att det sliter onödigt på växellådan när man växlar snabbt.
Jag har faktiskt aldrig gjort någon seriös 0-100-mätning pga. detta.
I högre hastigheter drar man längre på växlarna så det känns inte lika hetsigt. smile

Nja, jag går ett steg längre och "gillar inte" race till vardags, utan effekten har man för att roa sig själv. Och så länge man har tillräckligt för att ha kul spelar det ingen roll att en annan bil är 0.2sek snabbare i ett visst intervall, eller hur? smile

Och måste kommentera, visst sliter det på växellådan men om man nu byggt ihop en racer som du gjort; Hade det inte varit roligare att köra "allt" med den? Växellådan är väl en rätt hållbar konstruktion i Volvon, det vill säga att även om du sliter rejält på den så håller den ett bra tag innan byte?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
endorfinslaven
18 april 2010 · 671 Inlägg

kolvas skrev:

lodiseN skrev:

endorfinslaven skrev:
Fan vad kul det är o åka ifrån dessa Volvohatare på kurviga vägar...
Efter rejsen så ser de sååååå pissed off...
Hela deras världsbild rasar samman..
Den världsbild som de har försvarat på forum o pubertetsfester.

Eller den äldre välbeställde mannen som köpt en ny Porsche för över miljonen och man åker ifrån han på kurvig väg...
Vilken jävla kick att förnedra/sätta ? i huvudet på det viset med en gammal RWD Volvotraktor...

I deras ögon drar RWD Volvon 5liter milen gungar genom kurvorna är extremt överstyrd och sladdar konstant.
Ägarna har tärningar o Wunderbaums i backspegeln, sladdar planlöst på ICA parkeringarna. 
Klädstilen är uppställd keps o gällivarehäng...

Eller den påläste som betvivlar det du säger för han har läst i Automobil/Auto Motor Sport att så snabb är en XXXXX GT-bil på bana, och att ta samma bil på svensk tjälskadad landsväg. Köra GTn genom samma kurva sedan jämföra med en slightly modified RWD Volvo. Att den senare kan vara säkrare kan ju bara vara skitsnack.

Ha ha
Dessa proffstyckare..

Eller möta upp folk som är trimgudar på vissa forum, de som kommer med följen(pubertets-hangarounds) till isbanan. Därefter så väntar vi(likasinnade) på att de ska åka ut på banan, låter de få lite försprång kör ikapp o i bästa falll så stressar man dem av banan...
Ofta plockar de snart ihop kör upp bilarna på trailer och åker hem...med en fin ursäkt... 
Sådan jävla känsla...
Samma med rallyförare o folkraceförare...

Går detta under begreppet att inte ha ett liv !
Då har jag inget liv !
Men jag frågar mig vad gör man om man har ett liv...
Läser Bilsport !
He he
Att jävlas o röra om e bara bra...

Din 740 måste gå jävligt bra asså

han brukar köra race mot den där killen som ville köra WRC för ett tag sedan lollollol

Ha ha du vet inte hur f-bannat nära du är med det påståendet cool

Aquilla
18 april 2010 · 299 Inlägg

jaja en sån här diskussion kan aldrig sluta! visst kan en volvo 940 med multilink bli en riktigt bra bil! kanske till o med bättre än en porsche eller värsting bmw med x antal tusenalappar o timmar. men man måste ju byta ut en hel del i en gammal volvo för att kunna jämföras med en tysk ingenjörsvagn.. det är som du säger endorfinslaven, det går, men det krävs otroligt mycket mekk! en bmw klass med z3m, z4m, valfri årsmodell av m6, m5, m3 är ganska så fulländande från fabrik. ta en bmw m3 csl e46. det är ett monster som är lika snabb som en porche gt 3 runt banan. den har ett helt sjukt motorljud och 360 hk på 3.2 liter utan överladd. vad kallar volvonissar det för? eller om inte det räcker kan man ju ta mclarean f1 bilen, som va världens snabbaste gatbyggda bil om den inte är de fortfarande. vad hade den under motorn? joo en bmw v12 på 6 liter på ca 670 hk! och här på garaget finns det 100 hundra tal lyckade bevis vad som kan hända om man även på en bmw sätter en turbo, något volvo turbo killarna borde bäva över. det blir lyckat när man sätter en turbo på en motor där effektuttaget redan är ordentligt!  alla motorintresserade o bilkunninga entusiaster världen över har alltid fruktat bmws kunskap och välvilja att göra riktigt bra motorer, effektmonster som ekonomimotorer. de har alltid blivit imponerade, så egentligen är det inget att bry sig om några volvokåta bofinkar här inte kan erkänna det och snackar om deras "värstingtrimmade" volvos som kan köra om en m3a. det är klart det alltid går att bygga nåt som är värre än en bmw från fabrik och en bil som är byggd för att funka säkert i 20 000 mil + i alla väder och förhållande.

hur som helst när endorfinslaven med all sin sk erfarenhet bara avkastar bmw med att det är ett skit utan att motivera särskilt mycket ger det föga någon trovärdighet till diskussionen.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
endorfinslaven
18 april 2010 · 671 Inlägg

Aquilla skrev:
hur som helst när endorfinslaven med all sin sk erfarenhet bara avkastar bmw med att det är ett skit utan att motivera särskilt mycket ger det föga någon trovärdighet till diskussionen.

Men snälla lilla barnet !
Tysk ingenjörsvagn o Volvo tillverkad utav gatsopare...

Jag trodde också att BMW var något när jag var i tonåren...
Jag har gett dig mer info om mina erfarenheter och du mumlar om vad !
Du har verkligen inte gett något mer än vad man finner i bilsport...

Men du som knappt är torr bakom öronen försöker läxa upp mig....

Snälla så som jag kör min lätt moddade isbil på kurvig väg med tjälskott går det inte att köra en BMW...
Det är bara så att fysikens lagar sätter stopp...
Att sedan BMW storspöar Volvon på en slät bana är helt ointressant för mig då jag aldrig åker bana.
Jag bor i SVERIGE och åker på svensk landsväg !

Det roliga är att en fd. SM-rallyåkare som har förarkurser tar sina kunder med ut i skogen i en Z4 med bur... Men han tycker den är värdelös bil i skogen......
Men kunderna vill åka o köra BMW på förarkurserna,,, fy vad dumt !
Det får man aldrig läsa i bilpressen,,varför lille pojken.

Jo för att våra reportage i tidningarna ofta är kopierade ifrån modertidningarna i tyskland o england.
Var kör Sydeuropeerna tester någonstans är det på tjälskadad svensk väg där det krävs fjädringsväg.
Näe de kör på banor runt om i Europa.
Våra biltidningars journalister vågar inte gå ifrån detta och kopierar åsikter.

Vem tar ut en M3 CSL på svensk landsväg kör till fjädringen går i botten eller kör så den lättar över krön.
Kör i potthål på spårig väg med sänkor o krön med 255+ däck.........
Nääääää för där hör inte M3an hemma och den är inte tillverkad för den typen utav körning.
Jag har inte kört mot någon M3 CSL men M3 E46 på kurvig väg och efter 220 ville han inte vara med i kurvorna. Jag har åkt mot en sådan där M3 med v8a och han hade mer motor än mig så han gled iväg på rakorna. Men när det var gropigt o kurvigt blev jag förvånad över den dåliga dämparkraften då den eftergungade rejält PÅ SVENSK VÄG.....
Snälla väx upp !
Lär dig köra bil så ska du snart se att din attityd förändras
Man måste ta allt för vad det är !
Hur många 600-1000hk BMWs(Volvo,Saab,Japs) möter jag på landsvägarna....
INGA ! har aldrig sett en enda trots att det finns flera i min hemstad.
Det gick sveriges snabbaste Sug M5a i byn ett tag men han hängde inte med när det svängde...
De står mest på pallbockar eller agerar trailerqueens.....

IceEyes Varningar: För många..
18 april 2010 · 2 552 Inlägg

Det känns som att den här tråden har spårat ur lite grann wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Aquilla
18 april 2010 · 299 Inlägg

du har ju minsann riktigt hög tro på dig själv GUBBEN och noll tro på andra och tror alla är unga valpar med vatten bakom öronen... känns som det är en omöjlighet att läxa upp dig, barn brukar va bättre att lyssna o ta till sig än gubbar som vägrar ha fel. tror du Barnungarna valt bmw för att imponera på brudarna eller grannarna och gubbarna för att åka en gungig o komfortabel volvo och komma utvilade till kaffet hos kärringen, visserligen lär dom fallen existera med haha. men så är det nog inte ska du se. många väljer en bmw o stannar kvar med bmwn för att det gör den schysstaste kombinationen av möjliga kriterier. 

du vet väl att det går bygga rallybilar av bmw med va? det finns ett flertal m3 e36or i rallyutförande som går otroligt mycket bättre än de volvo du sett i rally, det kan jag rekomendera. det är nog ingen vanlig syn i sverige, men jag har sett filmer.  och du vet väl att går lika bra att sätta på rallycross stötdämpare eller värsta sellholms / öhlins kitten på en bmw med. så varför skulle en modifierad bmw efter smak och vägval vara oduglig? beror väl helt enkelt vad du montererar? en bmw måste inte vara marksänkt! eller tror du det? jag tror inte du kommer så långt med en original rwd volvo heller på grusvägarna! det finns en nackdel i rally speciellt med e30s och raka sexorna, då de har ett väldigt djupt oljetråg. annars ser jag t.ex en 325 ix som ett perfekt val om man väl satsa o bygga en rallybil.

och om din volvo nu är så märkvärdig, varför lägger du inte upp den på garaget så man kan se vad som är speciellt med den? ev. några filmer.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Hedning Fd Bannad
18 april 2010 · 657 Inlägg

endofinslaven


Jag har inte kört mot någon M3 CSL men M3 E46 på kurvig väg och efter 220 ville han inte vara med i kurvorna. Jag har åkt mot en sådan där M3 med v8a och han hade mer motor än mig så han gled iväg på rakorna. Men när det var gropigt o kurvigt blev jag förvånad över den dåliga dämparkraften då den eftergungade rejält PÅ SVENSK VÄG.....

Vad kör du för Volvo egentligen? för det finns ingen Rwd Volvo som plockar en E46 Beemer så länge det inte är ett röramsbygge i kurvorna. Och räknar du med att det är så mycke potthål ivägen så att han backar ur därför så är det väll fan inte vinst, för isf kan jag plocka han med Audin likagärna, eftersom det inte finns någon som kvaddar en 200 000+ bil för att köra ifrån nån jävla bonde efter landsvägen.

Tro mig att jag hatar Bmw lika mycket som dig, men Volvo ligger mig inte speciellt varmt om hjärtat heller för den delen.

Märkesbög
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang