Bmw 330 vs Volvo T5

Rquired Allmänt envis
31 mars 2011 · 12 512 Inlägg

endorfinslaven skrev:
JAG HAR TYDLIGEN FUNNIT NÅGOT OCH BMWFANTASTER INTE KAN ARGUMENTERA EMOT.
VÄNTAR FORTFARANDE PÅ NAMNGIVNINGEN
VILKEN BMW OAVSETT ÅRSMODELL KLARAR AV OCH SPÖA EN 20ÅR GAMMAL VOLVO 940 I SKOGEN....
VILKEN BMW KÖR IFRÅN EN FYRKANTIG ASFUL GUNGIG HISINGSTRAKTOR PÅ SVENSKA RALLYSTIGAR.

VARFÖR ÄR BMWFOLKET SÅ TYST !
VAR ÄR SVAREN...
Ni finner dem...
Inte i ett Top Gear aller 5th Gear avsnitt.
Inte i Automobil eller Auto Motor Sport

En undring hur kan man hålla så hårt på ett märke och säga att det är bäst.
En rallyväg är mer lik en svensk landsväg i obygden än en racebana hur klarar sig då en BMW på denna landssväg om en Volvo kommer upp i baken.

HA HA HA HA HA HA kul o djävlas hi hi

Precis, du djävlas och det har du gjort i en sådan omfattning att jag tror folk ignorerar dig. Jag har i alla fall gjort som så tills nu. Du har påstått att:

-En Volvo 940 är en lämpligare bil på dålig väg än Subaru Impreza WRX STI, det gjorde du i denna tråd.
-Att du kört runt ringen på under tio minuter med en Ford Focus TDCI (90hp) hyrbil, i tråden om körglädje.
-Att Bmw är en värdelös bil på allt annat än bana, och trots att ha blivit överbevisad i ett flertal tidigare trådar är du här igen med samma dumma argument.
-Att din 940 har något du kallar "Cupchassi" som gör den överlägsen Bmw´s, Porsche´s och nu senast Subaru Impreza. Du är dock väldigt förtegen kring vad detta "Cupchassi" är.

Både Bmw-entusiaster och annat folk i denna tråd är dels medvetna om Bmw´s rykte och dels att det faktiskt finns flera fall på Bmw-bilar som varit framgångsrika inom rally. Att det inte förekommit fler är inget konstigt, det finns helt enkelt mer lämpliga bilar för uppgiften än gatanpassade Bmw. Subaru Impreza är en, Volvo 940 är inte en.

Till sist länkar jag till ett härligt klipp, där vad du påstår är en "Skitbil med mjuk kaross och lömskt, farligt uppträdande" dansar fram: http://www.youtube.com/watch?v=ZxacVRF7i1A

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Phed
31 mars 2011 · 242 Inlägg

endorfinslaven skrev:

gasolinbloood skrev:

IceEyes skrev:
BMW-fanatikerna på Garaget är minst sagt ett besynnerligt och otäckt partiskt släkte. Oavsett vad köprådet handlar om så är det enligt dessa varelser i regel alltid BMW som är det givna och överlägset bästa köpet.

Hur står det till med verklighetsanknytningen egentligen? wink

hmm när jag var liten älskade jag volvo, jag övertalade till och med min pappa att köpa en volvo (han köpte en v70), detta ångrar jag dock.

Jag har haft ett flertal olika bilar. min farbror hade en 9-3 aero 08- som jag även kört många ggr.... jag menar att jag har kört en del bilar bla mycket saab och volvo.

Men en dag köpte jag en bmw 325:a 93a... denna hade jag alldrig bytt med en helt ny volvo eller saab... att vi bmw älskare älskar bmw, är inte för att... utan vi älskar bmw för det de är. jämför aldrig tex en volvo eller saab med bmw..... jämför en fiat med en volvo istället, det går att jämföra iallafall (lite ironi).... hade volvo varit bättre hade jag fortsuttit älska volvo.

Måste även tillägga att Rquired är en riktigt påläst och duktig person, sådana personer måste ett forum ha... han är bäst på forumet enligt mig. (detta är inte för att vi gillar bmw gemensamt, utan för de han har i ryggsäcken)

Vet du vad jag har i ryggsäcken lilla pojken...
Jo förra vintern åkte jag ifrån en E36 Touring med vässad motor och SPRITTNYA ISDÄCK.
Jag hade begagnade isdäck på 940n och stötdämparna var utan olja(märkte jag senare)...

Jag åkte ifrån en känd BMWprofil som trimmat dem i många år för en 10-15 år sedan byggde han en 635csi med dubbelturbo på 6-800hk. Nu hade han en E36a med 470hk jag åkte snabbare än honom men förlorade på rakorna.....

Hur djävla bra är en E36a med nya isdäck eller 470hk jämfört med en 940 turbo som är pystrimmad
En isbana är slät och BMWkonstruktionen med dess fördelar på slätt underlag borde gett honom fördelar.

Du måste på fullaste allvar vara helt sjuk i huvudet? Ingen köper väl en bil idag för att "man kanske kommer köra på enskilda skogsvägar eller is". Vi vänder på steken, jag skulle vilja se den 940 som har minsta att säga till om angående komfort, säkerhet och hastighet på motorvägen i sverige eller autobahn i tyskland. Jag tror helt ärligt att det krävs en sån vrickad person som du för att ens tänka i dem här banorna.

Rquired Allmänt envis
31 mars 2011 · 12 512 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Tias88 skrev:
Men seriöst.. Är detta ett skämt "endorfinslaven" ?? Vem fan bryr sig om rallystigar.. Bmwn är byggd för asfaltsväg och inte någon gammal jävla åker.. Men du kommer aldrig förstå så det är väl ingen idé att lägga ner någon energi, och jag har ingenting emot gamla volvos heller så sett..

Du kan hursomhelst inte ens jämföra en Volvo och en BMW 330.

Förståndshandikappad
Gammal jävla åker :
Ja det var länge sedan vi bröt ny mark i Sverige så alla åkrar är gamla.
Många väljer av ekonomiska skäl att odla skog på åkrarna så då blir det tufft och åka på dem.

Rally bedrivs inte på åkrar det körs på grus och skogsvägar oftast.

Svensk asfaltsväg utanför cafegatorna och motorvägarna är fulla i potthål och tjälknölar.
Hög mittlinje(länsmannsrygg) och spår gjorda av dubbdäck...
Förstår du vad jag skriver eller ska jag lägga in bilder...

Jag bor i SVERIGE var bor du ?
Jag gillar att åka fort på landsvägarna i obygden där ingen polis syns till.
Vilken bil passar bättre för dessa omständigheter ett Autobahnlok eller en Hisingstraktor.
Vad är väghållning frågar jag dig !
Väghållning är det så som den beskrivs i Top Gear eller Bilsport...
Snorungar utan förstånd

Jag hade för ett halvår sedan en ny 3serie hyrbil M-utrustad körde på engelska kurviga landsvägar med mkt krön och sänkor. Det behövdes inte hög fart ner i en sänka för att köra fjädringen i botten...
Fan vad skraj jag blev....
Vid fel situation kan detta leda till döden...
Vad är väghållning ?
Jag är säker på att under samma förhållanden,
så hade inget väghållningsmässigt otrevligt uppträdande skett i min 940...

VAD ÄR VÄGHÅLLNING !
Ni med begränsad egen tankeverksamhet tänk till...

Du är snabb på att idiotförklara andra men ignorerar samtidigt inlägg som det jag skrev ovan, i nästan andetag så undrar du varför ingen svarar på dina inlägg. Och dessutom ger du sken av att ha någon sorts trovärdighet i detta beteende, ett väldigt excentriskt sätt att argumentera det måste erkännas.

Senast redigerat av Rquired (31 mars 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
5D
31 mars 2011 · 22 Inlägg

phed vilken saab slår en volvo v90 på komfort?
Och vad menar du med att volvobilar är plastiga mot saab? Snarare tvärt om?

Slår vad om att du är 20 år som aldrig testat köra en volvo och har fått bilen av pappa xD

Senast redigerat av 5D (31 mars 2011)

Phed
31 mars 2011 · 242 Inlägg

5D skrev:
phed vilken saab slår en volvo v90 på komfort?
Och vad menar du med att volvobilar är plastiga mot saab? Snarare tvärt om?

Min åsikt är att det inte finns några skönare säten än i en 9-5 kombi från den sista generationen (innan ng95 som kom nyligen). Volvos inredning upplevs av MIG som oerhört plastig. End of story?

5D
31 mars 2011 · 22 Inlägg

MR-P
31 mars 2011 · 135 Inlägg

körde min 325 e36 på en lång grusväg med många kurvor... testade även med polarnas 940 och 740.. gick betydligt bättre med bmw:n.

volvo bilarna kändes okontrollerbara(re) och äckliga. "endorfinslaven" vi kan ta ett race så du kan få en bekräftelse att bmw spöar volvo på grusvägar med, eller skitvägar. kort och gott överallt... eller de kan jag ju inte säga för jag har inte testat alla volvobilar med tex olika stötdämpare mot bmw och vice versa...(bla bla)

själv tror jag inte en volvo är bättre än en bmw... någonstans.

att du kört ifrån en betydligt starkare bmw med din volvo, tyder på att du antingen snackar skit eller så mastruberade personen i bmw:n, med kaffe i andra handen.

Om du nu tror på detta så mycket, lev i din egna bubbla och njut av livet. dröm att volvo stegrar förbi de stackars bmw bilarna som inte klarar av skogen osv... de kanske är rädda för grus och mörker?

så sluta skriv här! och är de sant (då måste gud gjort om dina volvobilar) så är det de och bara du vet om de. unikt va. för vi kommer inte tro på de. sålänge du inte visar din volvo som gud byggt åt dig.

puss o kram

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
31 mars 2011 · 3 404 Inlägg

5D skrev:
phed vilken saab slår en volvo v90 på komfort?
Och vad menar du med att volvobilar är plastiga mot saab? Snarare tvärt om?

Slår vad om att du är 20 år som aldrig testat köra en volvo och har fått bilen av pappa xD

Nu har jag inte åkt någon v90 men jag kan tänka mig att dom är rätt sköna att åka i ja men säg den Saab som inte är det smile

Ang att volvo är plastigare än Saab kan jag absolut hålla med om, tycker min 940 känns mycket billigare invändigt än min 9000. Som exempel kan vi ta dörrfacken, vad f*n tänkte volvo när dom gjorde dom. Panelen under ratten likaså, panelerna vid a, b och c stolpe. Nej jag tycker Saab håller högre klass på framförallt inredningen.

Det är alltid någon tunn plastbit som för ett jäkla oväsen i inredningen i 940in tycker jag. Det är samma utrustningsnivå på båda bilarna skiljer 1 år och 20 000 mil mellan dom och det är till volvons fördel till och med.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
endorfinslaven
31 mars 2011 · 671 Inlägg

gasolinbloood skrev:
körde min 325 e36 på en lång grusväg med många kurvor... testade även med polarnas 940 och 740.. gick betydligt bättre med bmw:n.

volvo bilarna kändes okontrollerbara(re) och äckliga. "endorfinslaven" vi kan ta ett race så du kan få en bekräftelse att bmw spöar volvo på grusvägar med, eller skitvägar. kort och gott överallt... eller de kan jag ju inte säga för jag har inte testat alla volvobilar med tex olika stötdämpare mot bmw och vice versa...(bla bla)

själv tror jag inte en volvo är bättre än en bmw... någonstans.

att du kört ifrån en betydligt starkare bmw med din volvo, tyder på att du antingen snackar skit eller så mastruberade personen i bmw:n, med kaffe i andra handen.

Om du nu tror på detta så mycket, lev i din egna bubbla och njut av livet. dröm att volvo stegrar förbi de stackars bmw bilarna som inte klarar av skogen osv... de kanske är rädda för grus och mörker?

så sluta skriv här! och är de sant (då måste gud gjort om dina volvobilar) så är det de och bara du vet om de. unikt va. för vi kommer inte tro på de. sålänge du inte visar din volvo som gud byggt åt dig.

puss o kram

Mälardalsregionen

Phed
31 mars 2011 · 242 Inlägg

endorfinslaven skrev:

gasolinbloood skrev:
körde min 325 e36 på en lång grusväg med många kurvor... testade även med polarnas 940 och 740.. gick betydligt bättre med bmw:n.

volvo bilarna kändes okontrollerbara(re) och äckliga. "endorfinslaven" vi kan ta ett race så du kan få en bekräftelse att bmw spöar volvo på grusvägar med, eller skitvägar. kort och gott överallt... eller de kan jag ju inte säga för jag har inte testat alla volvobilar med tex olika stötdämpare mot bmw och vice versa...(bla bla)

själv tror jag inte en volvo är bättre än en bmw... någonstans.

att du kört ifrån en betydligt starkare bmw med din volvo, tyder på att du antingen snackar skit eller så mastruberade personen i bmw:n, med kaffe i andra handen.

Om du nu tror på detta så mycket, lev i din egna bubbla och njut av livet. dröm att volvo stegrar förbi de stackars bmw bilarna som inte klarar av skogen osv... de kanske är rädda för grus och mörker?

så sluta skriv här! och är de sant (då måste gud gjort om dina volvobilar) så är det de och bara du vet om de. unikt va. för vi kommer inte tro på de. sålänge du inte visar din volvo som gud byggt åt dig.

puss o kram

Mälardalsregionen

Bra, då steppar jag upp med en bmw 328 isåfall och visar dig vart skåpet ska stå. Anledningen till att du blåste om en r1, en STi, och två porschar på kurvig bondeväg är att deras fordon kostar 10x mer än din skrothög, men nu funderar jag på att lösa en 328 för att ge dig så mycket stryk att odal-kepsen flyger av.

Vad sägs om ett race?

MR-P
31 mars 2011 · 135 Inlägg

Phed skrev:

endorfinslaven skrev:

gasolinbloood skrev:
körde min 325 e36 på en lång grusväg med många kurvor... testade även med polarnas 940 och 740.. gick betydligt bättre med bmw:n.

volvo bilarna kändes okontrollerbara(re) och äckliga. "endorfinslaven" vi kan ta ett race så du kan få en bekräftelse att bmw spöar volvo på grusvägar med, eller skitvägar. kort och gott överallt... eller de kan jag ju inte säga för jag har inte testat alla volvobilar med tex olika stötdämpare mot bmw och vice versa...(bla bla)

själv tror jag inte en volvo är bättre än en bmw... någonstans.

att du kört ifrån en betydligt starkare bmw med din volvo, tyder på att du antingen snackar skit eller så mastruberade personen i bmw:n, med kaffe i andra handen.

Om du nu tror på detta så mycket, lev i din egna bubbla och njut av livet. dröm att volvo stegrar förbi de stackars bmw bilarna som inte klarar av skogen osv... de kanske är rädda för grus och mörker?

så sluta skriv här! och är de sant (då måste gud gjort om dina volvobilar) så är det de och bara du vet om de. unikt va. för vi kommer inte tro på de. sålänge du inte visar din volvo som gud byggt åt dig.

puss o kram

Mälardalsregionen

Bra, då steppar jag upp med en bmw 328 isåfall och visar dig vart skåpet ska stå. Anledningen till att du blåste om en r1, en STi, och två porschar på kurvig bondeväg är att deras fordon kostar 10x mer än din skrothög, men nu funderar jag på att lösa en 328 för att ge dig så mycket stryk att odal-kepsen flyger av.

Vad sägs om ett race?

gött, även jag ska race:a mot han.... han PM:a mig förut, han vill även satsa pengar. Jag kommer komma med en 325:a e36:a

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
Seth
31 mars 2011 · 3 354 Inlägg

kanske man skulle ta mc,n upp o kolla. kan vara intressant att se (ursäkta för ot)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
TurbOla Reservdansk
31 mars 2011 · 6 271 Inlägg

För övrigt anser jag att den här tråden borde låsas.

Den innehåller så mycket olika sorters skitsnack att den borde tas upp som ett varnande exempel.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Phed
31 mars 2011 · 242 Inlägg

TurbOla skrev:
För övrigt anser jag att den här tråden borde låsas.

Den innehåller så mycket olika sorters skitsnack att den borde tas upp som ett varnande exempel.

Säkerligen, men vad du anser är inte relevant. Den här tråden har handlat om bmw 330 vs volvo T5 från scratch till slut, förstör nu inte med offtopic.

Rquired Allmänt envis
31 mars 2011 · 12 512 Inlägg

TurbOla skrev:
För övrigt anser jag att den här tråden borde låsas.

Den innehåller så mycket olika sorters skitsnack att den borde tas upp som ett varnande exempel.

Jag tror den är kvar som ett varnande exempel, annars undrar jag varför moderatorerna ej låst den?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
TurbOla Reservdansk
31 mars 2011 · 6 271 Inlägg

Phed skrev:
Säkerligen, men vad du anser är inte relevant. Den här tråden har handlat om bmw 330 vs volvo T5 från scratch till slut, förstör nu inte med offtopic.

Ehm, just nu handlar den om BMW 328 vs ... ja... Volvo 940 kanske?

Jag kan inte se att den handlar om BMW 330 vs Volvo T5 (vilket i sig är extremt luddigt, då det finns flertalet olika bilmodeller med olika versioner av T5-motorn.) på de senaste inläggen?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
IceEyes Varningar: För många..
31 mars 2011 · 2 552 Inlägg

Phed skrev:

TurbOla skrev:
För övrigt anser jag att den här tråden borde låsas.

Den innehåller så mycket olika sorters skitsnack att den borde tas upp som ett varnande exempel.

Säkerligen, men vad du anser är inte relevant. Den här tråden har handlat om bmw 330 vs volvo T5 från scratch till slut, förstör nu inte med offtopic.

Inledningsvis så var huvudämnet mycket riktigt 330 vs Volvo T5, men mellan detta samt diverse pajkastning och verklighetsfrämmande teorier  så har vi även lyckats avhandla modeller som Saab 9-3 Aero, BMW 325, Volvo 940, Volvo Amazon, Volvo V90, BMW E34, Mercedes CLK, BMW M3 E36, Subaru Impreza m.m i tråden.

För övrigt kanske du bör rannsaka dina egna inlägg innan du börjar anklagar andra för att gå off topic wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Phed
31 mars 2011 · 242 Inlägg

Ironi och sarkasm är inget ni är bestyckade med iaf.

TurbOla Reservdansk
31 mars 2011 · 6 271 Inlägg

Phed skrev:
Ironi och sarkasm är inget ni är bestyckade med iaf.

Vi?

Internetsarkasm är mycket svårare att förstå än i ett reellt sammanhang.
Det är inte alltid man kan tyda någons tonfall via text.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
p12
1 april 2011 · 551 Inlägg

gasolinbloood skrev:

Phed skrev:

endorfinslaven skrev:

Mälardalsregionen

Bra, då steppar jag upp med en bmw 328 isåfall och visar dig vart skåpet ska stå. Anledningen till att du blåste om en r1, en STi, och två porschar på kurvig bondeväg är att deras fordon kostar 10x mer än din skrothög, men nu funderar jag på att lösa en 328 för att ge dig så mycket stryk att odal-kepsen flyger av.

Vad sägs om ett race?

gött, även jag ska race:a mot han.... han PM:a mig förut, han vill även satsa pengar. Jag kommer komma med en 325:a e36:a

lägg gärna ut resultatet offentligt, kan vara roligt att se om han är så snabb som han påstår tongue

Haters gonna hate.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang