Aldrig någon som hejar längre?

-Michael :-)
14 december 2009 · 367 Inlägg

Hallå där!


När jag är ute och glider omkring med bilen och måste väja undan när det blir trångt eller när man kanske stöter på ett riktigt lurigt farthinder så har det alltid varit standard att slänga iväg en liten lätt vink.

Men ju längre tid som går i livet så blir trevlighets-gesterna färre, det finns ingen som ens kan lyfta på fingrarna när man har tagit sig tid till att ge rum.



Vad är det som händer egentligen, är det verkligen så jobbigt att lyfta upp handen i 2 sekunder?
Är du en hejare?
(Om inte, varför?)



Onödig tråd må det vara men jag blir bara så grymt förbannad.



Puss!

FLindgren
14 december 2009 · 5 089 Inlägg

Jag "hejjar" då alltid. Lyfter på två fingrar och ser lite snäll ut;P. dock samma sak för mig, inte ofta man får något finger tillbaka(på ett snällt sätt då;P)

Men tyvärr så är alla sånna grinpuppor och stressade idag så ingen har tid med att vara trevlig längre;)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2009 · 26 167 Inlägg

Känns som ett inlägg i bloggen, men faktiskt är det nåt jag stör mig på också. Själv "hejar" jag med blinkersen om jag får hjälp att bli framsläppt lite enklare av tex en lastbil. De är i alla fall duktiga på att blinka tillbaka smile

Men övriga "vanliga" bilister är allt trögare känns det som att vara trevliga.
Här hjälper man andra och inte en vink med handen, inte ens ett finger i luften - inte ens ett blink med helljuset eller blinkers - får man som tack.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
14 december 2009 · 510 Inlägg

Jag hejjar alltid om det är någon som stannar för min skull eller så blinkar jag glatt när någon av de få som flyttar på sig vid omkörning. Dom som istället "slickar mitten" när man ska om dom får smaka på 200W backljus ifrån caddyn i ögonen smile

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
-Michael :-)
14 december 2009 · 367 Inlägg

Känns ju härligt att det inte bara är jag som hejar wink


Och ja, det är väl något för bloggen kanske.
Blogg är dock inte det första man tänker på när man är här inne wink


Gött é det Ubbe! Blända på bara 8-)

AlvereZ
14 december 2009 · 787 Inlägg

Jag hejjar alltid när det är nåt smile Man ska väl vara trevlig i trafiken, man ska väl vara trevlig annars med visserligen ...

Men som någon skrev, alla stressade nötter som far omkring och tror dom är nåt!!

Va väl inget för bloggen? Passar här tycker jag tongue

Hemipower Räkan
14 december 2009 · 57 Inlägg

Jag hejjar alltid! surt att trevligheten i trafiken försvinner.. men det är ju inget dom lär ut på trafikskolan eller så. jag har lärt mig av min far. jag uppmanar alla att vara trevliga i trafiken!!!

jocke_gronberg
14 december 2009 · 4 586 Inlägg

Tycker det är mycket värre med att folk inte vet vad kugghjulspricipen är

tsdi Egenföretagare
14 december 2009 · 2 496 Inlägg

Åkte hem från Åre igår med Dodgen. 600kilo glas på flaket och släpkärra med väldigt mycket last + dåligt väglag så jag stannade titt som tätt i busshållsplatser och p-fickor för att släppa fram folk och försökte ligga i vägrenen så gott det gick och fick på HELA resan endast EN bil som tackade med blinkers.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
14 december 2009 · 510 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Tycker det är mycket värre med att folk inte vet vad kugghjulspricipen är

Då är det bara att tränga sig in och hejja med långfingret! wink

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Germax
14 december 2009 · 12 086 Inlägg

Jag brukar hejja,  både i bilen och gående.
Inte alltid med handen, ibland helljusen och ibland blinkersen.. främst vid omkörning då kanske.

expect1991
14 december 2009 · 1 814 Inlägg

Hejar alltid, både i bilen och till fots.

ironhead volvoraggare
14 december 2009 · 4 776 Inlägg

jajamen jag brukar hejja men när någon tränger sig eller är allmänt elak i trafiken då åker långringret upp

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
-Michael :-)
14 december 2009 · 367 Inlägg

tsdi skrev:
Åkte hem från Åre igår med Dodgen. 600kilo glas på flaket och släpkärra med väldigt mycket last + dåligt väglag så jag stannade titt som tätt i busshållsplatser och p-fickor för att släppa fram folk och försökte ligga i vägrenen så gott det gick och fick på HELA resan endast EN bil som tackade med blinkers.

Det är så talanglöst.
Inte de minsta uppskattning får man.

Jimmy_N Makaronborrare
14 december 2009 · 993 Inlägg

Tackar alltid om nån stannar och släpper fram en

loow Jävel
14 december 2009 · 2 018 Inlägg

-Michael skrev:

tsdi skrev:
Åkte hem från Åre igår med Dodgen. 600kilo glas på flaket och släpkärra med väldigt mycket last + dåligt väglag så jag stannade titt som tätt i busshållsplatser och p-fickor för att släppa fram folk och försökte ligga i vägrenen så gott det gick och fick på HELA resan endast EN bil som tackade med blinkers.

Det är så talanglöst.
Inte de minsta uppskattning får man.

Känns som när man körde epa, även fast man körde in på alla p-platser o busshållsplatser så var de aldrig någon som hejjade.

Jag hejjar alltid på allt o alla som hjälper till:) Dock aldrig på övergångs-ställen, de fick man ju lära sig att inte göra i körskolan..

You got to risk it, to get the biscuit :)
Mortalis VW-nörd?
14 december 2009 · 4 332 Inlägg

tsdi skrev:
Åkte hem från Åre igår med Dodgen. 600kilo glas på flaket och släpkärra med väldigt mycket last + dåligt väglag så jag stannade titt som tätt i busshållsplatser och p-fickor för att släppa fram folk och försökte ligga i vägrenen så gott det gick och fick på HELA resan endast EN bil som tackade med blinkers.

Ska dock tillägga att många ja pratar me har inte en aning om vafan ja gör när ja blinkar sådär höger-vänster-höger å de där, de fattar inte att de e ett sätt att tacka på faktiskt.

Tycker iaf folk hejar rätt hyggligt...

kingen85
14 december 2009 · 146 Inlägg

Av nån anledning hejar/tackar jag alltid med varningsblinkers. Vid omkörning. Vet inte vart de kommit ifrån.
O när jag blir OMKÖRD blinkar jag med helljus. Förutsatt att jag får en vink först.. smile
Jag tycker också att trevligheten i trafiken försvunnit rejält...
Det ända som gäller är "jag ska fram först", tyvärr...

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Spelis
14 december 2009 · 1 926 Inlägg

När någon stannar för mig vid övergångställe så vinkar jag alltid.
Om det kommer trafik från båda hållen vinkar jag åt den bilen som stannar först.

När jag själv kör händer det att jag hejar ibland, ibland inte.

Timmyboy hellaflush!
14 december 2009 · 1 266 Inlägg

Jag hejjar så gott som alltid när någon släpper fram mig, och får ganska många hej tillbaka tycker jag. Likaså tackar jag när någon kört in till kanten för att släppa fram mig, och får en del blinkningar tillbaks smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang