C-lås larm ihopkopplat HJÄLP!

sarjue
22 december 2009 · 43 Inlägg

Alltså jag har en audi coupé som har c-låset ihopkopplat med larmet , och jag skulle vilja ha hjälp går det att koppla bort larmet så c-låset fortfarande fungerar ?`sen låser bilen sig själv efter ett tag när man har låst upp den ? går det att ändra ? hjälp tongue

Ford Fiesta "St150" (2005)
te_wik Forummoderator
22 december 2009 · 12 813 Inlägg

sarjue skrev:
Alltså jag har en audi coupé som har c-låset ihopkopplat med larmet , och jag skulle vilja ha hjälp går det att koppla bort larmet så c-låset fortfarande fungerar ?`sen låser bilen sig själv efter ett tag när man har låst upp den ? går det att ändra ? hjälp tongue

Vad har du för larm? Allt går att ändra smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
240bns
29 december 2009 · 1 008 Inlägg

ja bilmodell/årsmodell  och larmtyp??

Du vill alltså ta bort larmet helt från bilen?
Anledningen till att den låser igen efter en stund (1-2 min beroende på larm)  är som säkerhet utifall du råkat larma av/låst upp av misstag,  du har därför nån minut på dej att öppna en dörr för att avbryta "återaktiveringen"

te_wik Forummoderator
29 december 2009 · 12 813 Inlägg

Mitt larm gör samma sak, låser jag upp så låser och larmar den automatiskt efter ett tag.
Detta är för att jag inte haft igång tändningen efter att jag låst upp.

Slår jag däremot på tändningen och låter nyckeln vara i så låser den inte igen efter ett tag, men tar jag ut nyckeln så låser och larmar den efter ett tag.

Mycket smidigt ifall man glömmer att trycka på knappen, men man får vänja sig att ALDRIG lämna nycklarna i bilen ifall man inte haft på tändningen.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Futopia Stockholm Streetrace Crew
30 december 2009 · 160 Inlägg

te_wik skrev:
Mitt larm gör samma sak, låser jag upp så låser och larmar den automatiskt efter ett tag.
Detta är för att jag inte haft igång tändningen efter att jag låst upp.

Slår jag däremot på tändningen och låter nyckeln vara i så låser den inte igen efter ett tag, men tar jag ut nyckeln så låser och larmar den efter ett tag.

Mycket smidigt ifall man glömmer att trycka på knappen, men man får vänja sig att ALDRIG lämna nycklarna i bilen ifall man inte haft på tändningen.



Mvh Tommy

Den funktionen brukar gå att välja bort i programmeringen (dock kanske de inte går på alla märken).

te_wik Forummoderator
30 december 2009 · 12 813 Inlägg

Futopia skrev:

te_wik skrev:
Mitt larm gör samma sak, låser jag upp så låser och larmar den automatiskt efter ett tag.
Detta är för att jag inte haft igång tändningen efter att jag låst upp.

Slår jag däremot på tändningen och låter nyckeln vara i så låser den inte igen efter ett tag, men tar jag ut nyckeln så låser och larmar den efter ett tag.

Mycket smidigt ifall man glömmer att trycka på knappen, men man får vänja sig att ALDRIG lämna nycklarna i bilen ifall man inte haft på tändningen.



Mvh Tommy

Den funktionen brukar gå att välja bort i programmeringen (dock kanske de inte går på alla märken).

Jepp, glömde skriva det. Kanske TS har en funktion, inte ett fel smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
sarjue
19 augusti 2010 · 43 Inlägg

Jag skulle så hemskt gärna ta bort larmet men vet liksom inte om det går att ta bort det då dörrarna låser sig själv och jag har startspärr och inga nyckel hål på dörrana

Ford Fiesta "St150" (2005)
te_wik Forummoderator
19 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

sarjue skrev:
Jag skulle så hemskt gärna ta bort larmet men vet liksom inte om det går att ta bort det då dörrarna låser sig själv och jag har startspärr och inga nyckel hål på dörrana

Då är det alltså inte ett originallarm. Har du dessutom satt igen nyckelhålen så är det inte så mycket annat att göra åt än att antingen återställa till original (med nyckelhål) eller laga felet du har nu.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
sarjue
20 augusti 2010 · 43 Inlägg

Okej okej tatt för alla tipsen iaf smile

Ford Fiesta "St150" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang