Ungefärlig kostnad för att lacka om bilen

Pimmen
26 december 2009 · 29 Inlägg

det är inte fråga om någon showlack utan lacka om från en solid färg till en annan färg, om någon som vet vad dom snackar om bara kan säga en ungefärlig summa mellan tummen och pekfingret så man har ett riktpris

St inhandlad
Lackkillen
26 december 2009 · 57 Inlägg

mellan tummen o pekfingret rör det sej om 20-25 tusen

Dubs I got Dubs!
26 december 2009 · 2 423 Inlägg

du kan räkna med 20k iaf.
det är slipningen som tar tid...

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
kenny_crx
26 december 2009 · 836 Inlägg

finns 39000000099494885673128562798360870924869024860924809324 trådar med folk som frågat så bara sök om du vill veta vad dom fick för svar...jag kan alltid svara annars!!! mellan 5-60 tusen mellan tummen och pekfingret förstås!!! smile...

Honda CRX "Sparkles" (1988)
triplesixer
26 december 2009 · 325 Inlägg

vad kostar en bil?

ToBe www.maniacracing.se
27 december 2009 · 494 Inlägg

testa söka på forumet så kommer det upp en miljard trådar om samma sak... Men åk till en lackeringfirma och fråga va dom ska ha för att lacka din bil...

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
dawwe ...has left the building...
27 december 2009 · 4 474 Inlägg

Om du lämnar en "färdigslipad" bil till en mindre noggräknad (svarta pengar) lackerare så kan du kanske komma undan så billigt som 6-7" inkl material. Skall de göra allt förarbete oxå så kostar det (Sthlm) ca 15" för en normalstor bil, vet inte om man får kvitto då dock...Det är ungefär de lägsta priserna, sen kan det skilja otroligt mycket i pris mellan olika firmor, hellack är inte så populärt, det är jobbigt o tar tid, bättre då med "snabba jobb" som en skärm eller huv eller liknande.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Jimmu
27 december 2009 · 744 Inlägg

Säger som andra: SÖK!

Det finns massviss med trådar ang. det här:
Plockar du av kjolpaket och andra delar själv, eller låter du lackeraren göra det?
Är bilen rak i plåten och fri från rost?
Ska du lacka hela bilen inkl handtag, lister innanför dörrarna?
Vilken färgkulör ska bilen ha? Hur många lacger klarlack vill du ha?

Finns så otroligt många frågor, så det bästa är väl att åka runt till lackfiromor i din närhem och fråga?

Om någon här skriver att du kan få din bil lackad för 5000kr och du kommer till din lackerare och han säger att han vill ha 15.000, vad gör du då?

Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
27 december 2009 · 335 Inlägg

jag säger så enligt min erfarenhet att på mitt jobb om du gör förjobbet själv och vi på jobbet får göra finliret så kostar det iaf mellan 10-14 tusen men om du lämnar bilen bara utan att gjort något så får du lägga ut 20k iaf för färg,material och jobb!

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang