Får man köra med en ej fungerande blåljusramp?

volvoentusiasten
9 februari 2010 · 4 005 Inlägg

666_Beast skrev:

AcesHigh666 skrev:

940R skrev:

Det undrar jag med faktiskt..???

Hoppas inte svaret blir " för det är ballt "

Men det är det ju, OM man vill bygga en replika av en (gammal) polisbil. Jag är starkt emot alla dem som vill få folk att tro att dem verkligen är poliser...

...kom inte och säg att denna inte är cool.

http://www.garaget.org/?car=126768

Men TS vill nog inte bygga en replika, en svart V70 med ljusramp. Vad är det replika av?

Min spontanta tanke är Tulltjänstebil? Finns även en hel del ambulanstransportfordon som är svartmålade hos privata aktörer som Boströms RSAT tex.

loow Jävel
9 februari 2010 · 2 018 Inlägg

patrikke skrev:
Man får väl egentligen inte montera utstickande ej funktionella delar på bilen?
Dvs har du extraljus tex så måste de fungera.

Påkörda gångtrafikanter kan ju bli extra skadade av de delarna som sticker ut sad

Sant! när jag o min poolare besiktigade hans bil så klagade dom på antennen på taket, eftersom att den inte fungerade så var den farlig om man körde på någon.. (antennen var avbruten)

You got to risk it, to get the biscuit :)
Haniball_s
9 februari 2010 · 455 Inlägg

940R skrev:

666_Beast skrev:
Varför vill man åka omkring med en ljusramp?

Det undrar jag med faktiskt..???

Hoppas inte svaret blir " för det är ballt "

då min båge åkte på va mest en kul grej! och vi typ slagit vad!
och är ganska roande att se folks min !!
ps syns man inte finns man inte!!!tongue

Senast redigerat av Haniball_s (9 februari 2010)

>syns man inte finns man inte<
TLO
9 februari 2010 · 1 062 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

940R skrev:

666_Beast skrev:
Varför vill man åka omkring med en ljusramp?

Det undrar jag med faktiskt..???

Hoppas inte svaret blir " för det är ballt "

Men det är det ju, OM man vill bygga en replika av en (gammal) polisbil. Jag är starkt emot alla dem som vill få folk att tro att dem verkligen är poliser...

...kom inte och säg att denna inte är cool.

http://www.garaget.org/?car=126768

Helt på din linje.  Begriper mig fö inte på alla på motorforumen som är såna polishatare ang det ena och andra, o "minsann inte tar skit av poliser" yadda yadda........sedan är det helt plötslig "inne" att leka med blåljus, strobbar, försöka få sina bilar att likna civilpoliser osv? Hur ska ni ha det?   Och ni andra som vill ut o leka poliser, inse att man bara skrattar istället!

Däremot dem som bygger riktigt fina replikor, som tex 240:in i länken här, är ju en helt annan grej!

Tramsigt är ordet!

"You Go, we go!"
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
9 februari 2010 · 1 948 Inlägg

TLO skrev:

AcesHigh666 skrev:

940R skrev:

Det undrar jag med faktiskt..???

Hoppas inte svaret blir " för det är ballt "

Men det är det ju, OM man vill bygga en replika av en (gammal) polisbil. Jag är starkt emot alla dem som vill få folk att tro att dem verkligen är poliser...

...kom inte och säg att denna inte är cool.

http://www.garaget.org/?car=126768

Helt på din linje.  Begriper mig fö inte på alla på motorforumen som är såna polishatare ang det ena och andra, o "minsann inte tar skit av poliser" yadda yadda........sedan är det helt plötslig "inne" att leka med blåljus, strobbar, försöka få sina bilar att likna civilpoliser osv? Hur ska ni ha det?   Och ni andra som vill ut o leka poliser, inse att man bara skrattar istället!

Däremot dem som bygger riktigt fina replikor, som tex 240:in i länken här, är ju en helt annan grej!

Tramsigt är ordet!

Amen to that!!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang