Vw Passat 1.8T går upp i temp!!!


#1
20 1

2006-05-22 17:27

När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh


Karlzzon The One Evolution

#2
1627 4

2006-05-22 17:30

kan det inte vara vattenpumpen låter som det


Fäll ner pungen och landa

Gloremir hmmmm

#3
1026 1

2006-05-22 17:30

brorsan hade samma fel o hans vattenpump hade lagt av... tror inte dom var så förskräkligt dyra till passaten


Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
#4
1161

2006-05-22 17:32

tycker oxå de låter som vattenpumpen..
va en på skolan här om dan me de felet tror ja men ja kommer inte ihåg va de gick på..

#5
303 5

2006-05-22 17:35

Är väl inte så smart att köra bilen om den går upp i temp?. Kan ju sluta med skevtopp och trasig topplockspackning


Toyota Supra MK3 "Widebody" (1991)
#6
20 1

2006-05-22 17:38

744tic>> Nej jag kör inte bilen!

Så man skall tro det är vattenpumpen då ?? Verkar ju rätt rimligt...


Saabare Avstängd

#7
1106

2006-05-22 18:16

Verkar va vattenpumpen som är kass.


Livet startar vid 220 km/h

olssson Saab nörd

#8
224

2006-05-22 18:32

Kan också vara termostaten kanske?


Saab For Life!
#9
220 15

2006-05-22 22:55

Om det inte blåser varmt så har du ingen cirkulation=Termostat som inte öppnar eller vattenpump kass. Kan även vara luft i systemet, men troligen termostat/vattenpump.


BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
Volvo V40 (2003)

_AudiA6_ Tommy

#10
84

2006-05-23 00:22

Volvo_boost skrev:
När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh

jag hade det felet på min A6:a och då var jag tvungen att byta tempraturgivare för motorstyrningen kosta väl en 100kr .. du känner ingen som kan felsöka bilen åt dig ?


Four Ring´s To Rule Them All !
#11
20 1

2006-05-23 10:24

_AudiA6_ skrev:

Volvo_boost skrev:
När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh

jag hade det felet på min A6:a och då var jag tvungen att byta tempraturgivare för motorstyrningen kosta väl en 100kr .. du känner ingen som kan felsöka bilen åt dig ?

Låter ju som en vettig förklaring. Nja känner nån gör jag ju inte.. Inte när det gäller Vw.
Blir väl o åka till Vw i Borås o felsöka!


#12
20 1

2006-05-23 10:24

Ingen i Borås/gbg- trakten som kan felsöka bilen ??

mvh






Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang




Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck

Lån upp till 500 000 kr

Lånebelopp

150 000 kr

Månadskostnad

1 137 kr/mån

Räkneexempel: Annuitetslån 10 år. Effektiv ränta 7.34%. Ett lån på 100 000 kr till 7.10% nominell ränta (räntan är rörlig & sätts individuellt baserat på dina förutsättningar) kostar 1 166 kr/månad, dvs totalt 139 949 kr. Ingen start-/aviavgift.

Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon