Mercedes 280 c problem med fjärlåset

dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

tjena jag har problem med fjärrlåset på bilen jag kan inte låsa upp bilen överhuvud taget.jag måste i baggage utrymet och ta bort polerna om jag ska kunna ta mig in i bilen utan larmet går och det finns bara nyckel hål på bagetluckan och passagerar sidan fram.... någon som vet vad et kan vara för fel skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig

Senast redigerat av dnekes (10 januari 2010)

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 januari 2010 · 857 Inlägg

Årsmodell?

dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

det är en 94

-Mackan- Fire And Silk
10 januari 2010 · 2 254 Inlägg

Har du bytt batteriet i larmfjärren?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

jo batteriarna är helt nya och det är inge fel på bil batteriet heller för det är helt nytt

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 januari 2010 · 857 Inlägg

Hmm är det sån fjärr som jobbar med ir? Har du det så kan du kolla om ir:en funkar med t.ex. en mobilkamera, gör så här: starta kameran och rikta nyckeln in i kameran.

Då ska du se att det tänds en ljus prick från fjärren. Gör det inte det så är fjärren kass.

Detta förutsätter att du har en sån nyckel som jobbar med ir mot bilen.

dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

hur vet man att det är en IR fjärr? har den en röd lins på själva fjärren?

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 januari 2010 · 857 Inlägg

Det har jag för mig att den har. Viknyckel med en stor knapp alt. viknyckel utan knapp men med grön tryckgrej för att få ut nyckeln.

http://cgi.ebay.de/Mercedes-Inrarot-Sch … %26ps%3D63

Senast redigerat av g-man (10 januari 2010)

dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

okej men den lyser då inte någon lampa i den i alla fall så då är det inte fel på låset på bilen:)... men hur kan det då komma sig att den bara sluta funka så där då? för jag har inte tappa nyckeln eller något sådant

gemini78 Jägermeister
10 januari 2010 · 909 Inlägg

Om det är mercedes original nyckeln med fjärrstyrt centrallås så fungerar den med infraröd, gör som någon sa att kolla genom mobilkamera eller digitalkamera så ser du om den infraröda lampan tänds.

Har en den en nyckel som har stilettfunktion där man skjuter ut nyckeln eller kanske eftermonterat larm med egen larmdosa?

Senast redigerat av gemini78 (10 januari 2010)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

det sitter en liten knapp på själva fjären där du fäller ut själva nyckeln till tändlåset

gemini78 Jägermeister
10 januari 2010 · 909 Inlägg

Det är nog originalnyckeln då, som g-man länkade till, dom kan ju gå sönder ibland, kollat om du satt i batterierna rätt håll?

dnekes skrev:
det sitter en liten knapp på själva fjären där du fäller ut själva nyckeln till tändlåset

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

jo jag har kollat och vänt på dom flera ggr om och ändå händer det inget:(

dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

Precis exakt sådan nyckel har jag G-man

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 januari 2010 · 857 Inlägg

Som sagt det händer tyvärr att dom nycklarna lägger av.

dnekes
10 januari 2010 · 12 Inlägg

vet du hur man kan koppla ur larmet från bilen så man kan köra med den?? och måste man fara på en mercedes verkstad för att fått fixat bilen

Ricofy93
19 januari 2014 · 9 Inlägg

Håller du inne knappen på nyckeln någon sekund och en lampa bakom det röda glaset blinkar till så är batterierna ok. Händer det däremot inget så kanske den inte får någon ström eller så är batterierna kass. Tror det står i instruktionsboken som brukar följa med bilen smile står även något om att man kan behöva "synka" nyckeln om en vart utan ström länge.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang