Hjälp med en VW Polo

KaiserClaw
12 januari 2010 · 88 Inlägg

Hallå!

Har en VW Polo -00 som jag tänkte fixa lite på..
Skulle vilja veta hur man:

1. Får bort växelspaksknoppen (byte av damask)...
2. Spänna handbromsen (inget glapp, men den tar uppe i taket)
3. Får bort innertaket för byte av antenn och insats...
4. Hur man släcker airbag-lampan..
Vad gäller airbaglampan så har jag hört att det kan räcka med att plocka bort ena polen från batteriet och eller ta ur och sätta tillbaka säkringen.....??? Låter lite för bra för att vara sant.

MVH
Stefan

Senast redigerat av KaiserClaw (12 januari 2010)

Are you unconscious...or dead from the neck up?
Volkswagen Golf SC "VW Golf Sportscombi" (2017)
soyd
12 januari 2010 · 1 853 Inlägg

1= Jag har för mig att damasken sitter fast i en bit av plast bottnen så bänder du upp den försiktigt så kommer plastbiten loss. Sedan tror jag bara att du skruvar loss knoppen från "stången" damasken och knoppen sitter väll ihop om jag inte mins fel...

2= Om du tar bort askkoppen/papperskorgen så ska där under sitta 2 skruvar så kan du lossa plasten i mitt konsolen. Så får du bort den så ska du kunna se spännings anordningen för vajrarna där under.

3= Tror att enklaste är om du lossar inner taket "bara" back, man får ta bort bakre taklister och "hålla i sig handtaget" mm sedan även plasten som sitter på sidorna i bagaget nära tacket satt du kommer åt... Det är lite mycke mäck och jobb och ta ner hela och sedan få tillbaka det helt... är men 2-3 stycken så går det ju...

4= Jag antar att du har sport ratt eller vill ha?, det bästa är att köpa ett motstånd (Relä) för detta och sätta dit det istället för airbagen. Är airbagen trasig så kan ju lampan lysa för det med... kolla med Berners om den kanske slocknar dom du tar av batteriet en stund. Annars kan du behöva åka in i få den av läst för att se om det är något fel på Airbagen. eller om du känner någon som har och kan VCDS så kan han/hon kanske läsa av airbagens koder åt dig.

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen, lycka till! smile

/mvh soyd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang