Bränsle Volvo 740 88 import

tobiaskb93
14 januari 2010 · 3 Inlägg

Heejsan jag har precis fått igång min volvo 740 88a den går bra men den får dock för mycket bensin ibland hörs det precis som om den går på tre cylinderar när man ska gasa upp har bytat BTR,Tomgångs motor men det blir ingen skillnad sen undrar jag ska det vara ström fram till tomgångsmotorn har mätt det med en strömpenna men det e inte ström fram? ibland kan den vara riktigt svårstartad när den väl e igång så hackar bilen som bara den , Några exempel?   PS en B230F års 86a.

turbo_freak_89
14 januari 2010 · 123 Inlägg

tobiaskb93 skrev:
Heejsan jag har precis fått igång min volvo 740 88a den går bra men den får dock för mycket bensin ibland hörs det precis som om den går på tre cylinderar när man ska gasa upp har bytat BTR,Tomgångs motor men det blir ingen skillnad sen undrar jag ska det vara ström fram till tomgångsmotorn har mätt det med en strömpenna men det e inte ström fram? ibland kan den vara riktigt svårstartad när den väl e igång så hackar bilen som bara den , Några exempel?   PS en B230F års 86a.

tror inte den får för mycke bränsle dock. de misständer nog om du gasar upp bilen. går den jämt å fint på tomgång kan de bero på tändstiften.
tomgångsmotorn skall de va ström fram till . batterispänning.
om du stryper slangen mellan insugsslangen å ventilen så ska grundinställningen va runt 500rmp.
prova att dra loss kontakten på lmm å se om de varvar å går bra då. om den gör de. byt lmm.

tobiaskb93
14 januari 2010 · 3 Inlägg

Tackar ska prova det imorn;) glömde att säga också att den ligger ibland på 2000varv som tomgång automatiskt av sig själv

Mvh Tobbe

turbo_freak_89
14 januari 2010 · 123 Inlägg

tobiaskb93 skrev:
Tackar ska prova det imorn;) glömde att säga också att den ligger ibland på 2000varv som tomgång automatiskt av sig själv

Mvh Tobbe

jag skulle nog prova att ta bort tomgångsmotor å känna på spjället å sen smörja den riktigt med 5-56 wllwe wd-40 typ sånt medel å leka lite spjället å sen blåsa ur den. sätt i den sen å prova. om de inte funkar så byt tomgånsmotorn.

megastreetracer
15 januari 2010 · 283 Inlägg

Bilen kan mycke väl gå bra utan tomgångsmotor! låter mer som att den inte får bränsle..

...
tobiaskb93
15 januari 2010 · 3 Inlägg

Tja för lite kan jag inte påstå när man gasar så ryker den svart och det e halvtank på bilen också precis som om den skickar in för mycket bensin?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang