1.4 bars på 850 t5a !

Moonfury UNDERGROUND
17 januari 2010 · 649 Inlägg

hejsan va ute å pressade bilen i går ! å nådde 1.4-1.5 bar med orginal turbo men vid 4000 varv på 1.2 bar hackade den till å baktände =S någon som har någon förklaring på va det kan vara ! händer lika dant varje gång den laddar över 1.2 bar!  mhv simon!

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Stefan Varberg Supraman
17 januari 2010 · 2 300 Inlägg

spikningar, troligtvis räcker inte ditt bränsle.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Marlboroman
17 januari 2010 · 8 233 Inlägg

Dags att kolla över tänddelarna?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Moonfury UNDERGROUND
17 januari 2010 · 649 Inlägg

jo funderar på de ! men är 1.6 bar något farligt med orginal turbo på en helrenoverad motor smile  är inte så jätte kunnig om just t5orna!

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Zulu
18 januari 2010 · 98 Inlägg

orginal stakar skall inte ha mera än 1.2 bar.
Allat över det är riskabelt.

För att kunna köra säkert med 1.2 bar behöver din motor vara minst "steg 0"

dvs.
byt följande delar. (minst)
tändlock
rotor
tändkablar
stift
bränslefilter.

Kostar en slant men att öppna motorn är dyrare i längden!

är bilen mycket medkörd så rekommenderar jag även att byta till en färsk tändspole. Min tomgång blev stabil först med ny spole.

Volvo 855R "Röda döden Bänkad 10-2011" (1996)
Louksor
18 januari 2010 · 1 915 Inlägg

Håll dig till en tråd istället!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=164683

Moonfury skrev:
jo funderar på de ! men är 1.6 bar något farligt med orginal turbo på en helrenoverad motor smile  är inte så jätte kunnig om just t5orna!

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
ejon_850
10 februari 2010 · 878 Inlägg

om du nu har över 250 häst så byt till bättre stift ifrån mekonomen, var samma problem med polarens

All The best
MVH
Jonas .L
ascona-tic
10 februari 2010 · 1 496 Inlägg

ejon_850 skrev:
om du nu har över 250 häst så byt till bättre stift ifrån mekonomen, var samma problem med polarens

Står det mekonomen på dom lollol

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
maattias
10 februari 2010 · 354 Inlägg

Zulu skrev:
orginal stakar skall inte ha mera än 1.2 bar.
Allat över det är riskabelt.

För att kunna köra säkert med 1.2 bar behöver din motor vara minst "steg 0"

dvs.
byt följande delar. (minst)
tändlock
rotor
tändkablar
stift
bränslefilter.

Kostar en slant men att öppna motorn är dyrare i längden!

är bilen mycket medkörd så rekommenderar jag även att byta till en färsk tändspole. Min tomgång blev stabil först med ny spole.

Tvivlar starkt att de e nåt av de du sa som bråkar.. å för att köra säkert på 1.2 bar, ny tändkablar? tändlock? bränslefilter? ööh? För det andra att stakar inte tål 1.2 bar säger ingenting, beror ju helt på storlek på turbon.. nåjå håller iaf med vad Stefan Varberg säger, det är bränslet som inte räcker till! Därför "hackar" den..

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang