Ang bmw 325 kylarvatten

roadking
18 januari 2010 · 11 Inlägg

hej jag har ett problem mitt kylarvatten hade frusit och nu när det har tinnat upp så kan jag inte få in nått vatten i motorn på nått lusttit sätt kan nån hjälpa mig och säga vad som kanske felet är?

BMW 325i (1994)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
18 januari 2010 · 3 585 Inlägg

hur vet du att du inte får in vatten i motorn?

helt 100% säker på att det har tinat ordentligt?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
roadking
18 januari 2010 · 11 Inlägg

ja det är jag för den har ju stått med två värmefläktar i nästan tre dygn innan jag gjorde nåt.. efter de så kännde jag på motorblocket och toppen och det var ju varmt så när jag hälde i kylarvatten så fick jag bara i typ 1 liter och då startade jag motorn och det skönk ju aldrig i tryck kärlet?

BMW 325i (1994)
azid Det som inte dödar gör ont
18 januari 2010 · 2 668 Inlägg

varför hällde du i vatten om bilen frusit? då ska du ju ha i glykol.

2slow
roadking
18 januari 2010 · 11 Inlägg

det är la klart jag hällt i glykol

BMW 325i (1994)
azid Det som inte dödar gör ont
18 januari 2010 · 2 668 Inlägg

ok men du skrev vatten... förstår inte problemet är det att det inte blandar sig?

2slow
roadking
18 januari 2010 · 11 Inlägg

ne det är så att jag tror inte att glykolen och vattnet kommer in i motorn

BMW 325i (1994)
race Race For Fun!
18 januari 2010 · 379 Inlägg

Eller så är kylsystemet redan fullt och därför sväljer den inte mer vatten/glykol wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
JE
18 januari 2010 · 227 Inlägg

vattenpump och/eller termostat paj? Har du kännt på kylarslangar om det är något tryck i dem? Har samma problem i min 325a men har inte haft tid att göra nåt...

Dum spiro, spero...
BMW E36 325i "BabyBlåBär" (1991)
Nissan 200sx s13 "Ozunu" (1992)
roadking
18 januari 2010 · 11 Inlägg

det var så när jag fyllt i vatten så startade jag bilen och den fick gå en stund och då skönk det  ju inte så jag hade den igång ett tag till och då böjade den bli överhettad så jag stängde av och kände på slagarna och det var rätt bra tryck i dom ?

BMW 325i (1994)
azid Det som inte dödar gör ont
18 januari 2010 · 2 668 Inlägg

men om det fortfarande går upp i temp så kanske inte ispluggen har släppt...

2slow
roadking
18 januari 2010 · 11 Inlägg

ok men om man inter får in vatten i motorn då?

BMW 325i (1994)
snusarn
18 januari 2010 · 100 Inlägg

Jag skulle prova me att spola igenom systemet för att på så sett se att det inte e tätt någonstans.

roadking
18 januari 2010 · 11 Inlägg

hur ska man bära sig åt då?

BMW 325i (1994)
snoddas
18 januari 2010 · 1 142 Inlägg

du tar en kompressor och blåser i en av slangarna.

Dozan Civilekonom
18 januari 2010 · 35 Inlägg

snusarn skrev:
Jag skulle prova me att spola igenom systemet för att på så sett se att det inte e tätt någonstans.

Nä, är det inte tätt någonstans så rinner väl vattnet ut tongue

OT: Det går ju annars att trycksätta kylsystemet med hjälp av en pump som man sätter på expansionstanken. Bör finnas på din närmsta verkstad eller om du har en polare som jobbar som bilmeck (eller om det finns på meka, mekonomen, swedol typ). Gjorde själv så när jag böt vattenpump på min förra volvo. Det var ingen kompressor utan en handpump.. GL!

trimmis
18 januari 2010 · 4 Inlägg

startade du bilen när den hade frysit ihop? har du haft otur så har vattenpumpen pajat vingarna i pumpen har släppt från axeln då får du ingen cirkulation i kylsystemet. BMW brukar ha problem med att pumpen pajar.

roadking
19 januari 2010 · 11 Inlägg

ok det låter ganska lågiskt tycker jag i sånna fall om det är så

BMW 325i (1994)
sandzoo
19 januari 2010 · 2 072 Inlägg

jag skulle tappat all vatten.. kollat termostaten (bytt) och fyllt på med vatten/glykol igen..
då vet du att de är som de ska..

Sandzoo i da house
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
19 januari 2010 · 3 585 Inlägg

Kolla vattenpumpen du. de är de ofta fel på på dessa bilar och bör bytas helst innan 20k mil då de går sönder.

kolla även termostaten när du ändåså är igång.

Dessa delar kostar ca 600kr på biltema och är i tillräcklig kvalite enligt mig.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang