2787
Sök

Ang bmw 325 kylarvatten

11 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#1
hej jag har ett problem mitt kylarvatten hade frusit och nu när det har tinnat upp så kan jag inte få in nått vatten i motorn på nått lusttit sätt kan nån hjälpa mig och säga vad som kanske felet är?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 januari 2010
#2
hur vet du att du inte får in vatten i motorn?

helt 100% säker på att det har tinat ordentligt?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

11 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#3
ja det är jag för den har ju stått med två värmefläktar i nästan tre dygn innan jag gjorde nåt.. efter de så kännde jag på motorblocket och toppen och det var ju varmt så när jag hälde i kylarvatten så fick jag bara i typ 1 liter och då startade jag motorn och det skönk ju aldrig i tryck kärlet?


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 januari 2010
#4
varför hällde du i vatten om bilen frusit? då ska du ju ha i glykol.

2slow

11 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#5
det är la klart jag hällt i glykol


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 januari 2010
#6
ok men du skrev vatten... förstår inte problemet är det att det inte blandar sig?

2slow

11 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#7
ne det är så att jag tror inte att glykolen och vattnet kommer in i motorn


Race For Fun!
379 Inlägg
18 januari 2010
#8
Eller så är kylsystemet redan fullt och därför sväljer den inte mer vatten/glykol wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

227 Inlägg
18 januari 2010
#9
vattenpump och/eller termostat paj? Har du kännt på kylarslangar om det är något tryck i dem? Har samma problem i min 325a men har inte haft tid att göra nåt...

Dum spiro, spero...

11 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#10
det var så när jag fyllt i vatten så startade jag bilen och den fick gå en stund och då skönk det  ju inte så jag hade den igång ett tag till och då böjade den bli överhettad så jag stängde av och kände på slagarna och det var rätt bra tryck i dom ?


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 januari 2010
#11
men om det fortfarande går upp i temp så kanske inte ispluggen har släppt...

2slow

11 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#12
ok men om man inter får in vatten i motorn då?


100 Inlägg
18 januari 2010
#13
Jag skulle prova me att spola igenom systemet för att på så sett se att det inte e tätt någonstans.


11 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#14
hur ska man bära sig åt då?


1 142 Inlägg
18 januari 2010
#15
du tar en kompressor och blåser i en av slangarna.

Civilekonom
35 Inlägg
18 januari 2010
#16
snusarn skrev:
Jag skulle prova me att spola igenom systemet för att på så sett se att det inte e tätt någonstans.

Nä, är det inte tätt någonstans så rinner väl vattnet ut tongue

OT: Det går ju annars att trycksätta kylsystemet med hjälp av en pump som man sätter på expansionstanken. Bör finnas på din närmsta verkstad eller om du har en polare som jobbar som bilmeck (eller om det finns på meka, mekonomen, swedol typ). Gjorde själv så när jag böt vattenpump på min förra volvo. Det var ingen kompressor utan en handpump.. GL!


4 Inlägg
18 januari 2010
#17
startade du bilen när den hade frysit ihop? har du haft otur så har vattenpumpen pajat vingarna i pumpen har släppt från axeln då får du ingen cirkulation i kylsystemet. BMW brukar ha problem med att pumpen pajar.

11 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#18
ok det låter ganska lågiskt tycker jag i sånna fall om det är så


2 072 Inlägg
19 januari 2010
#19
jag skulle tappat all vatten.. kollat termostaten (bytt) och fyllt på med vatten/glykol igen..
då vet du att de är som de ska..

Sandzoo i da house

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
19 januari 2010
#20
Kolla vattenpumpen du. de är de ofta fel på på dessa bilar och bör bytas helst innan 20k mil då de går sönder.

kolla även termostaten när du ändåså är igång.

Dessa delar kostar ca 600kr på biltema och är i tillräcklig kvalite enligt mig.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners


Sök